The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2

Status
Please reply by conversation.

JohnnyBusca

rocket scientist
Gezocht.

The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2 van Peter Forrest.

az_both_big.jpg

Wie heeft ze voor mij? Senso?

Hier kan ik ze voor 60 dollar vinden excl verzenden, dus wie is er goedkoper?
http://www.sonicshack.com/itemdetail.cfm?id=446&cID=2

Re: The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Gezocht.

The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2 van Peter Forrest.

az_both_big.jpg

Wie heeft ze voor mij? Senso?

Hier kan ik ze voor 60 dollar vinden excl verzenden, dus wie is er goedkoper?
http://www.sonicshack.com/itemdetail.cfm?id=446&cID=2

Misschien zou je Peter Forrest himself eens kunnen proberen? ;) Beide boeken kosten bij hem inclusief verzendkosten 53,50 Euro.

Origineel geplaatst door senso
Binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar. :D
Meld je het hier, dan heb je alvast een bestelling! :)

Ja je kan ze zo bij Peter bestellen. Prijs valt wel mee.
Van N-Z is net een nieuwe versie uit (of van A-Z).
Ik heb ze beide, altijd handig als je effe snel wat opwilt zoeken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Meld je het hier, dan heb je alvast een bestelling! :)

Komt voor de bakker!

De prijs zal misschien net ietsje hoger zijn dan bij Peter, maar altijd nog goedkoper
dan een international money transfer met wisselkosten voor Engelse ponden ;)

Ik heb zelf ook veel interesse hier naar, dus als iemand idd een makkelijkere manier kent om ze te bestellen, dan hoor ik het ook graag.

Yippee! Vandaag het N-Z proefexemplaar van de uitgever ontvangen. Heb het met open mond
door zitten kijken. En ik blijf het elke keer toch nog maar weer even oppakken.
Ik dacht dat ik wel het een en ander wist, maar daar blijk ik me toch aardig in te vergissen.
Het staat stampvol met synthesizers waar ik nog nimmer van gehoord heb, laat staan gezien.

Het is absoluut het meest complete boek op dit gebied. Tot dusver werkte ik me door een rijtje
boeken heen als iets onbekends zocht en dan meestal nog voor nix. Dat zal met dit boek niet
snel gebeuren. En de complimenten aan Peter Forrest, want hij heeft er geen droge opsomming
van gemaakt. Lekker leesbaar en verdomd interessant. Geen droge opsomming en veel extra
informatie. Zelfs onze vaderlandse kraakdoos staat er in.

Nog een weekje, en dan komt de zending binnen! :D

Heb het boek een paar keer ingekeken bij iemand en het is zijn gewicht in goud waard .

Plaatjes-pagina 's in het midden willen nog wel eens uit/los scheuren maar das bijzaak.
Voor mensen die van mooie plaatjes houden is 'the museum of synthesizer technology' van Martin Newcomb. een aanrader.
Vind alleen persoonlijk de beschrijvingen niet altijd even kloppend.

Ben benieuwd naar A-Z!

Origineel geplaatst door milka
Voor mensen die van mooie plaatjes houden is 'the museum of synthesizer technology'
van Martin Newcomb. een aanrader.
Vind alleen persoonlijk de beschrijvingen niet altijd even kloppend.

Schitterend boek, inderdaad. Jammer dat het geen "Center-Fold" heeft, anders kon de
Playboy wel inpakken. :D
De feiten zijn inderdaad niet altijd geheel betrouwbaar. Eerlijk toegegeven, er staat
één fout in die mijn schuld is. De Polivox heet in het boek "Polyrock". Maar ja, mijn
Russisch is ook niet zo best en Martin heeft dat blind overgenomen.
Misschien moet ik hem maar eens vragen of hij nog exemplaren van het boek te koop heeft?

Ander héél erg mooi boek: Matthias Becker's "Synthesizer von Gestern". Fraaie gebonden
uitgave met een extreem hoog kwijl-gehalte. :okdan:

Ander héél erg mooi boek: Matthias Becker's "Synthesizer von Gestern". Fraaie gebonden
uitgave met een extreem hoog kwijl-gehalte. :okdan:

Yup, en daar staan tenminste gewoon PPG's in. :)

Rare jongens, die Engelsen... :confused:

Wat gaan die A-Z bij jou nou samen kosten, Senso?

Ze zijn al uit Engeland vertrokken, dus uiterlijk a.s Vrijdag (27 Juni) moeten ze
binnen zijn. Als de douane tenminste niet te moeilijk doet.
Als het zo doorgaat zijn ze trouwens a.s. Vrijdag al weer op ook. :D

Quanta costa? Samen 62 Euro incl.verz.

En wat betreft die PPG's... Dit is the A-Z of ANALOGUE Synthesizers, dus..... ;)
Sorry! En geen Fairlight's ook!
Maar wel alles over de Philicordia. :dubbel:

En wat betreft die PPG's... Dit is the A-Z of ANALOGUE Synthesizers, dus..... ;)

De OSCar, die wel in de A-Z staat, heeft, net als de PPG Wave serie, digitaal opgewekte DCO's, LFO's en envelopes. Het enige wat analoog aan de OSCar en de PPG's is, zijn de VCF's en de VCA's. Waarom dan dus dit onderscheid? Toch niet omdat de auteur net zoals OSCar uit Engeland komt en de PPG's in Duitsland gemaakt zijn? :confused:

Ik ga dit binnenkort wel even verder aankaarten bij Peter Forrest, want dit slaat natuurlijk digitaal noch analoog...

Boemstjak, de PPG freak 8)

Je euro's zijn onderweg jongen!

Ze zijn binnen! :)

En ik blijf maar rare dingen vinden. Ooit gehoord van de Acusta synth? Givelet?
Kalamazoo? Of de Subharchord, de Electronic Sackbut of de Woggle Bug? :confused:

Ik kom het weekend wel weer door. :P

Status
Please reply by conversation.
Back