The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door senso
En ik blijf maar rare dingen vinden. Ooit gehoord van de Acusta synth? Givelet?
Kalamazoo? Of de Subharchord, de Electronic Sackbut of de Woggle Bug? :confused:

Er zwerft hier ergens nog een (VEB Automatisierungsanlagen Cottbus) Tiracon 6V rond... Staat die er toevallig ook in?

DE BOEKJES ZIJN BINNEN !!!!!!!!!!

Goed verpakt en snel verzonden :)

dank voor de vlotte afwikkeling senso.

ik ben wijs mee
:biertje:

Pagina 294! :dubbel:
Vet.. Een 6-vco synth met 32 programs en een sequencer!
Klinkt erg interessant. :)

Met modulatie joystick!

Kortom: EEN SUPER BOEK!

Ook mijn boeken zijn perfect aangekomen! Thanks Senso! :biertje:

Hartstikke bedankt, dit is echt gaaf leesvoer!

Ik zal alle complimenten aan Peter doorgeven. :okdan:

Eventuele aanvullende informatie (of misschien nog een foutje hier of daar?) is
natuurlijk ook welkom. Voor de volgende - nóg dikkere - 2010 uitgave. :D

Om DR Senso toch nog een beetje blij te maken..

Om DR Senso toch nog een beetje blij te maken..

Het zijn inderdaad superboeken!
Ga zo deel1 uitlezen. :)

Eventuele aanvullende informatie (of misschien nog een foutje hier of daar?) is
natuurlijk ook welkom. Voor de volgende - nóg dikkere - 2010 uitgave. :D

Nou, heb maar weinig 'missers' (synths die er niet in staan) kunnen ontdekken... en wellicht zijn ze allemaal verklaarbaar.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de boeken altijd midden in de nacht lees, voor het slapen gaan :), dus ben dan ook niet altijd even helder :D

(Ik heb begrepen dat boek in 2003 herzien is he)

• Ik zag de Andromeda van Alesis er zo niet bijstaan, die valt wel in de categorie analoge synth dacht ik zo... ben ik blind of...?
  • De MAM MB33II staat er niet in, maar de I wel, dus daar lig ik niet zo wakker van :D
  • Misschien dat de MAM Taurus er gelijk bij kan, er staan meer prototypes in geloof ik
  • MacBeth Studio Systems M3X. Deze is volgens mij eind 2002 uitgekomen.

That's all :)

Groetjes, Vincent

De laatste revisie/uitbreiding van deel A-M is in 1998 uitgekomen. Vandaar dat er wat
latere merken en modellen tot en met de M nog niet in staan.
Het heeft Peter dus kennelijk 5 jaar gekost om deel 2 af te krijgen. Moet evengoed een
zenuweklus geweest zijn, want als je net weer een pagina compleet hebt, is er inmiddels
weer een nieuw apparaat op de markt. Op een gegeven moment moet je dus wel stoppen.
Up to date zal het boek nooit zijn. Tussen naar de printer sturen en de boeken verzenden
zit al weer voldoende ruimte voor stuk of 20 machines.
Ik denk dat we over een jaartje of 4 de nieuwe A-M tegemoed kunnen zien. Ik heb zelf
inderdaad ook nog wel een paar dingen gevonden die er in zouden thuishoren.
Helaas staat ook de hier al in een thread besproken "PEM" mystery-synth er niet in. =(
Dat blijft dus voorlopig nog een mysterie...

Als je ziet wat er allemaal WEL instaat, vind ik dat hij echt een fantastische klus heeft verklaard... Ik dacht een redelijk beeld te hebben van wat er op de markt is gebracht, maar dat viel na het lezen nogal tegen :D

Hoe lezen jullie de boeken trouwens? Lezen jullie echt vanaf eerste bladzijde tot de laatste? Ik sla boek meestal op een willkeurig punt open en begin daar met lezen en spring af en toe naar een heel ander merk, lekker chaotisch dus :)

Ik vond die Dennis Modular wel leuk! :)

Staat er in A-Z, ook wat de serienummers van de laatste JP-8's geweest zijn? of in die zin,
van welke tot welke nr lopen de serienummers, ik heb ze besteld, maar kan niet zo lang wachten op
deze info...:) dus hopelijk is iemand mij even van dienst.

Het boek "the Museum of Synthesizer Technology" is echt een aanrader. Duizend en 1 Close up kleuren pics van top kwaliteit en leuke verhaaltjes en handige info.

Ik heb hier een hele zooi boeken. Erg leuk allemaal :)

Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar die twee boekies "The A to Z of Analog Synthetis"
Ga naar de bieb en check it out . . . Daar zijn ze alletwee te huur (in Rotterdam dan) in
ieder geval een deel , tweede deel is er al maanden niet(of eerste weet ik nie percies)

Ik heb zelf Analog Days geschreven door Pinch & Trocco en Vintage Synths door Mark Vail
Persoonlijk vind ik die van Marky Vail leuker (veel meer foto's e.d. en achterin staat lange
lijst met info over wat die ouwe bakken nu waard zijn.) Allebei bij Donner gekocht.

Status
Please reply by conversation.
Back