Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gebruik het al jaren.Ableton edit toch non-destructive? Een goeie audio editor is gewoon simpeler, niks meerdere sporen, gewoon goed knippen plakken etc en snel samples uit een lange bron kunnen trekken. Soundforge was(ik zat volgens mij uiteindelijk op 5) koning simpel. Je maakt een selectie, schuift de start en eindpunten totdat het goed loopt en pakt de selectie op en dropt hem op je bureaublad met je muis. Of je plukt gewoon de stukjes snel uit de grote wav en gaat dan de nieuwe samples bijwerken als nieuwe files op je bureaublad. Gouden workflow.
Dat is volgens mij toch nog steeds non-destructive? Heb je buiten Ableton weinig aan...
Wel destructive dus? Ik ben benieuwd, je gebruikt Ablton's simpler hier voor?
En dat noem jij simpeler dan wav openen, loop selecteren, en dan slepen naar je desktop klaar?
dat is in ableton 1x slepen
Het gaat hier over een goeie audio editor als Soundforge, niet wat is je fijnste DAW. Een audio editor is je snijtafel, niets meer, niets minder. En daar is op OSX een gebrek aan. Althans, gemeten aan Soundforge.
Creatief ben ik wel met mn Octatrack qua samples![]()

Ik ben benieuwd, je gebruikt Ablton's simpler hier voor? Of sampler? Ik krijg daarin al niet gewoon met de muis direct een stukje wav geselecteerd...
Objectief gezien zijn vrijwel alle bovengenoemde audio-editors effectiever qua workflow, maar gewenning is ook veel waard.