SM PRO V-Machine ervaringen?

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Zit er al een tijdje over te twijfelen om een V Machine aan te schaffen. De prijzen zijn nu erg laag en ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die er een hebben (gehad). In theorie is het een fantastisch apparaat, maar werkt het ook in de praktijk?

Ik ben vooral benieuwd of je alle VST(i)'s kan laden in het apparaat (met name ben ik geinteresseerd om UHE Zebra te gebruiken) en of dit goed werkt. Is het daarbij ook mogelijk om knoppen uit de VSTi's te koppelen aan knoppen op je MIDI controller?

Ben heel benieuwd, kan er heel weinig van vinden op het forum!

:mega:

Het idee ervan vind ik prachtig.. maar zolang ik het gevolgt heb, is de firmware en de software rampzalig..
ze zouden ook met een grotere versie komen.. maar die staat al 3 jaar op "comming soon" ..

Als ik het goed begrijp zit m de kneep in het installeren van de vst..
normaal gesproken zou je denken. pak de vst-dll uit je vst-mapje.. en copier dat naar je vmachine..
maar dit is dus niet het geval... je moet installatie scriptje maken (met wel of niet gebruik van een install tool)
en daar gaat het geloof ik al mis bij een hoop gebruikers..

zonde eigenlijk... als ik er gewoon een mapje met vst's in kon plempen.. en dan kijken welke werkt ja of nee..
dan had ik er waarschijnlijk wel 1tje gekocht.. want ze zijn niet zo duur.. maar de uitwerking ervan.. hmm klinkt me allemaal als "moeilijk doen"

Zie net op KVR dat je inderdaad voor veel VST(i)'s een speciale installer nodig hebt.

Als je deze niet hebt kan het wel werken, maar wordt het officieel niet odnersteund.

Daarbij schijnt de rekenkracht van die dingen ook niet super te zijn. Bij zwaardere plugins geeft het apparaat nog wat problemen als wegvallend geluid en latency. En dus ook bij Uhe Zebra zoals ik het gelezen heb.

Inderdaad heel erg zonde. Zou zo mooi zijn om gewoon even snel een plugin in te laden en meteen te gebruiken en niet allemaal moeilijk moeilijk met installfiles enzo die er niet eens voor veel gebruikte plugins zijn.

precies...

en daarom lees je denk niet al te veel reviews enzo... tis een leuk idee.. maar te "moeilijk"..
bedenk ook.. dat hun doelgroep mensen zijn die niet willen optreden met laptop.. vanwege gedoe
komen ze aan met een "gedoe" installatie-methode..
ook wel een leuke.. toen ik het aan het onderzoeken was, (het leek me leuk voor fx).. waren de minimale systeemeisen voor hun software pakket, vele malen hoger, als mijn ouderwetse laptop..
geinig.. koop je een unit omdat je laptop te oud is... kan je niet eens de installatie-tools en dergelijke installeren op je pc..

oftwel.. supergeinig idee, maar uitvoering.. waardeloos.. . ondersteuning, is shit... als het allemaal vlekkeloos had gewerkt.. dan hadden ze ook wel met die v-rack gekomen..

Ik was één van de eerste bezitters. Op zich een leuk apparaat maar de CPU is gewoon waardeloos.
Het had een verkoophit geweest kunnen zijn maar steeds beloftes voor een CPU upgrade en die is er na 3 jaar nog niet. Support door SMpro is 0,0

Geloof me, laten liggen en wachten op een snellere versie.

Ik heb er 1 en ik vind het wel een geinig ding, veel gratis vst's werken erop die weinig cpu vergen zonder de zogenaamde wizard file die evt. nodig zou zijn. Je kunt ze makkelijk testen door ze op een usb stick te plempen.
De VFX software kun je zo uitproberen, daar heb je geen V-machine voor nodig. Vooral voor OSX gebruikers is dat wel tof, het is zover ik weet de enige manier om pc vst's te draaien op een mac zonder windows te gebruiken.

Het enige echte nadeel is idd de onderbemeten cpu, verder kun je er best wel leuke dingen mee uithalen.

Kan het niet geloven, zelfs het registreren op de website lukt niet omdat ze de confirmatie mail niet versturen. Wat een amateurs! :stupid

laptop met bidule, werkt altijd

Thanks voor de link. Die werkt namelijk wel. Heb geen idee hoe het kan. De website zegt wel dat ik IE 9 moet installeren, maar ik werk met XP en IE werkt niet met XP.

Waardeloos zoiets. Heeft me weer een avond gekost, nogmaals dank Debob!

Dacht al dat het iets van browserblues was. Graag gedaan!

Als alternatieve browser gebruik ik of Chrome of Opera ofzoiets, op een of andere manier kom je altijd wel iets tegen wat niet werkt bij de standaardbrowsers. Van IE zou ik sowieso wegblijven.

Back