Buizen

Waar is dan jouw onderbouwing dat alle 12AX7's gelijk zijn?
Omdat ze hetzelfde naampje hebben en ze volgens onfeilbare specificaties en eisen gebouwd zijn? :doei:

SOVTEK LPS (long plate spiralfilment) klinken naar mijn idee echt wel veeeeel beter dan die ehx crap
ik de art pre-amps is dat echt een ongelovelijk groot verschil, van so,so naar goed en eerlijk geluid

SOVTEK LPS (long plate spiralfilment) klinken naar mijn idee echt wel veeeeel beter dan die ehx crap
ik de art pre-amps is dat echt een ongelovelijk groot verschil, van so,so naar goed en eerlijk geluid

Kan je een geluidsfiletje posten.
Want ik heb hier geluid gepost waar geen verschil te horen was tussen buizen merken.

Zijn er dan echt geen nieuwe buizen meer met dezelfde kwaliteit op productie- en geluidsvlak als vroeger?
Waarschijnlijk worden ze tegenwoordig met lagere kwaliteitseisen gemaakt omdat ze anders te lang zouden meegaan en dit de verkoop zou doen verminderen?
Vraag ik me dan maar af....
Heeft niks met het tijdvak te maken, enkel met het feit dat buizen vroeger grotendeels met de hand werden gemaakt en tegenwoordig voor 99% met machines. Daarnaast is de keuze van grondstoffen enorm veranderd. Zo zijn bijvoorbeeld de goedkopere buisjes uit China niet van glas, maar van plastic.

nou, dat van die grondstoffen en plasik buizen, dat weet ik nog zo zeker niet....

wat ik wel weet is dat het de tegenwoordige fabrikanten geen hol interesserrd of een buis goed of slecht is, hij verkoopt met het juiste verhaal erbij toch wel.
zodoende hoeven ze zich niet erg druk te maken om de kwaliteit.
en dat uit zich in vooral microfonie en ruis.

verder klinken ze net zoals alle andere buizen, alleen een stuk korter meestal.

:mega:

Back