Welk midi keyboard past bij mij?

Blalien

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben al jaren van plan om eens piano / keyboard te gaan leren spelen.
Nu maak ik al regelmatig gebruik van Garageband en soms Logic, en dit is dan ook de reden dat ik in ieder geval voor een midi keyboard wil kiezen.

Nu voelen jullie m al aankomen, maar wat zou nou een goed midi keyboard zijn om mee te beginnen, maar ook jaren gebruik van te kunnen maken. Het liefst wil ik toch wel 61 toetsen.

Het budget is rond de 200 euro, hoe minder hoe beter ;), en nieuw of 2de hands maakt niet uit.

Heb al wel het een en ander gelezen over de M-Audio Axiom en Oxygen, Akai MPK en Roland-A800.

Alvast bedankt voor het advies!

Welke van de twee (piano of keyboard) heeft prioriteit? Want dat maakt nogal uit voor de keuze, alhoewel een echte piano-feel niet voor 200 euro te koop is.

Mijn keuze gaat uit naar de keyboard feeling, vind piano mooi, maar werk graag met digitale muziek zodat ik het makkelijk kan editten en verschillende instrumenten kan inspelen.

61 keys is iig al een goede keuze (hoewel 49 nog net zou gaan) en als je daarnaast met makkelijk editten een aanzienlijke hoeveelheid knoppen bedoeld (16 a 24) dan ga je het niet redden met die 200 euro max ben ik heel erg bang, al helemaal niet als het ook nog een keyboard moet zijn van een zekere degelijkheid...

61 keys is iig al een goede keuze (hoewel 49 nog net zou gaan) en als je daarnaast met makkelijk editten een aanzienlijke hoeveelheid knoppen bedoeld (16 a 24) dan ga je het niet redden met die 200 euro max ben ik heel erg bang, al helemaal niet als het ook nog een keyboard moet zijn van een zekere degelijkheid...
Een 90s keyboard "rompler" (zoiets bvb. http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/545030208-korg-x5d-synthesizer-nieuwstaat.html volgens mij heeft dat nog wel een degelijk keyboard) + een Behringer BCR2000 zou nog moeten lukken voor dat geld.

Heb de Oxygen61, faders voelen wat cheap aan, knobs zijn prima.
Toetsen zijn prima, heb er al flink opgeramd. Maar als ik jou was zou ik gewoon het goedkoopste uitzoeken.

het goedkoopste zou ik zeker niet doen.

dan kom je uit op de korg nanokey en dat soort rommel.
leuk vor wat effecten toe te voegen, maar zeker niet om echt melodien etc op te nemen.

voor 200.- heb je wel een leuke midi keyboard.
je zou contact op kunnen nemen met www.bax-shop.nl deze winkel heeft me al vaker goed geholpen & niet goed = geld terug :D niks te verliezen dus(muv verzendkosten)

mvg

Back