Geluid komt na toetsaanslag probleem roland g-70

RJansen

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een probleem dat bij de aanslag van elke toets het geluid pas later (een halve seconde of zo) te horen is. Dit is bij alle toetsten en alle geluiden zo.

Het doet zich voor bij het gewoon met de hand bespelen van de toetsen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groeten,
R. Jansen

Is dat zo als je direkt uit naar je mixer gaat, of gaat de uit van je g-70 naar een geluidskaart?
Is het de laatste optie, dan welkom in de wereld van latency.

En dat los je op door een fatsoenlijke audio-interface te kopen met deugdelijke ASIO-drivers, of ASIO4ALL te gebruiken.

http://www.asio4all.com/

Wat betreft de audio-interface; dat is een geluidskaart die specifiek gericht is op muziekproductie (dus niet gamen of surround voor films of zo). Heb je die nog niet en wil je er een, dan is dat wel weer een compleet andere vraag die we niet kunnen beantwoorden zonder budget/gewenste aansluiting/vereisten qua in/output.

Dit hoeft geen latency te zijn, gek genoeg.

ik weet absoluut niet meer hoe ze het noemen, maar er was 1 of andere instelling op me mc909 die ongeveer hetzelfde effect had welke de topic starter omschrijft.. ergens in de patch instellingen.. iets heel vaags.. stom gezegt, ik kreeg het weg door de pattern weg te gooien en daarna me mc909 te rebooten.... alleen rebooten was niet eens genoeg, aangezien ie dan de pattern laadde waar de fout inzat..

Helaas, ik ben de naam van die functie vergeten.. t zal me niets verbazen als zo'n vage functie op meerdere roland modellen zit

nou, vanaf de MC303 zat er al latency in (een reden waarom ik dat kreng zo vervloekt heb)
via MIDI ging nog wel heel aardig trouwens maar stand-alone (inkloppen) was prut met een rietje...

dat is het dus.. tis geen latency.. t was bij mij 1 of andere instelling in de pattern.. een soort van delay-iets.
zover me geheugen gaat.. was het ongeveer hetvolgende..
een <onbekende parameter> die de noten-aanslag iets vertraagde... ging er mee spelen om andere swing te krijgen... maar wat ik daarna deed die <onbekende parameter> ging niet meer "terug" naar de originele setting..

Back