Novation Remote 25 werkt niet?

Milan

Milan Minimal
Ik heb gister een novation remote 25 gekocht en ik krijg hem dus niet aan de praat.
Ik gerbuik hem via USB omdat ik nog geen midi kaart heb.
Hij installeerde zeer makkelijk, driver found, remote 25 v1.00.
Vervolgens wordt hij overal herkend als input, (fruityloops, ableton live).
Firmware van remote 25 is overigens v1.0.02.
Maar hij krijgt geen enkel midi-signaal binnen in beide programma's.
In mijn configuratie van geluid staat ---> midi controller.
Daaronder staat Remote 25, properties --> remote 25 midi ondersteuning enabled.
Maar hierbij staat ook een settingbox in het grijs waardoor ik hem niet aan kan klikken.
Ik heb het gevoel dat ik ook nog ergens settings voor channels in zou moeten kunnen stellen.
Maar dat gaat dus helaas niet.
Heeft iemand een idee, of misschien latere drivers/firmware dan die ik heb.
(serienummer 117 geeft nou niet echt een veilig gevoel)
Dan zou ik daarmee ontzettend geholpen zijn.

Ik heb gisteren ook een Remote 25 gehaald. Tot nu toe geen problemen. Ik heb hem met reason geprobeerd en icm cubase SL. Ik kon gewoon de remote overal selecteren als midi controller. Ik heb geen ervaring met Fruity loops en Ableton Live aangezien ik die pakketten niet heb.

Je hebt hem in beide programma's wel kunnen instellen bij de midi instellingen? In het geval van Ableton live zitten er controller templates bij die je kan selecteren. Het lijkt me dus dat het zou moeten werken, maarja je weet maar nooit he.

hoe werkt bij jullie de "latch" functie? (zelfde als soft take-over) ... en kan je in latch mode ook meer dan 1 controller tegelijk veranderen? ik las nl nog ergens iets over problemen hiermee..

Nog steeds geen succes Milan??
Tja das balen! :r

Ben je er al weer mee naar dijkman geweest?

Anyway ik weetet verder ook niet maar succes!

PS
zou je je niet eens voorstellen ;)

Origineel geplaatst door olafmol
hoe werkt bij jullie de "latch" functie? (zelfde als soft take-over) ... en kan je in latch mode ook meer dan 1 controller tegelijk veranderen? ik las nl nog ergens iets over problemen hiermee..

Ik ben bang dat ik nog te groen ben met controllers om dit te snappen, sorry. Zou je dit even nader kunnen uitleggen. Dan kan ik eens gaan kijken of ik er problemen mee ondervindt :)

Origineel geplaatst door Milan
Cornerman, gebruik jij de remote ook via usb.
Zo ja, welke drivers gebruik je dan, of kun je ze misschien e-mailen.
Ik heb namelijk echt het gevoel dat het daarin zit.
En de drivers zijn helaas nog niet te downloaden van novation.

Yep ik gebruik hem via USB en ik heb de drivers van de cd gebruikt. Die kan ik wel even mailen.

Je hebt een PB :)

Remote 25 USB & Cubase SX

Remote 25 USB & Cubase SX

Bij mij wil de Remote 25 onder Cubase SX aangesloten via USB ook maar niet behoorlijk werken. Maar heel af en toe reageert cubase op signalen van m'n remote. Tevens crashed cubase elke als ik deze af wil sluiten.....

Als ik 'm via MIDI-OUT van de remote aansluit werkt ie perfect...

de remote 25 werkt toch wel via USB bij mij tot je een nieuw/ ander porject opent. Alleen een reboot krijgt 'm dan weer aan de praat. Op het forum van Cubase.net zag ik dat nog iemand dit probleem heeft, alleen ook daar nog geen oplossing helaas...
Maar heeft nou niemand anders dit probleem?

USB Leak

USB Leak

Ik heb nog steeds op mijn eigen pc mijn novation niet aan de praat gekregen en na installeren van win xp kreeg ik de foutmelding dat er een usb power leak was. kortom hij vraagt teveel stroom, dit met netvoeding aangesloten.
Denk dus dat het probleem daarin zit, dat hij net niet genoeg ampere krijgt om de usb drivers te gebruiken.
Ga binnekort proberen met powered usb-hub en dan komt er vervolg op dit bericht.

Re: USB Leak

Re: USB Leak

Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik heb nog steeds op mijn eigen pc mijn novation niet aan de praat gekregen en na installeren van win xp kreeg ik de foutmelding dat er een usb power leak was. kortom hij vraagt teveel stroom, dit met netvoeding aangesloten.
Denk dus dat het probleem daarin zit, dat hij net niet genoeg ampere krijgt om de usb drivers te gebruiken.
Ga binnekort proberen met powered usb-hub en dan komt er vervolg op dit bericht.

Ik las er het volgende over op cubase.net:

I once got this answer from Novation to a similar problem (installation of driver and bluescreen afterwards):
"this sounds like a power issue. The driver for the Remote 25 always asks for a fixed amount of power to be delivered via USB, whether the remote is being used by USB power, 9V DC or batteries. The amount of current requested is a reasonable 350mA. This is well within the USB spec that states that up to 500mA may be drawn over USB, but some computers simply will not allow delivery of this amount of current and so stops the installation of the driver."

Novation said that they are working on a new driver. This will allow you to power the Remote via 9V DC and still use the Remote (though not power it) via USB.

Die nieuwe driver zou je probleem moeten verhelpen als ik het zo lees, helaas geen indicatie binnen wat voor tijdsbestek we deze driver kunnen verwachten.

(Mijn probleem met het aansluiten via USB is inmiddels "opgelost" Als ik 'm aansluit via een andere USB port (ook andere controller, m'n MOBO heeft twee USB controllers) werkt ie wel naar behoren.)

EDIT: Werkt toch niet, waarschijnlijk een toevalstreffer dat ie een keer werkte..

Is er trouwens al een fix of nieuwe XML file waarmee de stop button in cubase goed werkt? Nu moet ik steeds twee keer op de knop drukken voor de sequencer stopt.

Laatst gewijzigd:
Hallo

De remote 25 wordt deze maand getest in Interface.
Heb het artikel nog niet doorgelezen (geen tijd gehad)
Misschien dat daar "de truc" bijstaat

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door Milan
quattro had helaas geen usb poorten, ik dacht van wel :(.
Heeft iemand een win2k driver voor de remote 25.
Heb hem per ongeluk geremoved en hij is echt nergens te vinden.
Als je de driver hebt, djdirect@softhome.net
dan kan ik ook weer verder ;) met mijn test, stomme nerd dat ik ben
om mijn driver cd kwijt te raken.

Als het goed is zit ie in je mail box :)

Hoi,

Ik lees in je allereerste post dat je een oude driver gebruikt, namelijk v1.0.02. Heb je deze al reeds vervangen?
De laatste driver die novation aangeeft is namelijk 1.0.1.5 (Is al een tijdje beschikbaar!)

Misschien dat dit de oplossing is voor jouw probleem!

Te lezen op de novation website: What is the latest Windows driver version for the ReMOTE 25.
The latest driver for the ReMOTE 25 is version 1.0.0.5. for Windows 98SE and 98ME and 1.0.1.5 for Windows 2000 and XP. This can be checked by connecting the ReMOTE 25 via USB to a computer, turning on and then checking the properties of the control panel sytem/device manager/sound,video and games controllers ReMOTE 25 icon.

Daarnaast heeft Novation de individuele templates beschikbaar gesteld aan een member van het REMOTE25 forum(www.yahoogroups.com). Je kunt ze ook downloaden van dit forum! Trouwens, daar staat ook de laatste driver!

Hopelijk gaat het lukken!

gr,
Paul

:biertje:

Probleem opgelost!

Probleem opgelost!

Thanx mister Synth voor je uitgebreide post en htf99 voor de driver.
Ik heb het probleem gevonden, het was toch mijn USB poort.
Ik heb een laptop en die gaf blijkbaar niet genoeg vermogen.
Waardoor hij gepowersurged werd.
Probleem is opgelost door een simpele powered USB hub van Trust (dixons) voor 30 eurotjes.
Deze topic kan hierbij worden gesloten.

Back