Ik voel me te ziek om .........

Ik weet niet of ik wezenlijks zoveel meer kan bijbrengen dan de anderen hier,
dus medeleven en steun toewensend.

Nu was ik toch van mening dat je volgens mij je niet schuldig hoeft te voelen om wat
er gebeurd of niet gebeurd is. Iedereen probeert zijn leven in de meeste gevallen
te leven op een voor hem of haar zo goed mogelijke manier.
Dat idee van eerst wat geld verzamelen en later profiteren is niet noodzakelijk gek geweest.
Als nadien blijkt dat je beter meteen had geprofiteerd, dan is dat een spijtige zaak,
maar niet iets om je schuldig over te voelen.

Daarbij komt dat het feit dat je anderen wil behoeden voor een mogelijke gelijkaardige "fout"
is ook al heel erg mooi op zich.

Ik hoop dat je toestand op zijn minst genoeg verbeterd om terug aan de synthjes te wriemelen.
en dat je de moed niet verliest.

Persoonlijk hou ik enorm van epicurus, een filosoof die zei dat we van het leven moeten genieten,
en daar een zeer eigenzinnige en toch vrij diepgaande leer van maakte.
In feite draag je dezelfde boodschap uit nu.
Hij zei iets over pijn en ziekte, maar ik weet niet of hij gelijk had. hier komtie:

Pijn teistert het lichaam niet voortdurend.
Integendeel, de hevigste pijn is van de allerkortste duur, en de pijn die in het lichaam de lust slechts in mindere mate overtreft, houdt niet dagenlang aan.
De echt langdurige ziekten, tenslotte, gaan gepaard met meer lichamelijk welbevinden dan pijn.

-Epicurus, Authentieke leerstellingen, 5

misschien ben ik het er niet overal even mee eens met die mens, maar hij heeft toch wel ergens hoop
vind ik.

Anyway, het ga je goed (en beter) en ik ga op aanraden van jou in het zonnetje op onze terras
gaan eten en hoop dat jij hetzelfde kunt doen.

Vriendelijke groetjes,

cloudy :doei:

Back