Arturia Spark midi vraag

Freelander

Ouwe rot
Beste mensen,

Ik heb de Arturia Spark en deze stuurt hier moeiteloos enkele hardware synth aan (via de midi out naar in)

Nu ben ik voornemens om een Hybride Arturia Synth erbij te kopen maar de Player en de Factory hebben geen midi in, de Laboratory heeft dit wel.

Is het dus alleen mogelijk om (in mijn situatie) de Spark de Laboratory aan te laten sturen via midi ? (en vallen de player en factory dus af) of zijn er andere aansluit-opties ?

Ik hoor het graag van jullie

Hartelijke groet

Rob

Waarom wil je via de Spark de Laboratory aansturen? Die heeft geen geluiden aan boord en is alleen een controller die bij de Arturia Analog Factory hoort. Die geluiden speel je dus met het keyboard af via de computer, die is niet standalone te gebruiken (is alleen een dedicated controller). Dan kan je beter alleen de software kopen, zonder controller en dan met de Spark de software aan te sturen lijkt mij!

Maar als je dit toch perse wilt doen met de controller dan heb je denk ik een midi naar USB kabel nodig, maar ik weet niet of dat rechtstreeks werkt op een synth, zonder tussenkomst van een PC. Lijkt me niet eerlijk gezegd.. Dat zou je dan even uit meoten zoeken.

Nou ja, ze bestaan wel......weer zo een prutser die maar wat in de lucht brult.

Je noemt dit een midi naar usb kabel....staat zelfs op de behuizing.....

Nog eentje zonder doos..
usb-midi-cable.jpg

En ik ben een Goblin, het staat zelfs op m'n t-shirt :D

Wat ben je nou dom aan het lullen? Er zijn toch gewoon midi naar usb kabels, jij zegt van niet, ik laat ze zien en dan nog bijdehand gaan doen, Sjimmie...

Wat ben je nou dom aan het lullen? Er zijn toch gewoon midi naar usb kabels, jij zegt van niet, ik laat ze zien en dan nog bijdehand gaan doen, Sjimmie...
Ik heb ze niet gezien. Jij hebt een foto van een midi interface die zichzelf "usb midi cable" noemt getoond. En in het 2de plaatje hetzelfde: een midi interface. Het is niet omdat ze een 1/1 usb midi interface zo klein kunnen maken dat het ineens "een kabel" is.

Maar zo'n kabel heb je eigenlijk nog niets aan. Als het uberhaupt rechtstreeks van midi out naar usb werkt moet je sowieso een kabel hebben met een USB B connector.. En die heb ik nog nooit gezien!

Ik heb ze niet gezien. Jij hebt een foto van een midi interface die zichzelf "usb midi cable" noemt getoond. En in het 2de plaatje hetzelfde: een midi interface. Het is niet omdat ze een 1/1 usb midi interface zo klein kunnen maken dat het ineens "een kabel" is.

Met die redenering is een computer eigenlijk een rekenmachine, en een rekenmachine eigenlijk een telraam....

Met die redenering is een auto eigenlijk een koets, en een koets eigenlijk een ..... etctetc
Inderdaad, een auto zou je kunnen zien als een soort koets. Een veiligheidsgordel daarintegen is niet een soort uitlaatpijp :D

Dat stukje met de U.SB connector aan is de midi interface eigenlijk. De rest is inderdaad een stuk kabel.

Anders werkt het toch niet.....tuurlijk zit er een techniek in die zorgt dat het werkt.

Gast....ik ga achter mijn telraam vandaan en iets leuks doen......toedeledokie:gaap:

Is het dus alleen mogelijk om (in mijn situatie) de Spark de Laboratory aan te laten sturen via midi ? (en vallen de player en factory dus af) of zijn er andere aansluit-opties ?
OT:
Maar als je dit toch perse wilt doen met de controller dan heb je denk ik een midi naar USB kabel nodig, maar ik weet niet of dat rechtstreeks werkt op een synth, zonder tussenkomst van een PC. Lijkt me niet eerlijk gezegd.. Dat zou je dan even uit meoten zoeken.
En wat ga je dan aansturen?

De geluiden die uit de Player/Factory/Laboratory komen zitten in de software voor PC/Mac. Dus daar (PC/Mac) sluit je de Spark op aan.

Laatst gewijzigd:
Back