Is dit geluid mogelijk met Sylenth1?

KrisvdAssem

Ouwe rot
Ik wil dit geluid kunnen maken, athans zoon soort geluid.
Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

Het geluid begint op 0:50

Is er op youtube een tutorial te vinden over dat geluid of kan iemand mij dat uitleggen?

Das balen, mn massive doet het niet meer, elke keer als ik een project met massive opstart crasht mn fruityloops.
Kan ik niet zoon soortgelijk geluid maken met sylenth1?

Zoiets is wat de meeste een "hoover" noemen.
Niet zo moeilijk te maken hoor. Een envelope op de pitch van je oscillator zetten en dan een hoop waveforms testen tot je iets lekker hebt.

Samplen kan je doen voor een remix ofzo, maar daar leer je nix mee behalve copy-paste gedrag...

Een soortgelijk geluid zit zelfs als preset bij de Sylenth (HOV Dominator). Die kun je een beetje ombouwen.

Wauw! echt bedankt.
Ik ben het er mee eens, ik houd nie van samplen.
Ik vind het leuker om het zelf te maken, dan kan ik het naar mijn eigen smaak veranderen.

heb je wel een legale versie, omdat je dat niet wist ?
Gewoon een vraagje. Ook vanwege je houding ten opzicht van je niet werkende massive.

Dat hoover effect is gewoon een pitch envelope. niks meer dan dat.
Dan aleen nog die golfvorm nabouwenmet de 4 osc's die sylenth1 heeft, moet geen probleem zijn. Ook dankzij die hoover preset.
En da nog wat distortion erop aan het einde, maar dat heeft sylenth1 ook.

K ben net 15 en ga dus nu nog geen legale versie kopen.
Mijn Massive is kapot gegaan nadat mijn pc een keer vast liep.
Sinds die keer doet hij het niet meer.

Ik ben nu ongeveer bezig met wat moeilijkere dingen zoals dat soort dingen.
Voor jullie is het vast easy om zoiets te maken, maar voor mij dus nog nie echt ;P

Daarom waardeer ik jullie hulp ook heel erg :D

Maar 1 nadeel aan de dominator van Sylenth1.
Hij gaat ff omhoog en dan een stukje naar beneden.
Maar dan stopt hij met naar beneden gaan.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij blijft dalen?

K ben net 15 en ga dus nu nog geen legale versie kopen.
:D

Dit snap ik niet.
Wat heeft leeftijd te maken met wel of niet legaal iets gebruiken.

Als je iets fysieks wilt hebben moet je het toch ook kopen.
Dan zeg je toch ook niet dat je proletaries gaan winkelen omdat je pas 15 bent?

Paul

de "dus" ook :D

Ik zou zeggen begin eens met Synth1, dan kan Niel je een hele stapel "hoovers"geven.

Logisch toch. Ik ben pas 23, dus ik kan nog geen ferrari kopen, dus steel ik er een :D

Niet om te ouwehoeren of zo, maar het leuke van iets te kopen is dat je probeert om het ten volle te benutten (ipv een paar presets af te gaan en je computer te laten crashen :P). Je hebt er nu eenmaal voor betaald. En anders is er idd. nog altijd freeware.

Je zou soms verbaasd staan wat je kan doen met wat je al hebt.

Haha, ik heb nie veel hoor.
Doe het met de pc en van het geld dat ik verdien koop ik spullen zoals een midi controller.
Ik gebruik nu freeware omdat ik 3 maanden moet werken voor het zelfde programma.

Als ik gewoon goed uit de voeten kan met muziek ga ik waarschijnlijk kijken voor reason of Cubase.
maar dat is nog ver weg, nu kan ik prima met fl uit de voeten.

Ik koop alleen iets als ik 100% weet dat ik het goed kan gebruiken en het ook ga gebruiken ;)

Haha, ik heb nie veel hoor.
Doe het met de pc en van het geld dat ik verdien koop ik spullen zoals een midi controller.
Ik gebruik nu freeware omdat ik 3 maanden moet werken voor het zelfde programma.

Als ik gewoon goed uit de voeten kan met muziek ga ik waarschijnlijk kijken voor reason of Cubase.
maar dat is nog ver weg, nu kan ik prima met fl uit de voeten.

Ik koop alleen iets als ik 100% weet dat ik het goed kan gebruiken en het ook ga gebruiken ;)

En anders steel je het gewoon? Simpel toch.

"rare jongens die romeinen"

Paul

Edit: wat mij vooral stoort is dat mensen denken dat het toch een recht is om illigaal software te gebruiken. Niet eens zozeer het illigaal gebruik zelf.

Back