Is dit geluid mogelijk met Sylenth1?

zolang je het maar koopt op het moment dat je er geld mee gaat verdienen vind ik een "try-before-you-buy houding" helemaal niet zo erg.

en dat de knul pas 15 is is een vrij legitiem excuus vind ik eigenlijk, toen ik 15 was moest ik het ook rooien van een beetje zakgeld en een krantenwijkje, das geen vet pot.

En downloaden is niet hetzelfde als stelen, dus de vergelijking met een ferrarri stelen gaat niet op.

"Downloaden... niet stelen, maar delen" ;)

Kijk, dat er op SF geen support gegeven (mag) worden op onrechtmatig gebruik van software, das een ding en daar ben ik het wel mee eens, anders is het einde zoek.

anderzijds ben ik benieuwd hoeveel SF'ers wel niet een illegaal programmaatje gebruiken, dus ik vind het wel een beetje hypocriet om daar dan zo zwaar over te vallen.

Neem bijv een van de laatste poll bij tweakers.net:

Daar komt wel uit dat zo'n 70% van de mensen (wel eens) illegale software gebruikt, vraag me af of het percentage zo anders is hier...

No offense, just my 2 cents.

Haha, ik heb nie veel hoor.
Doe het met de pc en van het geld dat ik verdien koop ik spullen zoals een midi controller.
Ik gebruik nu freeware omdat ik 3 maanden moet werken voor het zelfde programma.

Als ik gewoon goed uit de voeten kan met muziek ga ik waarschijnlijk kijken voor reason of Cubase.
maar dat is nog ver weg, nu kan ik prima met fl uit de voeten.

Ik koop alleen iets als ik 100% weet dat ik het goed kan gebruiken en het ook ga gebruiken

Het leuke vandaag is dat je nou niet echt iets moet kopen om muziek te maken....

http://www.reaper.fm/
http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/
http://www.u-he.com/cms/tyrelln6

Met deze kan je vrij leren om muziek te maken (en de kwaliteit is echt wel goed)
En als je vrienden beweren dat cubase de shit is geef je hen gewoon de middenvinger :p

En anders steel je het gewoon? Simpel toch.

"rare jongens die romeinen"

Paul

Edit: wat mij vooral stoort is dat mensen denken dat het toch een recht is om illigaal software te gebruiken. Niet eens zozeer het illigaal gebruik zelf.

Beste paul, ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik ben zelf een voorstander om illigaal muziek downloaden voor altijd en eeuwig af te schaffen.

En zelf bega ik de fout om fl te stelen.
Maar 270 euro is een heeeeleboel geld voor mij.
En 1 nummer voor 1.30 zou ik eerder kopen dan een peperduur produce programma die ik net zo goed kan 'stelen'

Ik ben het met je eens, maar ik kan het me nie veroorloven om dat te kopen dat zou een half jaar werken zijn.

En plugins zijn al helemaal een ramp!
Die zijn echt te duur voor mij om stuk voor stuk te kopen.

Ik ben het met je eens, maar ik hoop dat je ook enig sinds begrip hebt voor mijn situatie.

Toen ik 15 was .... waren er geen VST's ... realtime multitracken op pc ? Da's pas later gekomen ... Ik had toen ook niet veel geld, maar je deed het met de middelen die je had.

Verschillende cassetterecorders, een half kapot mixertje hier, een speelgoed synthje daar, na verloop van tijd een reel2reel hersteld en ingeschakeld als master deck. Zo'n ding had 3 koppen, dus kon je delay's maken. Verder heb ik kilometers tape verknipt in stukjes van 1 mm tot paar centimeter om er nieuw spul van te maken of loopjes.

Die te gekke atari's die iets bizars als cubase konden draaien, dat was veel te duur. Trackers, dat was ook wel iets geks. En die commodore 64, goh, zat daar een soundchip in, dat was gewoon een synth!! Ik kon het allemaal niet betalen. Later, toen ik een samengeraapte 286 in elkaar kon prutsen, met een eigengemaakte 8bit DAC op de parallelle poort, was ik al heel blij dat ik ModEdit kon draaien. 4 "kanalen", 2 hard links, 2 hard rechts. Maar het was iets.

En toch heb ik al dat materiaal nooit gestolen. Ik heb het eerlijk gekocht, of ik was zo blij als een gek met wat defecte apparatuur : die werd of hersteld of uit elkaar gehaald om wat anders mee te maken.

Als ik nu terug 15 zou zijn, zou ik heel blij zijn dat ik realtime VST's kon draaien met wat voor synthese dan ook. En dan nog sommige helemaal gratis ook ! Enne, gratis hoeft niet perse slecht te zijn. Nu nog gebruik ik hier en daar free VST's (instrumenten en FX) omdat ik ze ondertussen door en door ken, en graag gebruik.

Creativiteit begint niet bij kant en klare heel dure pakketten die je toch niet kan betalen. Begin klein, met wat je hebt, leen eens een ding van iemand (ik was dolblij toen ik op m'n 14jaar eens 2 weken op een Jupiter 8 kon rammen en heb toen heel veel opgenomen en achteraf ingesampled van die tapes).

En voor de lol heb ik net een soundscape / avantgarde stuk opgenomen met 4 free vst-synth's en een loop tussen 2 reel2reel decks die een feedback loop naar mekaar sturen.

Bericht door een moderator:
En vanaf nu graag weer on-topic blijven :)

En toch jammer, want nu was er eens een goed gesprek gaande over het gebruik van software.
Er werd niet over en weer geschreeuwd en er kwamen zeer nuttige tips naar voren voor de beginnende producer die niet over al te veel middelen beschikte.

Ook nam TS het goed op en dat hebben we bij andere wel eens anders gezien. Daarvoor hulde.

Het is is off topic en daarmee heb je formeel gelijk, maar het is jammer dat het gesrpek in de kiem wordt gesmoord. Zo lopen gesprekken nu eenmaal je begint ergens en gaat ergens naar toe. Jammer want het was een zeer zinvol gesprek dacht ik zo.

En in principe was het onderwerp zelf mn of meer afgerond, want TS had vele tips gekregen om zijn gewilde sound in elkaar te draaien.

Paul

Bericht door een moderator:
We weten inmiddels dat de topicstarter illegale software gebruikt en hij/zij vroeg dan ook niet om support voor Massive oid. Topic was "kan ik dit geluid maken". Dat is gewoon synth theorie dus op zich niets mis mee..... synthforum is absoluut niet pro warez maar daar ging de aanvankelijke discussie dan ook niet over.....

@Ptaurus: Het topic werd in de 5e en 10e post richting warez geduwd door een vraag of er wel een legale versie werd gebruikt. De topic starter vroeg puur om hoe een geluid te maken.

dat zeg ik, je quote het zelf zelfs nogmaals :D

Excuses. ik las "sylenth1" in plaats van synth 1 :D ik zat op me ipod te kloten.\

Aangezien de mods het verder niet sluiten, zallus efkes wat in mekaar prutsen:

Sylenth1: doe initialize (menu>init preset), en stel alles zo in:

attachment.php

attachment.php

Dan ben je in ieder geval al aardig op weg.

Aangezien SF de plaatjes verneukt heb ik een zip met de preset (die jij niet kan openen) en de 1op1 jpg's toegevoegd.
Mp3 staat er ook, om te horen waar het over gaat. De distortion functie in sylenth1 staat uit, net zoals alle andere effecten, maar daar kan je altijd nog mee spelen om het nog ruawer te maken.

Attachments

• syl_partA.jpg
    syl_partA.jpg
    93,6 KB · Bekeken: 117
  • syl_partB.jpg
    syl_partB.jpg
    94,8 KB · Bekeken: 116
  • sylenthhoover.zip
    253,4 KB · Bekeken: 123
  • zilendhoevert.mp3
    409,3 KB · Bekeken: 121
Laatst gewijzigd:
klinkt inderdaad als een hoover met wat distortion erop en misschien nog wat bitcrushing en/of cutoff filter met zeer snelle LFO.

dat is alleen de reso verder openzetten en dan "Schreeuwt" ie als je het filter opendraait....... dan doen we al sinds de TB-303.........

dat is alleen de reso verder openzetten en dan "Schreeuwt" ie als je het filter opendraait....... dan doen we al sinds de TB-303.........
I know, maar het lukt me niet echt om het na te maken met sylenth. (Kan ook aan mij liggen, maar ik denk dat het aan de wavevorm ligt, vandaar dat ik massive erbij haal omdat die bekend staat vanwege z'n schreeuw wobbles.

probeerde het ook met Sylenth1, komt in de buurt met resonance, maar toch niet. Denk idd dat de waveform ook wel wat doet.

@Niel

Hiermee heb je een standaard Hoover ja, maar in het voorbeeld zit nog iets wat hem meer als een schreeuw maakt.
Ik denk dat TS hier naar op zoek is.

dat denk ik ook, maar ik ga echt geen uren maken om voor iemand gratis geluiden te gaan zitten namaken. Hij heeft als totale beginner hier een uitgangspunt. Hij moet met de waves aan de slag en de env die op de pitch zit even precies afstellen.

ja je hebt de "modern talking" waveform nodig zoals ook in alle "me too" complextro electro plaatjes gebruikt word.

Back