korg es-1

e1978

E.
Ik wil een sampler toevoegen aan mijn setup, deze wil ik vooral gaan gebruiken voor het samplen van zang, stemmen uit nummers of zelf tekst inspreken.
Nu heb ik wat demo's gezien van de korg es-1 en dit leek mij wel een leuke betaalbare sampler.
Maar hoe is het werken met de korg, gaat het samplen een beetje eenvoudig of werkt het omslachtig.
en hoe is de sample kwaliteit van de korg
Misschien heeft iemand een ander optie voor een leuke sampler met effecten voor het samplen van stemmen ik wil er zo'n 150 euro aan uit geven.

Korg ES-1 voor 150 moet lukken in ieder geval, ik ga er van het weekend één overnemen voor 125 namelijk. De sampler zelf is denk ik toch wat minder uitgebreid als een 'echt volwaardige' sampler (bijv. akai s-serie, mpc), je mist gewoon mogelijkheden, blijft toch meer een groovebox. Voor de soundkwaliteit zal waarschijnlijk hetzelfde opgaan maar het ligt er ook helemaal aan wat voor eisen je stelt natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mogelijkheden van de es-1 nog niet voldoende bestudeerd heb maar ik heb wel een ER-1 (de drumsynth uit die serie) gehad en dat gaat heel inituitief en dus niet omslachtig. Het laden duurt volgens sommigen wel lang maar ook dat is afhankelijk of je het vergelijkt met een oude sampler met scsi of juist met een pc. Eerlijk gezegd zou ik voor zang toch wat anders nemen... de sampletijd zal wellicht te beperkt zijn. Dit kun je waarschijnlijk beter gewoon in een DAW opnemen (als het om volledige songteksten gaat).

Back