Google goes Moog

wel suf dat dat ding nu alweer weg is

Verjaardagen hebben de neiging na 1 dag alweer weg te zijn. Overigens wel suf dat je de permalink op pagina 1 van dit draadje niet zag.

Ik heb nogmaals geprobeerd iets op te nemen, maar er is teveel lag hier. Ik kan geen 2 noten kort na elkaar opnemen.

@6 trak: is het niet zo dat je met de contourknop hoogte van de piek tussen A en D kan regelen doordat je de (invloed van de) hele envelope schaalt? Dan draagt hij toch nog iets bij tov de Sustainknop.

@6 trak: is het niet zo dat je met de contourknop hoogte van de piek tussen A en D kan regelen doordat je de (invloed van de) hele envelope schaalt? Dan draagt hij toch nog iets bij tov de Sustainknop.
de contour knop is wat je bij andere synths de 'envelope depth' noemt (het scalen van de envelope in zijn geheel) en dan is het is dus raar dat er binnen de filter sectie nog eens eens sustain knop zit toch? die verwacht je normaal gesproken alleen maar binnen een ENV sectie... anyway, het is iig niet geheel conform is aan wat je zou verwachten bij een moog synth (parameter wise)...

Je hebt 2 envelopes op de Goog synth. Die van de VCA staat uiterst rechts. De envelope van de VCF zit in de filter module, met eigen ADS envelope geheel binnen het filterblok en contour knop in hetzelfde blok. Zo is het ook bij een echte Mini. De contourknop van de filter ADS doet net hetzelfde als wat de volumeknop doet voor de VCA ADS.

w_moog_minimoog.4_g.jpg

ach so, nu zie ik het idd... maar de resonance ontbreekt wel...
Heeft een mini trouwens geen enkele vorm van releasecontrol?
decay = (tevens) release...
ideaal voor percussieve geluiden trouwens; de sound zal dan altijd hetzelfde klinken ongeacht hoe lang/kort een toets vastgehouden word...

Back