Google goes Moog

En nog steeds geen vette stukjes voorbij zien komen. Schandalig synthforum..
als je met de muis toetsen moet indrukken dan gaat dat ook niet zo lekker... als je nou met Q t/m P endergelijke zou kunnen inspelen of een andere moog-elijkheid zou zijn geweest dat men trager zou kunnen inspelen en dan de bandrecorder aan het einde van de rit zou kunnen versnellen... maar misschien dat er een appje is die muisklikken op bepaalde plaatsen kan simuleren die door toetsindrukken worden gegenereerd? :D

En op de Moog site staat de 'handleiding'

Doodle_Quick_Start.jpg

als je met de muis toetsen moet indrukken dan gaat dat ook niet zo lekker... als je nou met Q t/m P endergelijke zou kunnen inspelen of een andere moog-elijkheid zou zijn geweest dat men trager zou kunnen inspelen en dan de bandrecorder aan het einde van de rit zou kunnen versnellen... maar misschien dat er een appje is die muisklikken op bepaalde plaatsen kan simuleren die door toetsindrukken worden gegenereerd? :D

Je kan met de toetsen 1-0 boven de letters het klavier bespelen. Met een stevige lag.

vier sporen, maar het neemt enkel de nootgegevens mee, niet de instellingen,. je kan dus geen 4 verschillende stemmen met verschillende instellingen laten spelen.
als je wat opgenomen hebt, kan je nog wel lustig tweaken zonder je om het geknoei met de toetsen te moeten bezighouden.
blijft wel grappig natuurlijk

Bij mij was de lag zo hoog dat er geen melodie in te spelen viel. Tenminste, wat er opgenomen was had erg weinig te maken met wat ik ingespeeld had. :)

Fijne synth, maar heb geprobeerd om in te spelen en ik moet met de muis grrrrr... Opnemen stopt gewoon na een paar seconden :D

... Maar de vier channels idee is erg leuk!

Ik doe het gewoon old school ;)

Attachments

• 581240_443139752362804_100000003505353_1743636_24848600_n.jpg
    581240_443139752362804_100000003505353_1743636_24848600_n.jpg
    52,8 KB · Bekeken: 74
Jongens, je kan gewoon met asdf etc spelen hoor.

Hoe doe je dat? Ik heb dat en ook nog met mijn midi keyboard en het werk niet :(

Open Google, klik 1x met je muis op de doodle. Nu kan je met de cijfers 1 t/m 0 (boven de Q t/m P) de witte toetsen van 1 octaaf bespelen. Zwarte toetsen is mij nog niet gelukt om te bespelen, was leuker geweest als dat ook kon.

Met de pijltjes opzij en omhoog kan je trouwens van parameter wisselen en deze in stapjes bedienen.

Back