Hoe werkt de Behringer MX2642A

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
Hoi,

Heb nu de Behringer MX2642A via de handleiding aangesloten en de instrumenten op de aanwezige stereo en mono inputs aangesloten. Heb de monitors aangesloten op de main mix op stereo, maar tot nu toe hoor ik niets, wat doe ik fout. Wie kan me helpen. ER zitten ook zoveel knoppen en drukknoppen op.

Phochos:?:?

Naast elke volumefader zitten ook knopjes zoals "1+2" en "3+4". Zorg er voor dat per kanaal de "1+2"-knop is ingedrukt (even als voorbeeld; hoe je de groepen later inricht mag je zelf weten).

Daarna moet je ook bij de dubbele faders van GROUP 1&2 kijken, net links van de MAIN SECTION; boven het faderpaar zit een knopje "1+2 TO MIX". Dat moet ook ingedrukt zijn, anders wordt de hele group niet meegenomen naar de mix. Dan zou je wat moeten horen.

Alternatief: zorg dat bij elk kanaal ook het knopje MAIN MIX (onder bij de fader) is ingedrukt.

Naast elke volumefader zitten ook knopjes zoals "1+2" en "3+4". Zorg er voor dat per kanaal de "1+2"-knop is ingedrukt (even als voorbeeld; hoe je de groepen later inricht mag je zelf weten).

Daarna moet je ook bij de dubbele faders van GROUP 1&2 kijken, net links van de MAIN SECTION; boven het faderpaar zit een knopje "1+2 TO MIX". Dat moet ook ingedrukt zijn, anders wordt de hele group niet meegenomen naar de mix. Dan zou je wat moeten horen.

Alternatief: zorg dat bij elk kanaal ook het knopje MAIN MIX (onder bij de fader) is ingedrukt.

Alles is ingedrukt wat je hebt aangegeven, hij blijft in alle toonaarden zwijgen. Zal wel weer een maandagochtend aanschaf zijn geweest.:duivels:

Ga wel weer terug naar de Xenyx1002 en doe de MX2642A wel weg, die eerste is tenminste gewoon simpel te noemen, die grote bakken zijn niets voor mij.

Phochos:stupid:stupid:stupid:stupid

Wie interesse in die MX2642A heeft, hij mag weg voor 50 euro. Zal wellicht weer aan mij liggen, maar ik heb daar niet het geduld voor en voor ik hem sloop, zou eeuwig zonde zijn.

Phochos

Gast, je eerste post is van 14:56 en het besluit hem weg te doen is gepost op dezelfde dag om 15:31.
Daar zitten 37 minuten tussen.
Is het niet zonde om nu al gelijk een financieel verlies op je te nemen?

50 euro voor een 26 kanaalsmixer? Daar heb je niet eens een fatsoenlijke blokfluit voor.

Loop eerst de handleiding stap voor stap door, er zal toch wel een simpele basis set up beschreven staan? Als ze een Mackie gekopieerd hebben zullen ze ook wel de Mackiehandleiding als inspiratiebron gebruikt hebben, die zijn doorgaans erg duidelijk. Mutes? Wellicht een A/B switch? Solo knop?

Bericht door een moderator:
phooch... Dit is geen verkoopdraadje hey..

je zegt dat je alles hebt ingedrukt?

je moet de knoppen van 1+2, 3+4, main-mix indrukken, de mono en solo knoppen niet.

je zegt dat je alles hebt ingedrukt?

je moet de knoppen van 1+2, 3+4, main-mix indrukken, de mono en solo knoppen niet.

Klopt, heb ik allemaal gedaan en nog zwijgt hij. Ook de stekkers aan de achterkant vele malen op verschillende plaatsen aangesloten, maar helaas...................zwijgt. De mixer wordt wel verschikkelijk heet bij de aankoppeling van het snoer van de adapter.

Phochos

50 euro voor een 26 kanaalsmixer? Daar heb je niet eens een fatsoenlijke blokfluit voor.

Loop eerst de handleiding stap voor stap door, er zal toch wel een simpele basis set up beschreven staan? Als ze een Mackie gekopieerd hebben zullen ze ook wel de Mackiehandleiding als inspiratiebron gebruikt hebben, die zijn doorgaans erg duidelijk. Mutes? Wellicht een A/B switch? Solo knop?

Dat heb ik ook allemaal doorgelopen. Zoals gezegd zal het wel weer aan mij liggen, heb in het verleden vaker problemen gehad met elektrische apparatuur. Schijnbaar stoot ik bepaalde elektrische lading uit die apparaten verstoren. Misschien moet ik mezelf gaan verkopen als lichtmast.:dubbel:

Als je het geduld kan opbrengen kom ik volgende week wel even langs. Zit nu te vol met oefenen voor optreden a.s. zaterdag

Als je het geduld kan opbrengen kom ik volgende week wel even langs. Zit nu te vol met oefenen voor optreden a.s. zaterdag

Had hetzelfde idee, bij de locale scouting hebben ze dezelfde en zit er zelf ook wel vaker mee te kloten vooraleer ik enig geluid eruit krijg, meestal de mix-knoppen die niet goed staan. Alhoewel ook de helft van de kanalen kapot zijn, maar in phochos zijn geval lijkt me dat vrij sterk.

Probeer anders eens een Stereo In, die zijn eenvoudiger. Als het daarmee niet direct lukt zou ik de master out chain eens nalopen(goede uitgangen, dus niet de main send gepakt ofzo).

Ik zal het morgenochtend nog eens proberen, ben toch vrij. Wellicht zie ik morgen wel wat ik fout doe, want nu ben ik even iets te hyper.

Phochos

Doorloop de volgende check:

1. gooi de jack stekker van je synth/sampler in de line input aan de achterkant, die zit boven de xlr.
2. fader van dat input kanaal omhoog, gain bovenaan knop wat omhoog.
3. knop "main mix" ingedrukt van dat kanaal. Zodat ie het kanaal naar de main mix (masterbus) stuurt

Bij de masterbus master fader openzetten.

Check of er geluid wordt weergegeven in de vu ledjes meter whatever dinges.
Doe er een koptelefoon in en doe de kopetelefoon aan door de volumeknop ervan open te gooien zachtjes.

Ik zie in de handleiding dat de main outs ook als insert kunnen werken ?? Dat kan het probleem zijn.
http://www.behringer.com/EN/Products/MX2642A.aspx

Gebruik je stereo jacks of mono jacks uit ?
Doe als alternatief het volgende:

1. Druk 1+2 in op het test kanaal waar je synth inkomt en de fader omhoog.
2. gooi de faders van group 1+2 omhoog
3. sluit je speakers aan op de group 1 en group 2 outputs. Die zitten rechts van de main outputs.

Geluid nu ? Kan gewoon niet missen. Anders is ie misschien stuk. En dubbelcheck of er ECHT geluid door die jack van de synth naar de mixer gaat :D (kabelbreuk/utput synth kapot... )

Laatst gewijzigd:
Ik vind het allemaal te veel moeite, ben vannacht nog bezig geweest met uitproberen. Gooi hem weer in de verkoop.

Ga terug naar mijn Xenyx1002, werkt veel gemakkelijker.

Phochos

als je nou eens iemand langs laat komen, wat al geopperd is. Als alles eenmaal werkt hoef je nog maar weinig te veranderen daarna. Evt kan degene jou ook wat meer info geven over hoe het beste te werken met al die knopjes.

Hoi Heine,

Okee, kom volgende week dan maar langs bij me.

Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back