Ik zoek een nummer en ik weet er niks meer van

Nicolas 2000

It's a household name
Gat in mijn geheugen!

Ik was onlangs op één van mijn synthesizers aan het brouwen, en had toen een bass/drone geluid nagemaakt van een nummer van rond het jaar 2000. Nu weet ik niet meer hoe ik die klank maakte, maar dat is het minste van mijn problemen. Ik weet ook niet meer welk nummer het was. Tenminste, ik dacht dat het "my life is music" was, maar dat is het niet. Het enige dat ik nog weet:

-rond het jaar 2000
-mannelijke zangstem, gezongen beetje in genre "my life is music" (felix the housecat) maar wat lager
-in de clip had die zanger een zwart baardje/ringbaardje en hij zat een beetje in de miserie. Een niet al te grote dertiger.
-het nummer wordt gedragen door een enorme synthesizer basklank, alsof je een elektronische versie van een contrabas-meets-scheepshoorn bespeelt. Langzaam 4 noten melodie met elke noot zo'n seconde aangehouden.
-volgens mij had de tekst iets met "find my way back", "got to get back" of zo (neen, niet Jon&Vangelis )

Heeft iemand enig idee met deze non-omschrijving?

Ik weet t ook niet
Gedeelde smart is halve smart he

Inderdaad fjoesz. Dankzij jullie bijdragen zit ik nog maar op 25% smart. En nog geen ringbaardje dichter bij het antwoord. :D

@Audiocollage: daarvoor is mijn herinnering van de tekst te onzeker en de tekst te algemeen.

Ik zal binnenkort eens trachten de klank nogmaals na te maken en die 4 noten te spelen, dan zal iemand het wel herkennen hoop ik.

stond het wel in de top 100 in die tijd of was het redelijk alternatief/underground
was het nummer echt electronisch of meer pop?

Mijn hersenen hebben een speciale gave hiervoor maar met deze gegevens kom ik echt niet achter.

Ik was lange tijd op zoek naar een nummer waarbij de tekst "I'm thinking of you" is, ik wist dat een ballad of zo was, na een lange zoektocht op youtube kwam ik het nummer tegen, de zangeres is Safire, uit de tijd van de freestyle muziek. Het was best lang zoeken!

Dus een video met een een vent met baardje en in de miserie, wel er waren destijds een paar van gemaakt :D

Het stond in de top 40, in België althans. En het werd veel op TMF gedraaid. Nogal pop/dance, maar het viel toen wel op met zijn trage melodie en atypische zanger (zoals gezegd een niet al te jonge, niet al te grote, niet al te afgetrainde man met een baardje).

zat er wel een beat in?
of was het meer bjork achtig?

In mijn herinnering zat er niet veel meer in dan die 4 noten basdrone en dan de stem erover.

Voordat mensen helemaal de verkeerde weg op gaan: niet shaggy (hij was blank) en niet Gigi d'Agostino (hij was geen skihutsjonnie). Zoooo commercieel klonk het ook niet.

verdorie ben altijd wel goed in popkwissen ... nu wil ik het ook weten
OK maar was het echt ballad achtig of poppy?

Moeilijk te vinden op deze manier. Ter referentie ben ik die van Felix Da Housecat aan het luisteren maar die kende ik ook niet (erg fijne sound trouwens!).

idee: ik probeer snel iets met de google moog. :)

Zo. Ik word gek van dat prog maar het geeft een allereerste ideetje naar de baslijn die heel het nummer draagt.

http://g.co/doodle/qppzdt

De noten kloppen ook niet, maar ik was dat prog zodanig beu dat ik er niet mee verder ga voordat ik me aan een werkbare synth en recorder zet. :) Die doodle lagt bij mij alle kanten op.

verdorie ben altijd wel goed in popkwissen ... nu wil ik het ook weten
OK maar was het echt ballad achtig of poppy?

Ik kan die hokjes moeilijk benoemen, het was ook niet clichématig 1 overduidelijke stijl. Een iets donkerder variant op iets van genre My Life Is Music.

Bij mij komt VNV Nation naar binnen schieten met de beschrijving :o
Alhoewel deze man kaal is en geen volgens de beschrijving zwart baardje heeft.

Behalve dat Kanye West behoorlijk bruin is voor een blanke en Love Lockdown wel heel erg "fresh" was rond het jaar 2000...

Beiden niet goed helaas...

top 100 lijsten naslaan rond het jaar 2000 is de enige optie dan

Ik ben al doorheen zowat alles van 1999 tot 2001 gegaan, maar ik vond niks dat een belletje deed rinkelen.

Ik neem binnenkort iets realistischer op, en dan laat iemand er maar eens soundhound op los. Maar of die dat nummer in zijn database heeft...

nou ja weet nog steeds niet of het uptempo is of een soort ballad

Back