Ik zoek een mooi (muziek)boek

De auteur van dat boek schrijft ook geregeld op het forum ScienceTalk - vandaar. ;-)

Ik lees vrijwel geen boeken. Een paar maanden terug keek ik meerdere videos op youtube met producer Sylvia Massy. Ze gebruikt allerlei onconventionele benaderingen voor muziek opname en productie. Ze heeft daarover het boek "Recording unhinged" geschreven, wat ik als kado van mijn vrouw heb gevraagd voor kerst. Ik ben er nog niet aan begonnen 🙂

Ik heb dat boek 'Goddelijke Patronen' net binnengekregen. Zag wat formules, maar gelukkig staan er ook plaatjes in.

The Creative Act - Rick Rubin (ook in Nederlands)
https://www.bol.com/nl/nl/p/the-creative-act/9300000114566707

Erg goed boek waar je ook gewoon altojd een paar bladzijden uit kan lezen. Helpt je herinneren hoe het zit met dingen als inspiratie en tijd. Na t lezen van een stukje ben ik altijd in de juiste mindset voor creativiteit.

The Musician's Way - Gerald Klickstein

Een standaardwerk voor muzikanten, praktisch advies over alle aspecten van het performen.

Ik heb dat boek 'Goddelijke Patronen' net binnengekregen. Zag wat formules, maar gelukkig staan er ook plaatjes in.

Haha, Roel is wel een die hard natuurkundige, maar volgens mij is dit voor “iedereen” geschikt. Ik heb deze zelf nog niet gelezen eerlijk gezegd.

vergeet een boek, kijk of je die bon ook aan een teslacoil kan uitgeven...veel leuker
wel aluhoedje op in de studio tegen de schokken

Over muziek luisteren. Hij heeft net iets andere smaak dan ik en toch las het lekker weg.

‘An Individual Note of Music, Sound and Electronics’
Filosofisch boek.

Dit boek is een must have. Ondertussen blijkbaar zeldzaam aan de prijs te zien.
De bio van DJ Dano is ook geweldig.

Voor de niet standaard boeken en media is deze NL webwinkel een aanrader About Underbelly

Liina Turtonen - Creative Confidence and Music Production, Overcome Your Insecurities

The Secrets of Dance Music Production (al zou ik zeggen dat deze vooral voor relatieve beginners interessant is)

De Wiskunde van Muziek (als je het leuk vindt om met wiskunde te geeken)

Back