Alex Omega
a.k.a Brainthief
@raphie, als jij beperkt raakt door b.v. een hersenbloeding..... is het toch wel lekker al die sociale voorzieningen.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

i.d.d. en het is toch prachtig dat dit door mensen als Sunny, Demian jij en ik dit nog steeds intact blijft? niks aan doen.....@raphie, als jij beperkt raakt door b.v. een hersenbloeding..... is het toch wel lekker al die sociale voorzieningen.....
even ontopic, onze belgische SF-ers hebben al 21% btw, is daar ook zoiets als laag bw tarief?
Ik wil niet alle Flevopolderaars over 1 kam scheren.....
.

Uiteindelijk is het natuurlijk maar zo zo idd... cabinet demissionair en dit is dan wat er in het lenteakkoord onder druk bepaald is.. BTW hoog naar 21% en cultuur weer terug naar 6%.. na de verkiezingen kan er natuurlijk weer van alles gebeuren..die 6% verlaging/geen verhoging duurt toch net zo lang als dat de verkiezingen nog duren. Van dat hele accoord is niets daarna zeker....
even ontopic, onze belgische SF-ers hebben al 21% btw, is daar ook zoiets als laag bw tarief?

Ik snap er eigenlijk nooit geen reet van waarom sigaretten telkens duurder worden maar bier niet. (
De btw-tarieven in België zijn:
0%: kranten
6%: voor goederen en diensten bedoeld in de artikelen 1bis en 1ter en in tabel A van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btw-tarieven
12%: voor goederen en diensten bedoeld in tabel B van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btwtarieven
21%: Voor alle andere goederen en diensten
1bis? 1ter? Soort van lichte cannabis en een liter bier?
Uiteindelijk is het natuurlijk maar zo zo idd... cabinet demissionair en dit is dan wat er in het lenteakkoord onder druk bepaald is.. BTW hoog naar 21% en cultuur weer terug naar 6%.. na de verkiezingen kan er natuurlijk weer van alles gebeuren..
Er zijn in Europa heel uiteenlopende BTW tarieven.. De hoogste tarieven voor de luxere uitgaven en lage (in Nederland althans) op voeding en melk bv.. en op arbeidsintensieve beroepen zoals de kapper en de stucadoor..
Welke uitgaven er per land onder laag en hoog vallen is mij niet bekend.. maar misschien dat een vriendelijke zuiderbuur daar meer info over kan verstrekken??
![]()

@raphie, als jij beperkt raakt door b.v. een hersenbloeding..... is het toch wel lekker al die sociale voorzieningen.....

Nog even los van dat ik die medische handeling helemaal niet zelf kan doen.
@Nicolaas, vind als je met een voorbeeld komt dat je dan ook wel kan zeggen wat het voorbeeld is.....nu heb ik een half beeld waar je het over hebt en de andere helft zal ik er maar bij moeten fantaseren.
![]()
Deze toch wel aardig bedeelde vrouw harkt een grote zak geld binnen om haar man op te vangen terwijl zij aan het werk is (en dan niet 40 uur per week, maar lekker lang).