BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@raphie
goh die is snel terug...
als je niks te melden hebt: doe het dan ook niet hier , als je geen reactie kunt verdragen

ik stop er ff mee, dat linkse greenpeace/occupy/techno hippy gewauwel kan ik echt helemaal niks mee...

Hoezo, wordt je uit je comfort zone getrokken.......en dan nog over gewauwel gaan miepen, het lastige van bullshit verdedigen is dat er geen goede argumenten zijn. Dan is weglopen en het afdoen met wat stoere woorden het makkelijkst en als iemand dan door blijft "wauwelen" hou je waarschijnlijk niets anders meer over dan het loze argument dat je dan maar ergens anders moet gaan wonen.
Maareuh een fijne dag daar in Flevoland, daar voel je je waarschijnlijk als een vis in het water:)

op dit moment proberen ze iets soortgelijks dat is Syrië, tis zo makkelijk nog niet, de lui die er zitten geven meestal niet zo graag hun handeltjes op...:D

(of in china een paar jaar geleden op dat plein,
of in birma al tientallen jaren
of in tibet
of in bahrein
of in iran
of in....
kogels doen auwa.... )

Het is ook niet makkelijk, en ik heb makkelijk lullen dat weet ik, maar de enige die in verzet zullen moeten komen tegen de problemen die zij ondervinden gaan ze hoogstwaarschijnlijk zelf moeten zijn, want het westen gaat het gewoon niet doen.

Ooit hadden we hier Live Aid en Live 8 tegen apartheid oa, en wat later nog meer ? Tijd voor nog eentje zou ik haast denken, maar dan Free of VAT ! :okdan:

gemodiceerde rijstsoort is of mais
daar gaat de zoemer, claxon, gong, ratel en het luchtalarm! ...GMO moet kapot! :frons:

wat afrika echt kan helpen is schoon water en hygiene... maar die fijne communistische kung fu rakkertjes komen binnenkort de boel rood schilderen...

Wij kunnen het doen, door gewoon iets bewuster om te gaan met het inkopen van spullen.
Diefstal van land is niet goed, als je dan de groente ervan koopt ben je in principe een heler.
Puur omdat de boeren daar geen eigendomsbewijs hebben kunnen ze van hun grond gestuiterd worden....
Die mensen gaan daar niet rondlopen met een eigendomsbewijs, het systeem wat zij hanteren is zonder papiertje met een notaris stempel, maar we rekenen ze er wel op af. Gewoon dikke pech meneer de indiaan, dit stuk amazone is nu van ons.....hoi sojaboon spring maar op mijn landje/.

ok, hoeties en toetsies die elkaar de kop in slaan, van de ene dictator naar de andere, 90% van de funds die niet aankomen door alles wat in "het traject" aan de strijkstok blijft hangen. Geloofsoorlogen kopten v/s islam
wat wil je nou, je "schuld" aflossen door er hierover op het forum te schrijven, of een tientje naar een gironr. ?!?

gaan we het zo ook nog hebben over de blooddiamonds en alle andere misstanden. Niet lullen maar poetsen, politiek correct lullen kan iedereen, maar doe er eens iets aan, ipv er over te praten alsof "hullie" (om Sunny maar even te citeren) het allemaal veroorzaakt hebben. Ik ben hier geboren, arbeidersgezin, broodjes dankbaarheid en hard moeten werken om te komen waar ik nu ben. Was ik in Swahili geboren dan had ik nu al je door je kop geschoten met een AK47 en bij de andere bewoners in de straat alle ledematen afgehakt. Woonde ik in Nigeria dan had ik je al 100x proberen op te lichten via een of andere scam op marktplaats...... dus wat wil je nou?

Kom je bijkans met een nog vagere post aanzetten.....je was er toch klaar mee?
Ik wil niet echt iets van je, weet ook niet waarom je nu opeens de slachtofferrol inneemt.

grappig hoe je de zaken steeds opnieuw omkeert:
je dropt allerlei stellingen over "asociale profiteurs",
stapt uit de discussie als je er met argumenten niet meer uitkomt, waarbij je nog wat gezwam eruitpoept alsvorens "definitief " te vertrekken
en dan ben je meteen opnieuw weer terug en vraagt wat de ander eigenlijk voor een bedoelingen heeft met die vervelende discussie.
????
is er nog iemand die het volgen kan, ik niet...

maar ja zo kennen we raphie weer. altijd goed om wat keet te trappen en dan aftaaien.:stupid

politiek is net voetbal; allebei even kut

Mensen die leven van de staat, vergeten voor het gemak even dat ze dit bij de gratie van andermans centen doen, daarom hebben zo ook wat minder moeite om overal tegenaan de schoppen, of om goedheiligman te spelen en sociaal te doen met andermans centen......

hoe socialer, des te minder je bijdraagt.....

Mijn horizon is breed genoeg hoor, maar des te smaller de schouders des te groter de bek valt mij steeds meer op....

klopt, gaat er meer over dat als je financieel niks bijdraagt en je handje ophoudt, je makkelijker weldoener speelt met andersmans centen.... ;{

Ze zouden eens wat meer respect moeten hebben voor degene die wel de staatskas vullen en daarvan hun uitkering en wensenlijstje financieren.....

autonomie en succes ben je zelf.... niet altijd lopen janken dat de maatschappij je geen kansen heeft gegeven en het nooit aan jezelf ligt...

ik stop er ff mee, dat linkse greenpeace/occupy/techno hippy gewauwel kan ik echt helemaal niks mee...

Ik duik er geeneens in, is mijn probleem niet, nooit geweest en zal het ook nooit worden. Sunny, sluit je lekker aan bij de jihad en doe je ding, maar doe het niet hier, al dat radicale krakers wannabee wereldverbeteraars geneuzel. geen tijd voor.... :doei:

Kijk zo voer jij een gesprek, lekker inhoudelijk al die oneliners, het lijkt bijna een partijprogramma.

i.d.d. je moet je niet zo vastbijten in zaken die je niet kan oplossen, zowel niet met eigen als met andermans middelen.

nog maar één dan, een betere wereld? begin bij jezelf.......

Dat kan je inderdaad zelf een stuk beter........
Wat het is als ik jouw reply leest is dat je denkt dat je door anders te handelen niets kan veranderen, dat klinkt wel aardig hersendood hoor. Juist door zelf te handelen kan je zaken voorelkaar krijgen...
En één zin later zeg je weer dat het wel kan, verbeter de wereld begin bij jezelf..

Weet je, respect geef ik aan mensen die het verdienen en dat heeft weinig te maken met hoeveel euro's je verplicht in een potje gooit. Want als je de keus had gooide je niets in het potje, waar baseer jij dan dat respect op?

Heren/jongens reageer nou eens onderwerp gerelateerd en dwaal niet af om je punt te maken of je gelijk te halen :P

Jee.. ben er ff paar dagen niet.. Wat is hier gebeurt :?

Wat mij betreft :slotje: Of actualiseer de topictitel en verwijder mijn openingspost aub..:doei:

nogmaals, krijg altijd een beetje jeuk als jij zegt, waar ik mijn geld aan moet uitgeven...
andersom kan jij met jouw geld natuurlijk doen wat jij wilt. Maar ik ben niet de oorzaak van jouw en je wereld problemen.

@brz, ik woon ook in flevoland hoor....

Jeez Raphie, een beetje engagement is meteen technohippie gewauwel :D...

Gewoon oogkleppen op en lekker alles naar de tering helpen "omdat we er toch niks aan kunnen doen" ta dan verandert er zeker niets. Beetje van Demian en een beetje van BRz en een beetje Sunny en we komen al een heel eind.....gewoon wat eerlijker en wat minder voor de €€€€€ en $$$$$....

Helaas is het hier nog te prima maar een ineenstorting van de financiele markt zou een goed iets kunnen zijn voor de mensheid (ff wat minder voor ons, schijnbaar geen jaren hedonisme mee mogelijk)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back