BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Overheid start onderzoek naar privatisering van de energiemarkt, posterijen en spoorwegen.

Met het verkopen van een belang van minimaal 49% van de genoemde sectoren heeft de overheid eenmalig geld opgehaald en daardoor de grip op de bedrijfsvoering verloren, waardoor in sommige gevallen er sprake is van kwaliteitsverlies.

Het verkochte belang van min. 49% is met de privatisering in handen van binnen- en buitenlandse bedrijven/aandeelhouders gekomen. Hierdoor vloeit een gedeelte van de winst weg. Terwijl imo de inkomsten uit de energiemarkt volledig ten goede van de Nederlandse bevolking moet komen.

Zo'n privatisering leidt dus tot slechts 1x geld ophalen en op langere termijn veel inkomsten mislopen. Verder vind ik dat de privatisering niet ten goede van de consument is geweest. De bedoeling van privatisering is het voorkomen van een monopolie positie door de overheid (rijks, provincie en gemeente) en het schapen van een concurrerende zelfregulerende markt. De consument zou dus moeten profiteren van de concurrentieslag tussen de bedrijven. Maar helaas wijst de praktijk uit dat de markt helemaal niet zo volwassen is en de consument zover mogelijk uitgeknepen wordt.

Laatst gewijzigd:
Duh...

@Vinnieq, ze heeft cash genoeg om zelf voor haar man te zorgen, maar dan had ze wel wat moeten inleveren in levensstijl, dat doet ze niet en ze sleepte wel elke maand een hoge pgb binnen.
Dat vind ik best wel nep.
Dat haar man dood is wist ik niet, maar of het daarom ongepast is om het erover te hebben....tja vind ik niet echt.

Ik vind het normaal dat de grootte van de tegemoetkoming geschaald wordt met het inkomen van de partner, zodat iemand die al een miljoen per maand schept niet ook nog een tegemoetkoming krijgt. Die persoon/dat gezin zijn levensstandaard wordt namelijk niet beïnvloed door al dan niet die tegemoetkoming te krijgen. Ik vind echter dat dit in België véél te snel schaalt. Want het resultaat is dus dat een gezin waarbij 1 persoon een normaal loon heeft en de andere een beperking, met erg weinig rond moet komen tov het gemiddelde gezin. Je hebt maar 1 kostwinner ipv 2, én je zit met de medische kosten. Op die manier krijg je dus dat iemand met een beperking automatisch in een financieel lage klasse terechtkomt. Het lijkt me dat die gezinnen toch het recht hebben op meer dan "we komen rond".

En ik besef heel goed dat "zorgen dat iedereen elke maand rond komt" hét basisdoel van een sociaal stelsel moet zijn, en dat de financiële middelen eindig zijn. Maar als ik zie aan welke onzin er fortuinen sociaal geld weggegooid worden (opvang in hotels aan meerdere honderden euro's per dag dankzij wanbeleid bv...), hoeveel sociale bijdragen iedere werknemer elke maand betaald...dan geloof ik niet dat er geen gebalanceerder systeem kan bestaan waarin er nog een kleine bijdrage mogelijk is voor de gehandicapte partner van iemand met een modaal gezinsinkomen. Want hun levensstandaard wordt wél significant beïnvloed door het al dan niet krijgen van een tegemoetkoming.

Maar wat stelt de bevoegde minister dan voor? Korting voor gehandicapten bij concerten! Dààr zitten we dus niet op te wachten he. Moest dat een prioriteit voor gehandicapten zijn, dan was het een mooie wereld want dan waren er blijkbaar geen basisproblemen meer.

Ik wil niet alleen negatief zijn hoor, er zijn de laatste tijd ook een paar acties ondernomen die het beleid efficiënter en eerlijker maken. Maar we zijn er nog lang niet in België! Voor de laagste klasse wordt in sommige aspecten gelukkig redelijk goed gezorgd, maar men moet zich ook inspannen om te zorgen dat hogere klasses door een handicap niet naar beneden afschuiven.

Laatst gewijzigd:
Kun je dat ook onderbouwen ? :P

Uiteraard, maar of dit veel opschiet is een 2e..

Ik had er allereerst uiteraard "vind ik" bij moeten zetten, want het is mijn mening :D

Maar ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het nogal 'logisch'(als in 'zo gebeurt het tot nu toe vrijwel altijd'): iets wordt geprivatiseerd, zodat de "burgers" er beter van worden (al dan niet financieel) door de concurrentie tussen de bedrijven.
Het resultaat is echter omgekeerd: het blijft minimaal even duur als je geluk hebt, maar vaak wordt het duurder en de kwaliteit is ook niet dat je zegt veel verbeterd.

Klein voorbeeldje:
Theorie: tandartsprijzen vrijgeven, dan komt er concurrentie en wordt het beter!!
Praktijk: (veel) duurder en weinig tot geen concurrentiestrijd...

Dat zag je allang aankomen dat dat zou gebeuren, want (zeker hier in de regio) er zijn veels te weinig tandartsen, dus waarom zouden ze gaan concurreren? Veel vraag, weinig aanbod..

Vandaar mijn 'duh' .. Je weet gewoon van tevoren dat sommige regelingen (hopelijk echt) goed bedoeld zijn, maar dat het het tegenovergestelde bereikt wordt.

:D Verder ben ik een ontzettend positief ingesteld mens, hoor!

..o ja, 'vind ik'

Ik ben 't met je eens dat al die maatregelen die zogenaamde kostenbesparingen in de hand moeten werken iedere keer lijken te leiden tot kostenverhogingen, maar ik ben ook wel een beetje een complotdenker vrees ik en ik geloof dus niet in de goede bedoelingen van onze overheid.

Er worden altijd steeds weer een aantal partijen flink rijker na ingrijpende koerswijzigingen door onze overheid dat ik het idee gekregen heb dat dat er ook achter steekt, ik hoop dat bij de komende verkiezingen eens een keer niet wordt gestemd op het stelletje leugenaars wat al enkele decennia de dienst uitmaakt in dit land.

En om het ontopic houden ;), ik kan daardoor steeds minder synths kopen.

De rijken worden rijker, de armen armer...

En bij elke verkiezing is het toch hetzelfde? A beloven en er gaat ECHT iets veranderen!! Totdat ze gekozen zijn, dan komt B eigenlijk toch beter uit...

Ach ja ach ja.. :D

gisteren gezien dat je pas bij 150K euro aan de beurt bent met 65% dus ik zeg stem SP! :D
kijken of het dan beter gaat als communistische heilstaat......

Het kan niet veel slechter dan hoe het nu is inderdaad , goed gezien, en alles wat naar rechts neigt heeft nu wel lang genoeg de boel kunnen verpesten, dus ik zeg goede keus! :okdan:

Mensen die geloven dat rechts ons land wel beter maakt zijn of rijk of erg naief en soms allebei.

dus ik zeg stem SP! :D
dat SP raads- en kamerleden een gedeelte van hun inkomen in de partijkas moeten storten vind ik raar......
ik denk wel dat de SP het best opkomt voor de normale arbeider en minder bedeelden...
kijken of het dan beter gaat als communistische heilstaat......
uit oa de CPN (communistische partij Nederland) kwam voort --> GroenLinks
Mensen die geloven dat rechts ons land wel beter maakt zijn of rijk of erg naief en soms allebei.
harde one-liners of conservatisme leidt tot een (nog) grotere tweedeling.....
terwijl vaak de voedingsbron hiervan de ongelijke verdeling is ...

@Zoidsity: jij, ik en nog een paar anderen snappen dat.... maar tot nu heeft het verrekte lang geduurd dat ze in Den Haag dat eindelijk ook eens inzien

Laatst gewijzigd:
harde oneliners zijn vaak wel goed om een beetje te polariseren en echt ff de temperatuur te meten...

maar politiek zijn er nu veel meer dimensies dan puur de links/rechts schaal.

dat SP raads- en kamerleden een gedeelte van hun inkomen in de partijkas moeten storten vind ik raar......
Ik ga jou ook maar eens quoten.. :P

Je hoeft geen SP raads of kamerlid te worden.. Dat is een vrije keus.
Maar juist dat ze dit vragen van hun raads en kamerleden is een van de pilaren van het succes van de SP.
ik denk wel dat de SP het best opkomt voor de normale arbeider en minder bedeelden...
Onder andere kan de SP dit doen omdat ze het geld wat in de partijkas zit gebruiken voor allerlei acties wat onder andere komt van de salarissen die voor de helft worden ingeleverd.
harde one-liners of conservatisme leidt tot een (nog) grotere tweedeling.....
terwijl vaak de voedingsbron hiervan de ongelijke verdeling is ...
Laat ik het anders zeggen dan, de mensen die ik ken die VVD stemmen zijn rijk, naief, of allebei. :D
Ik ben niet van mening dat met wat ik hier mee zeg voor een grotere tweedeling in de maatschappij zorg, ik denk dat de maatschappij zich zonder mijn mening prima weet te verdelen.
@Zoidsity: jij, ik en nog een paar anderen snappen dat.... maar tot nu heeft het verrekte lang geduurd dat ze in Den Haag dat eindelijk ook eens inzien
In Den Haag snappen ze dit ook prima, alleen wordt het beleid voor een groot deel bepaald door het bedrijfsleven die een actieve lobby voert. Vrijwel alle ministers vinden goed betaalde baantjes als ze de politiek verlaten en zo is de cirkel rond. We worden opgelicht, verdeel en heers, protesteren heeft geen zin, enkel actie. Maar dan ook wel echte actie.

sp afdracht gaat in partijkas en dan in vastgoed, gaat niet naar de burger...... zo sociaal zijn ze nu ook weer niet

..Maar dan ook wel echte actie.

En als de huidige 'regering' dan weg zou zijn ge[vul maar in], is alles goed?

Dan krijgen anderen het voor het zeggen en gooi daar wat geld bij en je bent terug bij af (als je geluk hebt en niet alles een NOG grotere puinhoop geworden is) :erm:

A ja, .. wordt wel nogal politiek zo dit draadje.. :gaap:

En als de huidige 'regering' dan weg zou zijn ge[vul maar in], is alles goed?

Dan krijgen anderen het voor het zeggen en gooi daar wat geld bij en je bent terug bij af (als je geluk hebt en niet alles een NOG grotere puinhoop geworden is) :erm:

A ja, .. wordt wel nogal politiek zo dit draadje.. :gaap:

Hangt van het soort actie af wat de gevolgen zijn.

Ach, gebeuren nog wel vreemdere dingen, Griekeland strijkt nog steeds trances op terwijl de grootste partij daar nu een extreem rechts radicale motorbende "gouden dageraad" is..... Ze hebben zelf al aangegeven uit de euro te willen ondanks al het zakgeld wat ze van europa/nl hebben gekregen. Denk dat het wel goed is als SP/PVV eens wat lokaal tegengas kan geven aan al dat europa gewkijl.

Beetje jammer dat de PVV nog steeds die anti islam radicale houding heeft. Op normaal bestuurlijk vlak komt er af en toe best wel wat zinnigs uit. Ze zijn i.i.g. goed in het inspelen op het sentiment van "henk & ingrid" :D Maar als Wilders bij vlagen van verstandsverbijstering zo eng radicaal blijft doen, dan wordt het natuurliijk nooit wat.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back