Theme from a dream

MacGyverGear

midi-life crisis
Ja.. heb weer wat hoor.. :D

Ik slaap regelmatig... toch wel.. maar heb dan weleens van die rare dromen, die anders zijn.
Soms zit er gewoon een compleet stuk muziek in me kop als ik wakker wordt.. veelal bagger maar soms ook best lekkere catchy dingen...
Nou heb ik eens gelezen dat je je dromen altijd moet op schrijven want.. het is als een ongeopende brief weggooien. 8D

Ik heb tot nu toe 2 dingen (in alle vroegte soms) opgenomen die de moeite waren of zijn, waarvan dit er een is.. eentje die niet mijn kop meer uitkon dus die moest ik ooit nog es uitwerken..

Voor zover het mogelijk was, heb ik me gisterenavond en vandaag maar eens begeleiding bij gemaakt. De chorus was dus het thema waar ik mee wakker werd..
Lyrics van het couplet zijn nog ff herhaald moet ik nog ff nachie over slapen :D
Begeleiding is ff afgeraffeld.. En de mix zal wel een ruk zijn aangezien ik op oordopjes heb gemixed (ff geen headphone hier)

De vraag dus.. Is ie catchy of nie??

YIHAAA!! Fijn dat ik hier weer een track van je zie in plaats van in het vaginale draadje.

Catchy is hij wat mij betreft 100%! Goeie combi van synthpop met progressive elementen. Heerlijke track! Punt. :okdan:

Goeie stem heb je, daar moet je iets mee doen joh! ;)

Hij is catchy zeker! Je zang is top maar...

Een paar tips: de vocals zitten er veel op de voorgrond, niks mis mee maar ik zou deze iets naar achter plaatsen en meer met het stereobeeld gaan werken. Vervolgens heb je te veel gate ingegooid waarmee sommige onderdelen van de uitspraak lijken te vallen... Wat ik zeg hoor ik in heel kleine details!

(Ik neem dit onder de aandacht omdat ik toevallig weer met zang bezig ben en vond een paar leuke trickjes ergens op youtube en met de nieuwe installatie is de kwaliteit enorm veranderd!)

De mix is algeheel ruk inderdaad, maar ik hou ook van ruig dus ga zo door!

Dat ik fan van je stem ben wist je al. Opnieuw klinkt het absoluut moeiteloos, heerlijk.

Lekker muziekje ook! Catchy is ie zeker :)

Mvg.

CoolRunning

Ik heb altijd het grootste respect voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Dat is hier op SF soms ver te zoeken.
Knap. Juist 1 dingetje : op een of andere manier komt het refrein niet echt naar voren. Allez, ik voel dat zo aan.
Over de mix moet je alleen maar wakker liggen vlak voor de persing. Inhoud telt, de rest is bijzaak.
Nogmaals: very nice work !

Met een straffe mastering hierover heb je gewoon een radiowaardige track. Hoewel dit niet echt mijn muziek stijl is, valt hier gewoon weinig op aan te merken. Laat ik het zo zeggen, als ik de radio aan zou zetten zou ik niet weg draaien bij dit nummer :) Verfrissend om dit op het synthforum tegen te komen.

echt niet slecht. al klinken de sounds soft er zit toch erg late 80's vibe in.

Thanks voor de reacties.. blij te horen dat ie lekker in het gehoor ligt.. en vooral blij dat ik het heb toch maar es heb uitgewerkt. :) al ben ik er nog lang niet natuurlijk.
Ik ga de mix en het arrangement nog aanpassen.. Ik vind em eigenlijk nu ik het terughoor dat het tempo een beetje hoog ligt voor het arrangement. Meer meningen daarover?

@Dr. van Lansberg: Dank voor het compliment en eh.. Alleen al voor het vermaak, maar vooral voor de creativiteit en inspiriatie.. kut 's where to go :okdan: Everyone should at least make one :D

@Pablo: Dank je Pablo. De leadzang zit iets te hard in de mix.. ga het aanpassen in de volgende mix

@Cool Running: Thanks :)

@sKeLeTvM: Thanks.. Het refrein zal nog wel wijzigen her en der dus.. ga ik aan werken.

@m.u.f.f: Dank je voor je berichtje, leuk om te horen :) Als mic heb ik de SE2200 gebruikt op de EMU 1616 zonder de M. De kwaliteit valt me ontzettend mee. Wilde juist de 1616m hebben maar Pre-amps zijn gelukkig hetzelfde :), het verschil zit em alleen in de converters.

r2o: Thanks... Het orgeltje aan het begin is een beetje cliche.. gaat nog wel wat anders voor komen denk ik.. maar voor de rest had ik een beetje "ABC" arrangementje in mijn kop zitten toen ik wakker werd.. dus dat is dan ook wel weer 80's ;)

Ik vind 'm heel erg lekker. Ben jaloers, dit wil ik ook kunnen!

Heerlijk basje trouwens, lekker knorrig.

Thanks voor de reacties :)

@ m.u.f.f: Die Mic in de link is idd degen die ik heb gebruikt..

@ synthdood: Dank je.. het basje komt uit mijn net verworven Moog the Source :luv:

Die springerige bas is tof! Verder doet het me heel erg aan de radiohouse van rond 1990 denken... Is niet echt mijn smaak, maar je hebt het wel wel netjes in de verf gezet. De arpjes achter het refrein zijn ook leuk. Nice work!

toffe track !

Heerlijk. En je hoort gelukkig tot de groep die niet verlegen is om wat vocals.

Dikke kudos !

Ik zou wellicht de opbouw wat uitsmeren, iets meer 'lucht' geven bv voor en na een refrein, dmv een korte instr opbouw bijv, maar zoals het is, is het ook al lekker!

Ben ik het mee eens, dacht precies hetzelfde gisterenavond, een beetje meer ruimte tussen de vocals.
De sectie waar de backing vocals wat sterker doorkomen heeft een lekkere groove, daar mag wel wat meer van in de track :)

Bedankt voor jullie aandacht en leuke reacties en helemaal voor de tips natuurlijk :halleluja iig super te horen dat het lekker in het gehoor ligt :) Ga er volgende week weer mee verder, het resultaat horen jullie nog..

Back