Theme from a dream

Nog een tip over het arrangement: aan het eind, kom je met een heel interessante percussie. Laat de track doorgaan: dan in de vorm van een progressive-house met wat adlibs (hoef je niet weer inzingen maar met wat je al hebt, of als je nog meer zang wilt dan beter), bijvoorbeeld een minuut instrumenten-solo of wat dan ook; en later kom je weer met een knallende chorus plus end. Anders is zo kort...

Dus kortom: zoals het is, plus een minuut (ongeveer) met percussie en "crescendo" progressieve geluiden (synths, arp) en korte adlibs, en weer de chorus. Dus je krijgt misschien zonder moeite een 4.30 minuten track of zo...

Nog een tip over het arrangement: aan het eind, kom je met een heel interessante percussie. Laat de track doorgaan: dan in de vorm van een progressive-house met wat adlibs (hoef je niet weer inzingen maar met wat je al hebt, of als je nog meer zang wilt dan beter), bijvoorbeeld een minuut instrumenten-solo of wat dan ook; en later kom je weer met een knallende chorus plus end. Anders is zo kort...

Dus kortom: zoals het is, plus een minuut (ongeveer) met percussie en "crescendo" progressieve geluiden (synths, arp) en korte adlibs, en weer de chorus. Dus je krijgt misschien zonder moeite een 4.30 minuten track of zo...

Er moet nog flink gesleuteld, en wat gerekt worden.. bedankt voor de ideeën :)
Ga sowieso de tips van Harlem Nights en Cool Running toepassen.. wordt het ook al langer.. en idd nog wat percussie.. Ben ook nog van plan het thema achter het refrein in een soort contra-thema te laten verlopen waar nog wat akkoordprogressie inzit.. Daarna zou dan weer een percussie rondje ook goed uitkomen.. wel ff bezig nog dus :)

een tip: ga niet teveel af op tips.

Volg je eigen gevoel.
Wat een zonde zou het zijn om het helemaal commercieel plat te mixen. Laat er wat edge in.
Fuck the rules, wat betekent muziek tegenwoordig nog ?! Allemaal bucht.

een tip: ga niet teveel af op tips.

Volg je eigen gevoel.
Wat een zonde zou het zijn om het helemaal commercieel plat te mixen

Hey thanks.. maar in dit geval volg ik mijn droom :D
Maar.. vind het wel belangrijk hoe er naar geluisterd wordt door anderen, als je het zelf al een dag of twee hebt beluisterd en dan soms te verdoofd bent om het te kunnen beoordelen. Het vanuit een andere invalshoek zien.. :)

Tijd geleden dit ideetje opgenomen.. ondertussen heeft forumlid Harlem Nights een complete nieuwe mix gemaakt en daarvoor 2 extra coupletten geschreven omdat slechts 1 couplet, zoals in de eerste versie natuurlijk iets te weinig is.
Het grappige is dat zijn versie compleet anders is geworden qua stijl en ook nogeens ontzettend lekker :)

afin.. heb de clipjes in mijn versie nu maar eens een beetje ge-her arrangeert nog wat dingen ingespeeld en gemixed en de extra coupletten en zang toegevoegd...
Zit nu inmiddels wel op de 4;30.. en er moet nog wat achteraan want het thema waar het nu eindigt is een soort brug naar ..... :eureka:
Kan eigenlijk nog alle kanten op dus.. reffrein + outro... ??
Genoeg veranderd en dus tijd voor een update.. ben wel benieuwd hoe een en ander door jullie wordt ervaren.. :mega:

http://soundcloud.com/macgyvergear/it-should-be-me-try-out

Laatst gewijzigd:
Hmm, ik verbaas me er altijd over dat als ik dromen heb waarin het uitgaansleven voorkomt.
Dat dan de achtergrondmuziek zo perfect en realistisch klinkt.
Maar 's ochtends ben ik het weer vergeten..

Oja, nu ga ik je track luisteren :-)

Puik werk, professioneel aangepakt, de "betere mix" is mij opgevallen (de stem zit erg goed in de mix). Het enige puntje op de i is, en het gaat puur om een extreme verfijning (je mag het nummer zo uitbrengen) is dat de vocals net iets meer dynamiek konden laten naar voren komen, je rijke stem verdient het zeker, maar ach... Petje af!

Nog meer info: de track mag ook 7 minuten duren. De fade out mag "groeien" en verder kun je een solo (piano, synth of iets anders) toevoegen en na een break kun je terug naar een chorus met adlibs.

Nogmaals, dit is puur om een track van 9.5 een 10 maken :)

Puik werk, professioneel aangepakt, de "betere mix" is mij opgevallen (de stem zit erg goed in de mix). Het enige puntje op de i is, en het gaat puur om een extreme verfijning (je mag het nummer zo uitbrengen) is dat de vocals net iets meer dynamiek konden laten naar voren komen, je rijke stem verdient het zeker, maar ach... Petje af!

Nog meer info: de track mag ook 7 minuten duren. De fade out mag "groeien" en verder kun je een solo (piano, synth of iets anders) toevoegen en na een break kun je terug naar een chorus met adlibs.

Nogmaals, dit is puur om een track van 9.5 een 10 maken :)

Hey Pablo thanks :) maar je weet ik hou eigenlijk meer van kort maar krachtig.. (en nu hoor ik iedereen al denken van "wat bedoeld ie daarmee??").. nou 3 minuut 30 ongeveer :D
Ik heb al ff geprobeerd om het refrein in een loop te laten terugkomen achter het "brug iets" thema waar ik nu meer eindig maar dat was een beetje anti climax.
Ik ga het sowieso ff laten bezinken.. misschien iets met een andere toonsoort of de brug nog langer maken.. weet nog niet... maar de 7 minuten wil ik niet gaan halen eigenlijk..
De fade-out is ff uit gebrek aan een vervolgthema dus.. maar was al wel duidelijk denk ik.

Ik heb voor de vocalen juist mijn Liquid Mix gebruikt omdat die een preset heeft die ik erg mooi in de mix vind passen maar een beetje over-compressed is ie wel idd. Nogeens naar kijken misschien.

Hey Pablo thanks :) maar je weet ik hou eigenlijk meer van kort maar krachtig.. (en nu hoor ik iedereen al denken van "wat bedoeld ie daarmee??").. nou 3 minuut 30 ongeveer :D
Ik heb al ff geprobeerd om het refrein in een loop te laten terugkomen achter het "brug iets" thema waar ik nu meer eindig maar dat was een beetje anti climax.
Ik ga het sowieso ff laten bezinken.. misschien iets met een andere toonsoort of de brug nog langer maken.. weet nog niet... maar de 7 minuten wil ik niet gaan halen eigenlijk..
De fade-out is ff uit gebrek aan een vervolgthema dus.. maar was al wel duidelijk denk ik.

Ik heb voor de vocalen juist mijn Liquid Mix gebruikt omdat die een preset heeft die ik erg mooi in de mix vind passen maar een beetje over-compressed is ie wel idd. Nogeens naar kijken misschien.

Mooi dat je zo goed door hebt. Met deze aanpassingen heb je een knaller. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Als ik niet met het maken van muziek bezig ben, dan luister ik er wel naar. Meestal is het dan richting deep/soulful of progressive. Ik betrapte mezelf er net op dat ik je track had opgezet, ondertussen even wat mails aan het checken was, met m'n hoofd charitmatisch aan het meedeinen was en me toen het stil werd pas realiseerde dat het jullie track was die afgelopen was!

Dit is een heeeel dikke track aan het worden :okdan::halleluja

Hmm, ik verbaas me er altijd over dat als ik dromen heb waarin het uitgaansleven voorkomt.
Dat dan de achtergrondmuziek zo perfect en realistisch klinkt.
Maar 's ochtends ben ik het weer vergeten..

Net deze post over het hooft gezien :erm: :D Maar eh...
Dat is idd iets vaags.. hoe dingen soms worden ingevuld in dromen.. complete personages of situaties die niet uit je eigen leven komen en die zo dicht bij de werkelijkheid zitten..
Vaak kan ik m'n dromen ook niet meer echt goed herinneren maar dan komen ze in de loop van de dag soms voorbij.
Dromen met muziek zijn weer een verhaal apart.. daar wordt ik echt mee wakker dan.. of misschien wordt ik er wel voor wakker :D
Dit themaatje was ook zo'n gevalletje maar heb ook nog een schetsje opgenomen van iets wat ik droomde in een soort uitgaansgelegenheid.. helemaal te gek.. en toen ging de wekker.. :stupid
Die heb ik toen snel in mijn telefoon opgenomen.. al zingend en met mijn handen een ritme op de tafel tikkend.. :D

@ Exo: Thanx.. :) even over het volume van de vocalen..
gaat het dan om de lead of de koortjes? Ik luister net de opname in de OP weer maar daar is de leadzang beduidend harder.. wel iets te misschien.. ??

@ Dr. Haha.. Da's een goed teken. :) Thanks!! :halleluja

Back