Reason Rack Extension verzameldraad

Screenshot van de aankomende spiders ... vooral de bovenste 2 kunnen we goed gebruiken.
De bovenste schijnt bovendien gratis te worden.

superspidersa.jpg

Uit de handen van propellerheads zelf na Radical Piano is er nu Radical Keys voor 79 euro.

p17bvei94kpgj15o211f91b9c1ugq7.png

p17bveiedp14l11t0d8so92svl59.png

Radical Keys brings you three classic keyboard instruments in a great-sounding package: the Rhodes Mk1, the Wurlitzer and the Pianet-T. All delivered through Propellerhead’s cutting edge Radical Engine, combining samples with physical modeling to bring out the character and quirks of these legendary instruments. What you get is an infinitely tweakable, instantly playable instrument whose sonic capabilities range from the ultra realistic to the utterly outlandish.

http://shop.propellerheads.se/product/radical-keys/

YESSSSS !!!! :D:D:D:D en maar 19 euro tot 31 dec 2012 !!!!! (daarna 29).

http://shop.propellerheads.se/product/rpdistort-effect/

p17b8lbblcjeg9nttud1l821do33.jpg

p17batq3vvsllm7jbko18871fap3.jpg

RP-Distort is not just a distortion unit, but much more. The distortion unit inside RP-Distort can be combined with an analog modeled filter, compressor and widener unit.

On top of that, the controls can be modulated using midi sources or by one of the 4 build in LFOs that can sync to your host tempo..

The distortion unit offers 22 distortion types included ring modulator and lo-fi.
RP-Distort is a wicked FX unit that will distort or alter your tracks in an inspirational way.

ik zie in m'n enthousiasme gewoon de release van de 2e spider over het hoofd :D

http://shop.propellerheads.se/product/mordred-audio-bypass-merger/

p17bqq8911oo9g8d6qa188s1n8u3.jpg

p17bqqav3fikpf2clta1hv51oqs3.jpg

"Mordred” is the second super-arachnid for Reason: a 16-in/8-out audio splitter.

Each of channel features four stereo ins and two stereo outs, one that functions as a straight 4-1 merger like the standard Reason audio merger, and one where each merge input are independently switchable. All outputs feature an off/on toggle switch and visual feedback of channel activity, plus the ability to create a time-adjustable auto-fade for the channel switches.

goed nieuws.

Ik ben een paar jaartjes geleden overgestapt naar Cubase. Deels omdat ik de effecten en het geluid in Reason erg beperkt vond en de synths beperkt waren en deels omdat Cubase gewoon meer mogelijkheden heeft ( waaronder opnemen vocalen)

Na een paar jaar in Cubase mis ik de sequenceropties in Reason enorm en het snelle werktempo dat je er in kan krijgen. Minder opties is soms ook beter. Vandaar ook dat ik een overstap overdenk. En dan is het een bonus dat een aantal van de fijnste synths nu ook naar Reason komen. De vraag is enkel of ze net zo vol en fijn klinken. Wat is jullie ervaring?

1 van de irritatiepunten van Reason was ook de schermen die maar niet op twee 24 inch schermen handig naast elkaar konden staan. Is dat nu wel mogelijk?

For us lucky individuals with multiple monitors, you would be smart to learn about the screen detachment features available within Reason. You see, each of the screens listed above can be broken off into a separate screen. For example, you can detach the Mixer screen and have it sitting on one monitor, while the sequencer screen sits on another. Then, you can detach the Rack and have it sit on yet another monitor.

Nice, right? Well, if you have the monitors! Here are the keyboard combinations for each window:

Command-F5: Detach Mixer Screen
Command-F6: Detach Rack Screen
Command-F7: Detach Sequencer Screen
Maar ik werk met één 22" scherm en toggle door de screens heen met f5 f6 en f7, je kan ook 1 2 of 3 schermen tegelikertijd onder elkaar laten zien door bv f5 en f7 tegelijkertijd in te drukken.

Predator (4000 presets!) klinkt erg gaaf door zijn fx en zijn nieuwere aliasvrije osc's en antidote is gewoon de b0mb.
Maar wat ook behoorlijk verschil makt ten opzchte van vroeger is de bv gebruike van een uhbik-Q equalizer ipv de mclass spullen.
Hetzelfde geldt voor de compressors en rv 7000. Uhbik-A en FET klinken zoveel beter. Eigenlijk is bijna alles van de srandaard reason spul te vervangen door beter klinkende RE's.
Het kost wel wat maar ik vind het zeker waard. Nog een tip is de Yoko splitter, die is ook prima als lopass bandpass en hipass filter te gebruiken.

Wat is de laatste versie je had ? Als je die licentie nog hebt kan je relatief goedkoop upgraden natuurlijk.

Nog een fantastische (uiteraard gratis) update van Synapse, hun AF-4 filter heeft nu naast lowpass ook bandpass en highpass !!! Ook die gasten luisteren goed naar de ideeën/opbouwende kritiek van de forumgebruikers :)

p17c59kpukl2h1o9po2p1ovh1vgu3.jpg

ik heb dat van de geluids kwaliteit nooit begrepen, zelf met reason 5 is een hoog nivea te bereiken, afmixen ed doe je toch in een ander programma.

ik vind reason 1 van de fijnste sequencers hebben, alleen de rack extension zijn het voor mij niet.

Het conflicteerd met het minder is meer principe.

Reason 5 is wat ik gebruik en als ik een mogelijkheid om up te graden zonder RE en Audio tracks was ik er wel verder mee gegaan.

Reason is voor mij gewoon een studio rack wat ik naast andere software gebruik.

Vooral de Kong, en de samplers zijn erg goed.

Re's kan ik nog wel begrijpen, kost ook berg. Maar de SSL mixer vanaf Record en Reason 6 is echt een grote vooruitgang ipv met 14:2's te werken en daartussen in allemaal modules te moeten proppen in plaats van dat je overzichtelijke inserts hebt en schakelbare fx sends. En niet te vergeten audio sporen, dat is ook erg relaxt.

ja dat is idd wel relaxed, alleen ik raak nooit echt het overzicht kwijt in reason.

ik zit alleen met het midi probleem en een ander programma rewiren aan reason als master kan dat??

zal wel niet.

Ik vind Reason, Ableton en Max en een dikke combi. heb net Ableton gekocht. Misschien dat ik toch ook reason ga aanschaffen.

Ik baal echt als een stekker dat die midi out niet is doorgegaan. dan had ik waarschijnlijk ableton niet gekocht, Maar goed dingen kunnen veranderen.

Reason kan geen masetr zijn met rewire helaas. Verder nadeel van rewiren is dat je maar één core kan gebruiken van je cpu voor Reason .... dus rewiren zou ik alleen doen als je een dikke pc hebt, je alleen reason 5/6 gebruikt of de reason modules simpel en klein houdt.

Nog een fantastische (uiteraard gratis) update van Synapse, hun AF-4 filter heeft nu naast lowpass ook bandpass en highpass !!! Ook die gasten luisteren goed naar de ideeën/opbouwende kritiek van de forumgebruikers :)

p17c59kpukl2h1o9po2p1ovh1vgu3.jpg

Welke filter is het beste: Etch Red of de AF-4 (puur de klank)?

Is de AF-4 veel beter van klank dan Etch Red of ga ik toch beter voor Etch Red omdat deze ook een hele boel LFO's etc heeft?

AF-4 is qua klank de beste filter die we nu in Reason hebben (vind ik). Is gebaseerd op de Moog filter.

De etch red is meer een modulatie filter, dus om raardere dingen mee te doen, net wat je zegt, adsr's en lfo's, ook niet verkeerd maar als ik een simpele pure filter wil pak ik de af-4 of de yoko. De af-4 heeft als voordeel dat je er een drive randje op kan zetten, wat weer lekker dicht kan smeren naar gelang je hem verder open zet. De yoko is super clean en gebruik ik meestal alleen de middenband om wat laag en hoog weg te halen. Voor muzikale doeleinden pak ik de AF-4, ook door zijn "warmte". Dus ja, af-4 klinkt beter dan etch red in die zin :D

Je kan ze natuurlijk allebei eerst een maand uitgebreid testen en daar je mening op baseren. Ik weet wel dat de af-4 gebaseerd is op het transistor ladder design van Bob Moog.

Edit: vergeet niet dat Uhbik-runciter filter nog uit gaat komen voor het einde van 2012, als je wacht met testen kan je ze allemaal tegelijkertijd testen. Gezien de lage intro prijs van de Uhbik's ga ik die denk ik sowieso halen.

Laatst gewijzigd:
Een nadeel is dat ontwikkelaars tijd kwijt zijn om een plugin compatible te maken voor Reason. Hoe makkelijk is het om van een RE een VST te maken? Andersom krijgen ontwikkelaars toch geen support? Als het een platform was geweest voor meerdere DAW ontwikkelaars (idealistisch), dan was er geen probleem geweest natuurlijk.

Maar misschien is het juist wel een goed initiatief en zullen andere DAW ontwikkelaars het voorbeeld volgen en ook voor zichzelf een platform voor VST ontwikkelaars maken, zodat de DAW ontwikkelaars deels het werk van VST ontwikkelaars uit handen kunnen nemen en andersom.

Vandaag kom ik erachter dat er een apart rack extension developers forum bestaat als onderdeel van de propellerhead website (waar ik als leek dus niet kan komen).

http://www.miamusicawards.com/winners.htm

Propellerhead wint computer music software of the year award met Reason 6.5 (dus rack extensions) en best music making app of the year met Figure op de Music Industries Association awards 2012.
Let niet op de 2011 bovenin, zal wel copy/paste foutje zijn. In 2011 hadden we nog geen Reason 6.5 en Figure :D

Vandaag is het Black Friday, en ook in de pheads shop kortingen: http://shop.propellerheads.se/browse/?pl=blackfriday

Back