Tempo

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Hoe bepaal je het beste tempo voor je track?

Van sommigen kan het niet snel genoeg...
attachment.php

Maar daar krijgen anderen weer hartkloppingen van.
Het is ook nooit goed, zucht (...)

Wat is het ideale BPM? :S

Of bestaat hier al een topic over?

Ik zou niet te moeilijk maken: pak drie of vier -bestaande- nummers dat je leuk vindt in het genre wat je min of meer maakt, vervolgens "tap" je het tempo en je krijgt daar het antwoord. Bij voorkeur hit nummers waar min of meer iedereen aan wat heeft.

Of course, italo op z'n 150 bpm lijkt me heel raar :D

ligt er maar net aan wat je in je track gooit, de soort sounds, hoe het ritme pattroon in elkaar steekt etc.
hoewel tempo niet geheel onbelangrijk is kan je je beter focussen op wat je pcies in de track wilt stoppen...
Of course, italo op z'n 150 bpm lijkt me heel raar :D
dat is idd not done en/of anders is het geen italo...

Tempo bepaal je door een track te bouwen en daarbij het tempo op een gegeven moment af te stellen op je drums en basslijn, die moet 'flowen' zeg maar.

Denk dat tempo afhankelijk is van wat je kwa hartslag wilt bereiken.........160 bpm is als je opgewonden bent, dus ik zit meestal hieromheen te rommelen...

betrap mezelf vaak rond de 110 bezig te zijn 8)

Toch vind ik het best nog wel moeilijk...
Op elk muziekafspeelapparaat zit een knop voor volume en toonregeling.
Maar het tempo lijkt echt bij een nummer te horen!
Tenzij ie heel goed geremixt wordt.. :-)

160bpm? Dat moet ik toch eens proberen... :-)

Laatst gewijzigd:
Beetje rare vraag.. Dat kunnen wij toch niet voor jou bepalen! Ikzelf ben van de 120-130BPM, maar dat is totaal afhankelijk van de stijl.. Om wat voor soort muziek gaat het? Wil je een dansbaar nummer maken of wil je een wat langzamer nummer maken?

[ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Tempo"]klik!

Wil je een dansbaar nummer maken of wil je een wat langzamer nummer maken?

Zo'n rare vraag vind ik het niet. Alleen is het niet makkelijk een antwoord te vinden.

Natuurlijk kun je je laten leiden door wat de muziekstromingen bepalen.

Maar je kunt een nummer die bijv. voor 80 bpm bedoeld is niet zomaar 160 bpm maken.

Zo'n rare vraag vind ik het niet. Alleen is het niet makkelijk een antwoord te vinden.

Natuurlijk kun je je laten leiden door wat de muziekstromingen bepalen.

Maar je kunt een nummer die bijv. voor 80 bpm bedoeld is niet zomaar 160 bpm maken.

tuurlijk kan dat wel, het wordt dan vanzelf een uptempo kutnummer..:D

:mega:

Back