Boss Br600

mldn

Ingeburgerd
Ik ben een rookie op het gebied met recorders, maar moet er toch aan geloven met mijn MPC2000xl. Nu heb ik dit model gezien van Boss BR600.

Is dat iets om mee te beginnen?
of raden jullie iets anders aan?

Check even wat de recorder uitstuurt aan sync signalen.

Ik had een Korg D888 geleend, die had alleen MTC. Ik heb nu een Roland VS840, deze stuurt ook midi clock uit. Wat ik zo snel zie is dat de Boss BR600 geen midi clock uitstuurt, en dan kan ie niet als master de MPC aansturen.

Mijn Roland heeft verder naast tijd in minuten en seconden ook tijd in measures (afhankelijk van BPM), dan kan je exact naar het begin van een measure scrollen in de tijd. Je hebt dan het exacte punch-in punt te pakken. Handig om een track laag voor laag op te bouwen. De Korg D888 had alleen een onnauwkeurige scub functie, deze recorder is dan ook meer bedoeld voor bands of singer/songwriters.

VS840 raad ik alleen aan als je er een card reader inbouwt, de zip drive maakt een irritant geluid. En de VS840 past compressie (MT1) van audio toe, maakt voor een 1e opname niet veel uit, maar je kan niet te vaak tracks bouncen, dan wordt het wel hoorbaar. De VS880 heeft een harddisk en heeft een mode zonder audio compressie (kost dan wel 2 kanalen op je mixer, 6 ipv 8 ), en de VS890 maakt gebruik van wave formaat, dat lijkt me handig in combinatie met een cardreader.

De VS zit bomvol effecten. Ik vind het een lekkere workflow, op de recorder lange loops of lineaire tracks opnemen (de recorder is master midi clock, mijn hardware sequencers zijn slave), en als je er genoeg hebt verder op een computer.

Back