JV-2080: value-knop zit te los

LukVdH

Nieuwkomer
Ik kocht onlangs (van een forumlid) een JV-2080 module.
Ik heb de indruk dat de value-knop (de ronde draaiknop waarop ook gedrukt kan worden voor de 'patchlist') een beetje te los zit: als je links of rechts draait voel je dat de knop heel wat "speling" heeft.
Is dit normaal (misschien leest een bezitter van een JV-2080 mee...) en/of heeft iemand enig idee of en hoe dit te verhelpen is?
Het toestel ervoor naar Roland repair brengen lijkt me een beetje (financiële) overkill.
En een service manual voor de JV-2080 vind ik niet (zomaar te downloaden), om daarin te zien hoe één en ander mechanisch in mekaar zit zonder het toestel te moeten gaan slopen.

Alvast bedankt.

Mijn JV2080 heeft ook wel wat speling in de value knop, maar dan is mijn vraag: hoeveel speling heb je dan? Voel je nog wel duidelijk de weerstand ("klik") waar je doorheen moet draaien om naar de volgende waarde te springen? Of is de speling dusdanig dat je er niet meer nauwkeurig mee kunt werken?

Om een idee te geven hoeveel speling die van mij heeft: als ik mijn duimnagel achter een van de ribbeltjes hou als meetpunt, dan heb ik zoveel speling dat hij net 1-2 ribbels doorspringt tot aan de doordraai-weerstand, maar meer ook niet (om precies te zijn: net iets meer dan 1 ribbeltje). En dan werkt mijn valueknop prima zonder doorschieten of onnauwkeurigheid!

Vervangen is denk ik niet simpel met zo'n knop, en ook niet goedkoop schat ik in. Werkt jouw knop verder prima? Niets aan doen dan raad ik je aan.

Het zal hier ook "een ribbeltje of 2" zijn dus waarschijnlijk is dit normaal.
De werking is verder oké, het voelt alleen wat minder stevig aan.
Bedankt voor de info.

Back