Toffe Analoge Polyfone Synth!

Status
Please reply by conversation.
ik heb zelf de kawai 100f en daar kan je wel maffe (monofone) shit uit toveren

de siel opera is toch een stringerd?

sieil synth zijnidd een optie voor topicstartert leuk van binne as de polysix aleen met midi doch heel beperkt
wel 2osc ..

Hey guys, ben op zoek naar een toffe polyfone analoge bak, wel met midi(mod) het liefst.

Warm en liefst nét iets unieker dan een Juno.

Wat wel een must is, is dat ie net zo lekker editbaar moet zijn als de Juno106 :peukie:
450,- wil ik er maximaal voor uitgeven.

erm ja. 450 warmer dan een juno en unieker, net zo editbaar en dan ook nog polyfoon analoog. Dat gaat niet lukken ben ik bang.

Of je krijgt een polybak zonder knoppen of een mono met knoppen. En dan is het nog maar hopen dat ie warmer klinkt dan een Juno.

Nja ik zei niet warmer! Haha..
Maar unieker is het al snel toch? Iedereen wilt een Juno ik wil gewoon iets anders..
Is mijn voorbeeld (een Akai AX60) dan niet ongeveer even veel waard en ook tof?

En met polyfoon bedoelde ik wel 5+ voices geen duofoon btw haha!

Wil vooral mooie pads ermee maken!*D

En met polyfoon bedoelde ik wel 5+ voices geen duofoon btw haha!

Wil vooral mooie pads ermee maken!*D

Er zijn niet echt veel warm klinkende, hands-on polyfoontjes in die prijsklasse.. misschien een polysix dan in een mindere staat ofzo..
Voor echt warme geluiden is een ingebouwde (analoge) chorus het element wat padjes vaak zo lush/romig laat klinken..
Beluister eens de Roland Jx8p of bv de Korg DW6000.. beiden een analoge chorus aanboord en deze zijn via een midi-controller te tweaken :eureka: En vooral die laatste is (nog) heel erg betaalbaar.. Oh en een Kawai K3 is ook een erg warm klinkende en vooral leuke synth maar helaas ontvangt ie geen sys-ex commando's zoals die andere 2 wel doen.

Ja, zo'n JX8P is inderdaad ook tof. Maar is een PG-800 niet ook hartstikke duur?
Kan ik net zo goed wel een Juno kopen!

Ik heb het alleen echt niet zo met menu's en 1-knop-met-10-functies synths..

Wat is een realistischer budget wat ik dan voor mijn wensen zou moeten hebben?

En waarom geen six-trak of multi-trak van sci? Die zijn niet echt duur. Schijnt zelfs goeie midi-implementatie te hebben.
Ik heb er zelf nog geen gehad, maar die staat bij mij wel op het verlanglijstje.

Dat editen kan waarschijnlijk wel wat omslachtig zijn, maar lijkt me wel nog eenvoudig en zelfs handig.
Gewoon nummer intoetsen voor welke parameter en dan aan de knop draaien. Meerdere parameters tegelijk wijzigen zal wel niet gaan. :p

En waarom geen six-trak of multi-trak van sci? Die zijn niet echt duur. Schijnt zelfs goeie midi-implementatie te hebben.
Ik heb er zelf nog geen gehad, maar die staat bij mij wel op het verlanglijstje.

Da's qua klank gelijk aan een AX60 en die heeft dan weer schuifjes en is dus meer hands-on. De AX60 heeft ook een mooie chorus btw.. maar vind de Jx8p toch wel warmer/romiger klinken dan die AX60.. heeft ook maar een Osc trouwens... wel een leuke synth..

Zo heee beatzofbucket! Die KiwiTechnicsPatchEditor ziet er echt tof uit, super handig!
Vroeg me al af of er zoiets was maar had het niet verwacht eigenlijk!

Super tof dat jullie zo behulpzaam zijn! Altijd leuk.

Ga eens even wat inlezen over de andere synths die ik hier zie staan..

Da's qua klank gelijk aan een AX60 en die heeft dan weer schuifjes en is dus meer hands-on. De AX60 heeft ook een mooie chorus btw.. maar vind de Jx8p toch wel warmer/romiger klinken dan die AX60.. heeft ook maar een Osc trouwens... wel een leuke synth..

Dan heb je die twee AX-60 en Multitrak of Sixtrak zelf nog nooit gehoord neem ik aan. Complete onzin namelijk.

Nja ik zei niet warmer! Haha..
Maar unieker is het al snel toch? Iedereen wilt een Juno ik wil gewoon iets anders..
Is mijn voorbeeld (een Akai AX60) dan niet ongeveer even veel waard en ook tof?

aktie ...een juno 60 is mooi en een ax6o raw

egt chip synths zijn ...cleaner
:engel:

wilniezeggendat ax60.en cs15.en ensoniqs anders klinken .
depends ,,afstelling ..its aLL ANALOGS [DRUNKMODE ON];-]

:W

Er zijn niet echt veel warm klinkende, hands-on polyfoontjes in die prijsklasse.. misschien een polysix dan in een mindere staat ofzo..
Voor echt warme geluiden is een ingebouwde (analoge) chorus het element wat padjes vaak zo lush/romig laat klinken..
Beluister eens de Roland Jx8p of bv de Korg DW6000.. beiden een analoge chorus aanboord en deze zijn via een midi-controller te tweaken :eureka: En vooral die laatste is (nog) heel erg betaalbaar.. Oh en een Kawai K3 is ook een erg warm klinkende en vooral leuke synth maar helaas ontvangt ie geen sys-ex commando's zoals die andere 2 wel doen.

Roland JX-8P Analog Synthesizer - YouTube
KORG DW-6000 Synthesizer 1985 | HQ DEMO | PATCHES - YouTube
Pepe - KORG DW-6000 Synthesizer Demo Song - YouTube
Kawai K3 | demo by syntezatory.prv.pl - YouTube

WATN wijsheid...de eene cem isda andere prophet niet ,..
siels zijn geen polysixen..en andersom met matrixen ..
enz enz
ensoniq esq/en matrix6 zijn wel egt de betse 6 voice analogs die ik kan bedenkuh;-] 4serious;-]

Dan heb je die twee AX-60 en Multitrak of Sixtrak zelf nog nooit gehoord neem ik aan. Complete onzin namelijk.

De AX60 heft dezelfde CEMS (3394) die ook in de Multi-trak en Six-trak zitten, en deze twee zullen qua structuur even ongeschikt zijn om de warme pads te produceren waar de TS naar zoekt.

Ik baseer het klankverwantschap tussen de bovengenoemde drie op het feit dat ik zelf tussen een OB8 en een P5 (rev3) heel veel overeenkomsten hoor als ik ze 1 op 1 vergelijk. En deze hebben beiden ook hetzelfde lijstje CEMS aan boord.

WATN wijsheid...de eene cem isda andere prophet niet ,..
siels zijn geen polysixen..en andersom met matrixen ..
enz enz
ensoniq esq/en matrix6 zijn wel egt de betse 6 voice analogs die ik kan bedenkuh;-] 4serious;-]
Ik heb wat ideeën geopperd, wat synths die naar mijn mening beter uit de verf komen als het op warme klanken aankomt.. maar goed.. hoe defineer je warmte?
Vind ik de matrix 6 idd ook erg mooi. Persoonlijk vind ik de ESQ1 wat gruizig klinken, moet je van houden. Maar we zijn hier om meningen te delen en van elkaar te leren toch? :)
Heb wat opties gepost om

De AX60 heft dezelfde CEMS (3394) die ook in de Multi-trak en Six-trak zitten, en deze twee zullen qua structuur even ongeschikt zijn om de warme pads te produceren waar de TS naar zoekt.

Ik baseer het klankverwantschap tussen de bovengenoemde drie op het feit dat ik zelf tussen een OB8 en een P5 (rev3) heel veel overeenkomsten hoor als ik ze 1 op 1 vergelijk. En deze hebben beiden ook hetzelfde lijstje CEMS aan boord.

Je baseert het dus op de verwantschap die je tussen een OB8 en een Prophet gehoord hebt? Je zegt een post eerder dat Six-Trak en AX-60 qua klank gelijk zijn. Je zit er echt helemaal naast. En nu betekent 'qua klank gelijk' opeens dat ze beiden ongeschiktheid zijn om pads mee te maken?

Ik heb al 20+ jaar een Six-Trak en sinds kortere tijd een Multi-Trak ernaast (klinkt hetzelfde) en heb ook al 10+ jaar een AX-60. Qua klank eenvoudigweg onvergelijkbaar.

Status
Please reply by conversation.
Back