Toffe Analoge Polyfone Synth!

Status
Please reply by conversation.
erm...? hehe
Cyclus van 3 stappen om velocity toe te wijzen:
1 ADSR
2 Attack rate
3 ADSR + Attack rate

Dus niet alleen en en.. :D

Je baseert het dus op de verwantschap die je tussen een OB8 en een Prophet gehoord hebt? Je zegt een post eerder dat Six-Trak en AX-60 qua klank gelijk zijn. Je zit er echt helemaal naast. En nu betekent 'qua klank gelijk' opeens dat ze beiden ongeschiktheid zijn om pads mee te maken?

Ik heb al 20+ jaar een Six-Trak en sinds kortere tijd een Multi-Trak ernaast (klinkt hetzelfde) en heb ook al 10+ jaar een AX-60. Qua klank eenvoudigweg onvergelijkbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat de Six-trak/Multi-trak met dezelfde "single VCO" zoveel voller/warmer zal klinken dan een AX60 en dus meer geschikt zou zijn voor het produceren van warme pads.. dat was de stelling.
Maar dat er zo'n groot klankverschil was wist ik niet.. dat is waardevolle informatie.
Ik ken de Six-trak en Multi-trak qua klank alleen van wat youtube filmpjes..
De AX60 en Jx8p heb ik heel veel mee gewerkt.
Vind de AX60 mooi klinken, leuke synth.. maar vooral door het ontbreken van een 2e oscilator en door de werking van de software gestuurde envelopes minder geschikt voor pads.. maar da's mijn mening dan he :)

Hoe is de werking van de envelopes op de six-trak en multi-trak t.o.v. van de AX60? En dan doel ik voornamelijk op het restarten wat heel vervelend kan zijn bij gebruik van bv. 5 stemmen samen met een wat hogere attack en release rate.

Ja, zo'n JX8P is inderdaad ook tof. Maar is een PG-800 niet ook hartstikke duur?
Kan ik net zo goed wel een Juno kopen!

Ik heb het alleen echt niet zo met menu's en 1-knop-met-10-functies synths..

Wat is een realistischer budget wat ik dan voor mijn wensen zou moeten hebben?

Als je iets meer uit zo willen geven kun je een Prophet 600 een beluisteren.. vind ik een erg mooie, warm klinkende synth.. zat rond de 700 ofzo 8D

Uiteindelijk kom je met een programmer + een synth die je via menu moet editten (zonder sliders) ongeveer ook op die prijs.. tenzij je bereid bent het via een software editor te doen, dan kom je wel uit met die 450 wel.

Jaaa die zijn ook super vet! De Prophet-600!:koffie:

Dat zou voor mij even door sparen worden en veel geduld hebben daarnaast..
Iets wat beiden erg moeilijk is voor mij overigens haha!:engel:

Jaaa die zijn ook super vet! De Prophet-600!:koffie:

Dat zou voor mij even door sparen worden en veel geduld hebben daarnaast..
Iets wat beiden erg moeilijk is voor mij overigens haha!:engel:

:okdan: Je moet sowieso geduld hebben met wachten tot bepaalde modellen ergens worden aangeboden.. dus dat heb je al mee ;)

Status
Please reply by conversation.
Back