DIY n00b bouwverslag: Case Benjolin

ps:

ik vind dat Barn zeker geen 2 linkerhanden heeft. ziet er allemaal netjes en met handigheid in elkaar gezet. heb veel slechter gezien

ps:

ik vind dat Barn zeker geen 2 linkerhanden heeft. ziet er allemaal netjes en met handigheid in elkaar gezet. heb veel slechter gezien

Haha, ik begin het zelf ook steeds minder te vinden.

Maar iemand een idee waar en hoe ik dit soort snoertjes kan vinden?

attachment.php

Ik wist niet zeker of je dat bedoelde en zelf had ik iets andere, deze dus http://www.conrad.nl/ce/nl/product/743089/ kan ze alleen niet zo snel vinden in 2 polig.

Vind het wel weer knap van conrad dat ze de site hebben vernieuwd en dat het dan slechter is dan het al was, ik heb hier het artikelnummer maar daarop vind je totaal andere artikelen als je dat opgeeft in de zoek opdracht :?:gaap:

Voeding via zo'n din aansluiting zal ik niet snel voor kiezen. Per ongeluk een connector verwisselen en je hebt een voedingspanning in je midi chain. :(

220px-Din-Steckertypen.png

Of kies er 1 die niet verwisselbaar is met de '5-polig 180'-versie. :eureka:

Dit is de voeding die Rob Hordijk zelf aanraadde... dus daar ga ik als n00b echt niet aan twijfelen... ;)

En zo'n grote studio heb ik niet dat ik niet weet van de benjolin dat die niks met midi te maken heeft, of dat als ik een midi-snoer zie dat ik hem zomaar ergens insteek...

Dus dat komt wel goed :)

pas maar op..je heb van die lui die maar al te graag hun MIDI te pas en te onpas overal in willen steken!

(excuses! :-) )

ik heb een klein puntje van kritiek.....

als je zorgvuldig gemeten had, dan had je de gaten voor de potmeterassen best nauwkeuriger kunnen positioneren, en dan gewoon 6,3 mm kunnen boren.

dat had een hoop gezwalk van de knoppen gescheelt, en de potmeters gaan dan langer mee...

:mega:

@j.baars: Ja das wel waar ja. Het zal geen unit worden waar flink aan de knoppen getrokken moet worden, maar je hebt zeker een punt... leermomentje

Weet iemand trouwens of er potentio-meter scale templates oid rondzwerven voor Photoshop/Illustrator? Heb geprobeerd met FrontDesign van schaeffer, maar dat beperkt me toch behoorlijk wat...

Ik heb er maar andere (stevigere) potmeters ingezet met wat draad. Geeft gelijk wat vrijheid van layout. Wel leuk als een ander probeert mijn Benjolin te bedienen, "hij doet t niet hoor..."

Maar hoe worden die afstandhouders dan bevestigd, dan heb je toch weer ontsierende schroeven op je faceplate?

Niet als je een echte faceplate gaat maken (die dan dus weer over de schroeven heen gaat). Alleen als je hem helemaal kaal laat zijn ze inderdaad zicbtbaar.

Dat is in ieder geval wat ik met mijn modular panels doe. Daar zitten de pcb's met L-beugels aan het panel. Die zitten daar met verzonken schroeven in vast, maar daar gaat nog een netjes frontje overheen met de legenda en de pot scales.

Toegegeven, bij een modular panel heb je ook weinig andere opties dan om het aan het panel vast te maken...

Weet iemand trouwens of er potentio-meter scale templates oid rondzwerven voor Photoshop/Illustrator? Heb geprobeerd met FrontDesign van schaeffer, maar dat beperkt me toch behoorlijk wat...

Ik gebruik zelf Inkscape, maar in illustrator kan je ook makkelijk zoiets tekenen met de hand?

Gewoon een cirkeltje tekenen, paar keer offset doen, kruisdraad tekenen, kopieren en draaien, herhalen, dan lijntjes knippen, cijfertjes er in zetten, draaien, klaar.

Meer werk dan zoals met bijv Frontdesigner, maar je hebt wel volledige vrijheid.
Zeker als je illustrator kent moet dat geen probleem zijn.

Er bestaat een kleine java applicatie die mooie scales kan maken.
Dit programmaatje poept een HPGL bestandje uit en dat kan je weer importeren in het Schaeffer panel design programma.
Ik heb het programmaatje nu niet bij de hand, en ik weet ook niet hoe het heet.
Maar thuis heb ik het iig nog op ge compjoeter staan dus wordt tzt hier gepost.

Had dat proggie gevonden... maar voor de rest van het design ben ik dan veel te beperkt.

Dat doe ik het liefst in Photoshop...
Dan me ook maar eens meer verdiepen in path's/tekenen e.d. in Illustrator...

hmm een volgen de mijne hangt ook nog in a frontplate van modulair...moet ook mooier

barn ..je hebt leuke knobbies

das geen ..sx istish grapjuh
;-]

Back