gebalanceerd>ongebalanceerd brom. Soldering fout?

heb ze gewoon op 0dB staan, regel volume met masterschuif van mixer

Geleende mixer aangesloten met gebalanceerde kabel. Geen brom meer.

Maar met mijn eigen mixer (met alleen rca uit) nog steeds brom. Ook geprobeerd pin 1 en 3 niet door te verbinden, de hot op 3 en mantel 1 en andersom, maar hij blijft brommen. Met de hot op 3 zelfs een nog hardere brom. Tot slot nog geprobeerd de krk's op een geaard en ongeaard stopcontact te doen, maar maakt ook niets uit.

Iemand nog ideeen? Of moet ik de importeur van Krk maar eens gaan bellen?

En als iemand mijn bonusvraag nog kan beantwoorden, graag:
op welke stand kan ik de input sensitivity achterop de actieve speakers het beste zetten? Ik kan van +6dB tot -30dB.

Mantel niet op 1! Pin 1 juist open laten...
Mantel op 3
Hot op 2

Stand van de input sens maakt weinig uit, zolang je speaker niet overstuurd als je maximaal uitstuurd.

Mantel niet op 1! Pin 1 juist open laten...
Mantel op 3
Hot op 2

Stand van de input sens maakt weinig uit, zolang je speaker niet overstuurd als je maximaal uitstuurd.

sorry, mijn (tik-) fout. Had 1 inderdaad opengelaten, maar zowel met hot en cold op 2 resp 3 en andersom heb ik brom.

Geleende mixer aangesloten met gebalanceerde kabel. Geen brom meer.

Maar met mijn eigen mixer (met alleen rca uit) nog steeds brom.

Dan is je mixer de oorzaak van het probleem.
Het lijkt mij geen aardlus maar ergens een fout in het circuit van de mixer.

bij mijn Behringer monitors (kuch) krijg ik een prachtbrom als ik de input sens flink openschroef zonder er een serieus signaal op te zetten. Het beestje verwacht dan een best wel klein signaal (microfoon-niveau of zo) en doet zijn uiterste best om dat flink te versterken. En dat resulteert dan in een forse lading brom.
Kabel uit mengpaneel er in, input sens op waar die hoort (zo'n beetje op 3 op de schaal van 10) en het klinkt allemaal prima (voor zover mogelijk met een behringer....)
Die input sens kan dus wel degelijk een storende factor zijn qua ongewenste 'bijgeluiden'

Bedankt allemaal.

Ik zal nog even met die input sensitivity experimenteren.
En anders... de mixer openschroeven ga ik niet aan beginnen, dus dat wordt dan opsturen naar het service center van de importeur (of een nieuwe kopen :-)).

Genoeg reparateurs hier op het forum.
Met een beetje geluk eentje bij jou in de buurt. :eureka:

Back