DigiLoog
Ouwe rot
Hoeveel Watt gebruikt jou set-up / studio.
Misschien nooit over nagedacht en schrik je achteraf wel van het stroom verbruik.
Misschien nooit over nagedacht en schrik je achteraf wel van het stroom verbruik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Het stroomverbruik van een gemiddelde hobby-studio valt inderdaad reuze mee.
Beeldschermen, computer en verlichting zijn meestal de grootverbruikers zoals vinnieq al schrijft.
Als je een 100 watt Marshall heb en die zet je op 10, dan trekt deze ongeveer 375 watt...dat is 25% van wat een gemiddelde stofzuiger verbruikt.
Wasmachines, grote TV's, centrale verwarming, waterkokers, ovens, koelkasten zetten een home studio in de schaduw als het om stroomverbruik gaat.

Waar, maar houd er wel rekening mee dat al die apparaten maar korte tijd in gebruik zijn. Je stofzuigt een kwartiertje, de waterkoker staat hoogstens 10 minuutjes aan maar je studio staat vaak (mijne in ieder geval) de hele dag aan.![]()
Hoeveel Watt gebruikt jou set-up / studio.

Waar, maar houd er wel rekening mee dat al die apparaten maar korte tijd in gebruik zijn. Je stofzuigt een kwartiertje, de waterkoker staat hoogstens 10 minuutjes aan maar je studio staat vaak (mijne in ieder geval) de hele dag aan.![]()
Het stroomverbruik van een gemiddelde hobby-studio valt inderdaad reuze mee.
Beeldschermen, computer en verlichting zijn meestal de grootverbruikers zoals vinnieq al schrijft.
Als je een 100 watt Marshall heb en die zet je op 10, dan trekt deze ongeveer 375 watt...dat is 25% van wat een gemiddelde stofzuiger verbruikt.
Wasmachines, grote TV's, centrale verwarming, waterkokers, ovens, koelkasten zetten een home studio in de schaduw als het om stroomverbruik gaat.
Sja,... hoe wordt dat dan gerekend? Als 'n bak 28 Watt verbruikt volgens 't stickertje achterop, is dat dan per minuut, uur, jaar?
)
Een gloeilamp met een vermogen van 60 watt (vaak VA genoemd omdat watt om reëel vermogen gaat en veel apparaten hebben een cos phi en dus ook schijnbaar vermogen) gebruikt een hoeveelheid energie van 60 joule per seconde.
dan weet je toch nog niksOok die van jou? Ben vergeten laatst naar je kWh meter te kijken, maar kan me voor stellen dat die niet persen stil staat als jij alles aan zet.
Dat valt echt mee hoor.
Als ik alles aanzet denk ik dat ik rond de 12 ampere zit.
Maar ik zet nooit alles tegelijk aan.
Alleen wat ik nodig heb gaat aan.

ja dat is ook best veel.
Maar ik heb geen kleine studio.
En VCOVCA werkt in Doornroosje en knippert met een paar stroboscoopjes wss meer weg dan ik met mijn hele studio.
,Valt mee hoor, bij 28 watt is het idd 28 watt per uur, dus 28WH, dat is 0,028KWH,
weet niet wat ze tegenwoordig rekenen voor 1KWH, dat doe je maal die 0,028 en dan weet je wat het kost.