Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dit vind ik nou wel leuk! Komt waarschijnlijk door de lekkere synth (Juno) sounds!

ach we moeten blij zijn met wat we hebben.
in hongarije luisteren ze deze meuk:

Beste Arno, ik neem de boel in de zeik....het enige wat ik hier aan Nederlandstalig heb in me collectie is Boudewijn de Groot en dan het liefst het oude werk uit de jaren '60/'70....Koos en consorten kunnen van mij gestolen worden....Hazes trek ik ook niet......Sommige dingen van Blof en Borsato trek ik nog net.....maar als we richting Frans Duits enzo gaan mag je me gewoon neerknallen.....:)

Mijn opmerkingen waren dus licht cynisch....:geslaagd:

Neeeeeeee, echt?

Maar we begrijpen elkaar prima denk ik....:D
En we denken er ook hetzelfde over. *D

Ja precies, muziek lijkt dus toch niet helemaal smaakgebonden, maar toch ook wel gekoppeld te zijn aan verstandelijke vermogens.. (of mag je dat niet zeggen)

Kan je hier uit concluderen dat mensen die wat minder simpel zijn vaker van gecompliceerdere muziek houden?
Of dat zij die van gecompliceerde muziek houden intelligenter zijn?

Zou dit een verband kunnen zijn, intelligentie en muziek?
En over wat voor intelligentie hebben we het dan?

Intelligentie is lastig denk ik. Wel muzikale intelligente.. Behoefte aan meer en spannendere muzikale informatie voor een bevredigende ervarig. Is de ervaring dan ook rijker? Denk t wel. Intenser? Misschien

voor de gemiddelde Tokkie en Sjaak/Anita Caravan bewoners is NL muziek goddelijk idd, ik luister er alleen maar naar als ik moet kokhalzen en het er niet uit wil komen, dan lukt het daarna meestal wel.

Maar ik denk dat het een kronkel is onder de hersen-pan, of de simpelheid desch mensch. Al hoewel ik een studie genoot (en zeker niet dom) had die helemaal FransBauer-o-fiel was. Maarja uitzonderingen zijn er.

Hmm, ik snap het eigenlijk ook niet... wat lul ik nou :(

Ja precies, muziek lijkt dus toch niet helemaal smaakgebonden, maar toch ook wel gekoppeld te zijn aan verstandelijke vermogens.. (of mag je dat niet zeggen)
er zijn nutuulk ook mensen met een hoog verstandelijk vermogen die zich op gezette tijden verlagen tot dit soort meuk nutuulk...

Zo ken ik meid, rijk aan ervaringen en best wel intelligent die helemaal maf is van Andre Hazes,
Maar stiekum denk ik dit alles een soort joke is, om op te vallen ofzo.. Alleen weet ze het zelf nog niet.

Niet mijn soort joke in ieder geval.

er zijn nutuulk ook mensen met een hoog verstandelijk vermogen die zich op gezette tijden verlagen tot dit soort meuk nutuulk...

Dat ook nog, goed voorbeeld overigens, ik moest hierdoor denken aan Jean Jaques Perry, simpel voor de onwetende, geniaal voor wie het op waarde weet te schatten.

Muziek is ook niet voor iedereen muziek.. Voor sommigen is t meer entertainment of een sociale bevestiging

je kon er op wachten he! Natuurlijk is nederlandstalig helemaal niks, en alle flauwe knoppendraai "kiek-mie-eens-stoer-zijn-mee-mien-anderhalve-knopjes-synthesizer" muziek die nergens onder valt, zeer cultureel en fantastisch.

Even voor het idee: er word hier een doelgroep gegeneraliseerd op hun bekrompenheid, vanwege muzieksmaak? Na, wat hier gepost word, das wel lekker ruimdenkend.

Chips dr bij, bier dr bij, hazes aan, en genieten maar van de schitterende reacties!

:kroon::kroon::kroon:

Ik denk nou niet dat de knopjesdraaisynthmuzak nou echt een voorbeeld is van wel diepgaande muziek..
Ik bedoel, raphiegrooves zijn ook gewoon jan smits in een flets jassie
Daarbij is iets wat je maakt iets anders dan wat je graag luistert
Mijn eigen muziek komt niet in de buurt van die van mn helden.. En komt daar ook nooit

Dat ook ja.. Djeez :D

Het verschil met Peppi en Kokkie is niet groot trouwens..

Een teken dat sommige mensen nog steeds hun 4 jarige leeftijd niet voor bij zijn ? ( qua wat dan ook )

Da's waar, maar ik ga het toch niet draaien. :D

Wat ik ook zo grappig vind, is dat jonge kinderen de zelfde liedjes leren als wij vroeger..

Volwassenen hebben ondertussen geen betere ideeën gekregen en gaan ze dezelfde kinderliedjes zingen als die ze zelf vroeger leerden, maar als die kinderen groter worden luisteren ze andere muziek dan pappie en mammie, maar als zij weer kinderen krijgen, dan komen die zelfde gare kinderliedjes weer terug.

Toettoet boingkop slaapt gij nog? Gaapt hij nog? Alle kinderen huilen, idioot.. Stomme boot.

Vernieuwing is wat ik mis, euh, herstel, is wat ZIJ missen.

Muzieksmaak is gelinkt met intelligentie.
Wel downward compatible maar niet upward

Ik vind het raar dat veel mensen denken dat Nederlandstalig één soort muziek is.
Alsof De Dijk precies hetzelfde als Jan Smit is...
De enige overeenkomst is de taal.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back