Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
tsja, je kan je idd ook afvragen waarom mensen houden van deathmetal, jazz, polka, reggae, rockabilly of dumbstep :D
om de muziek heen hangt nutuulk ook een soort lifestyle of iets waar mensen zich mee kunnen identificeren nutuulk...
je kan het dus aan de ene kant artistiek bekijken en aan de andere sociaal (dinges) enzo...

lifestyle?

ja maar je gaat toch niet iets luisterenwat je niet leuk vind om ergens bij te horen? :?

ja maar je gaat toch niet iets luisterenwat je niet leuk vind om ergens bij te horen? :?
tsja, die mensen zijn er wel... net zoals met huilywood films die worden aangekontdigt door die doorrookte mannenstem; "THIS SUMMEEERRRR" bladiebla...
en zo'n film moeten dat soort mensen dan vooral zien om niets te hoeven missen nutuulk :D
als iedereen lacht dan lachen ze ook, als iedereen "ooooooh" roept dan doen ze het ook... zo werkt dat hehe...

Het begrip "inteligentie quotient" wordt hier denk ik te pas en te onpas gebruikt.
IQ is een voorspeller voor schoolsucces. IQ wordt doorgaans niet gebruikt om iemands muzikaliteit te voorspellen.
Er zal vast een verband bestaan tussen de hoogte van iemand IQ en de mate van muzikaliteit en kunstzinnigheid.
En er zal ook vast een verband bestaan tussen de verschillende muziekstromingen enerzijds en het IQ van de gemiddelde bezoeker hiervan anderszijds.
Concreet: het zou mij niet verbazen dat het gemiddelde IQ van de bezoekers op een schlagerfestival lager is dan het gemiddelde IQ van de bezoekers van het concertgebouw orkest.

Maar dan?
Wat zegt dat dan?
En wat moeten we ermee?
Ik kan geen enkel zinnig antwoord bedenken op deze vragen.

Ik heb de term IQ niet gebruikt, ik ben er van mening dat er meerdere vormen van intelligentie zijn, ik probeer alleen te begrijpen waarom iemand van die 'typische' Hollandse hits houd en ben op zoek naar factoren die dat mede bepalen.

Intelligentie (in welke vorm dan ook) is denk ik een factor die een rol speelt bij het ontwikkelen van voorkeuren, verder kan ik me ook vinden in andere argumenten die zijn genoemd, zoals sociale bevestiging, entertainment, etc,

Ik ben er verder ook niet op uit om te oordelen, maar eerder om vast te stellen en dat dit gepaard gaat met een beetje humor enzo vind ik helemaal niet erg. :D

IQ vormt wel je smaak, qua muziek maar ook tv programma's en films...

"vrije geluiden" wordt niet zo vaak bekeken als "ik hou van holland"

Onder welk genre val jij.

Ik val onder een geheel ander genre. Ik werk in de horeca, mijn bier moment is als alle bier momenten geweest zijn, namelijk bij de naborrel. Of belastingtechnisch gezien bij de de briefing :D

Na een nacht werken van zon 12 uurtjes is drie ook meestal wel genoeg om slingerend naar huis te fietsen.

Mwahaha check dat fimpje van Rinus op 1:40.....die gast heeft gewoon groupies.

Maar hoe kan het nou dat ik in een deuk lig van het lachen bij die zanger Rinus maar echt kotsmisselijk
wordt van zo'n gebroeders Co act?? Wie legt het me uit. Het is allebei slecht.

Gebroeders Ko maken bewust dit soort muziek met hun "volledige" verstand dat is het sneue eraan

Zanger Rinus is zich denk ik niet zo bewust van de muziek en dat maakt het humor

Gebroeders Ko is kei hard cashen en iedereen uitlachen. Rinus is uitlachen.

geen slotje op deze thread hoor...
er moet een algemeen besef komen van de intellectuele staat van een heel groot deel van bevolking van nederland

mensen zonder eigen mening.... =(

Hoe eigen is jouw mening dan?
Denk je dat je dezelfde mening had als je als enige op de wereld was?
Jouw mening hangt ook van de massa af.. Alleen jouw constructie is dat je dan juist t tegenovergestelde vindt hehe. De meningen die jij ventileert zijn voor jou ook sociaal wenselijk. Alleen heb jij jezelf wijsgemaakt dat je zo'n autonoom persoon bent en ook dat doe je in feite alleen maar om je persoontje op te poetsen. Het is allemaal niet zo zwart wit

En om op de vragen van matt terug te komen
Dat betekent dat je dommere lui mag uitlachen en laagdunkend mag doen over hollandhits en trens enzo..:okdan:

Wat is het verschil tussen de Gebroeders Ko en dit?

Volgens mij niet veel. Het is muziek zonder pretenties en gewoon voor de lol gemaakt.
Kun je er wel heel serieus en wetenschappelijk over gaan doen, of je trekt een pilsje open en je glimlacht.

Ik heb geen hollandse hits nodig om mijn biertje lekker te vinden, ik koop gewoon lekker bier.. :D

Bij Deutsche schlagers en Hollandstalige muziek moet ik vaak denken aan dit nummer op één of andere manier

ik heb over het algemeen ook niets tegen hollandse (feest)muziek an sich,
maar ik kan niet zoveel met het publiek wat die muziek aantrekt zegmaar...

tenzij het een lekker breezerchickie is :D

pfff wat een typische lage onintelligente opmerkingen zie je hier voorbijkomen zeg! "Wij zijn goed en jullie zijn slecht". Flink kort door de bocht reageren, en lekker zeiken op de manier van leven van een ander.

Wanneer leert men hier nou toch eens de kijk op de wereld van anderen te respecteren. Als t over allochtonen zou gaan, zou het discriminatie zijn, maar dit is "prima".

Maar ja, dit blijft natuurlijk een forum voor ultieme betweters, die liefst zo vaak mogelijk leuke enthousiaste toppics keihard om zeep helpen met hun "geweldige kijk op de wereld".

Gelukkig zijn er ook nog genoeg leuke enthousiaste forumleden, die wel op een normale manier met anderen om kunnen gaan.

:r:r:r:r:r

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back