Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het is per definitie kutmuziek toch...

voor mij is het klotemuziek. Ik vind kut meestal wel lekker. Ieder zo zijn smaak :D

Zo ook dit topic.....smaak valt over te twisten of te twipsen :P

:D :D

Als je Superstitious van Stevie Wonder pakt: eigenlijk is dat gewoon een Amerikaanse versie van een feestnummer. Alleen heb je dan in plaats van hoempapa 5000x hetzelfde riedeltje op de Clavinet.
Maar omdat het 'van ver' komt, heeft het ineens 'soul' en dergelijke...
Nee, laat mij maar lekker een feestje bouwen, ipv. critici in het publiek te staan hebben. ;)
Intellectuele muziek maak ik wel voor mezelf. Daar hoef ik een ander niet mee lastig te vallen (willen ze ook niet).

Dit is zonder twijfel de meest belachelijke uitspraak in deze thread (en dat is best een mijl paal). Alleen in Nederland... :stupid

Dit is zonder twijfel de meest belachelijke uitspraak in deze thread (en dat is best een mijl paal). Alleen in Nederland... :stupid

Vraag Stevie anders eens naar zijn gedachte achter het nummer. Ik weet zeker dat hij iets zal zeggen als 'niets hoogdravends en gewoon om vrolijk van te worden'.

ps. Hoempapa-muziek wordt overigens in alle Westerse landen gemaakt. Bij de één heet het country, bij de ander folk en bij nog een ander schlager... alleen in Nederland wordt het door sommig cynici crap genoemd, terwijl het dezelfde muziek is. Misschien komt het omdat er amateur-wannabee zangers zijn die de muziek uit een blikken doosje laten komen en zelf niet kunnen zingen. Diezelfde amateurs uit het buitenland krijgen wij niet te horen.

Laatst gewijzigd:
voor mij is het klotemuziek. Ik vind kut meestal wel lekker. Ieder zo zijn smaak :D

Zo ook dit topic.....smaak valt over te twisten of te twipsen :P

Ja zuster, nee zuster - Twips - YouTube

:D :D

OMG musicals =( =( =( zogenaamd met grappen waar niemand om lacht, mensen die meezingen en meeklappen vreselijk....

in 2004 een bedrijfsuitje gehad naar Mamma Mia, genante vertoning... gewoon toneelstukje en dan zegt iemand opeens "maar ik hou zo van HAAAAAAAAAARRRR" opeens zingend... :r
Bovendien werden een hoop goede ABBA songs verneukt ook gewoon door ze te vertalen naar het nederlands en slecht uit te voeren

Misschien is het een nieuw topic waard: wie kan het nummer Met Romana Op De Scooter van Zanger Rinus in een nieuw jasje steken dat wél klinkt? Soort van wedstrijd/uitdaging. Er is vast iets leuks van te maken. :)

Waarom houden mensen in Nederland van nederlandse muziek? Dan moet je hun vragen...
Helaas hebben we in Argentinië nog ergere voorbeelden, ik moest toen ik daar leraar was soms naar de zogenaamde eindjaarsfeesten moeten gaan met borrel en muziek en het werd de cumbia en de vroegere reggaeton gedraaid en ik stond daar te wachten wanneer het feest afgelopen was, geloof me zelf de collega's gingen mee dansen en zeiden dat de dj best leuk muziek had om het feest vrolijk te maken. Ik noem deze muziek gewoon voor mensen 80 iQ gemaakt, maar vaak zijn de producenten juist wel €€€ slim *palinka*

80 IQ is nog best hoog hoor

van Wiki :

>130 Hoogbegaafd
116-130 Boven gemiddeld begaafd
85-115 Gemiddeld
70-84 Moeilijk lerend
55-69 Lichte verstandelijke beperking
40-54 Matige verstandelijke beperking
25-39 Ernstige verstandelijke beperking
< 25 Diepe verstandelijke beperking

Vertaal de Nederlandse tekst in het Engels, vervang de Tyros door live-instrumenten en ineens vinden de 'intellectici' het wél leuk:

Dus vanaf straks 'Honk Honk Honk, With Romana On The Honkytonk'? ;)

80 IQ is nog best hoog hoor
Wel dan minder hèhè...
Ik bedoel niet mis mee, maar als je in de trein zit op reis naar een buitenwijk en een groep meiden van hoogstens 18 jaar met kinderen erbij staat voor de deur van het vagon met de iPod meer dan een uur met DIE muziek hard (zoek op youtube "wachiturros" en dergelijke) om het gehele buurt te laten zien/horen hoe stuur ze zijn dan is het niet echt prettig...:duivels:

Hoe rolt een mens z'n wervelkolom op en af?
En het moet nog fun zijn ook? Je moet ermee lachen?
Met rubberen Ronnie moet ik inderdaad lachen!

Lekker eh?

ja behoorlijk kut hè? Als ik ron nog eens in levende lijve tegenkom ga ik op hem poepen van ellende, mijn rug is nu helemaal naar de klote man.

Vertaal de Nederlandse tekst in het Engels, vervang de Tyros door live-instrumenten en ineens vinden de 'intellectici' het wél leuk:

Faeke & the Emanon project - ShaLaLi (eng. versie) NU OP ITUNES! - YouTube

en hoe kom je daarbij?
dit is gewoon engelse crap......

nee, ik weet het wel, jij hebt gewoon geen soul, geen feeling voor wat nou eigenlijk wel goeie muziek is.vandaar dat jij bv. stevie wonder echt helemaal niet begrijpt,en
vandaar dat jij ook met droge ogen al die crap kunt spelen.
echte muzikanten doen dat niet, die kunnen dat ook niet, ( behalve om het in te spelen, maar da´s een ander verhaal)

:mega:

nou ik ga het denk ik maar eens doen: ik haat Ron Honnymoon Brandstichter zuiplap sloot rijder

als jij mijn getuige wil zijn?

Onee je hebt het niet gezien, maar maar ik heb nu een knik in mijn rug. de klootzak!

Faeke & the Emanon project - ShaLaLi (eng. versie) NU OP ITUNES! - YouTube

Wat klinkt dat kut zeg. Oh nee, dat was lekker. Wat klinkt dat klote.
Daar kun je gewoon niks van maken omdat de melodie etc. allemaal bagger is.

Gewoon in de kliko ermee.

Ik weet niet welke 'intellectici' van jou dit leuk vinden, maar ik iig niet. En dat nog buiten het feit of ik dan wel of geen intellectueel zou zijn.
Deze soort 'nederlandstalige hits' zijn niks en worden ook gewoon nooit iets. 't is gwoon meelalzooi voor zatlappen en mensen die óf hun hersenen even uit willen schakelen (dat kan, die heb je), of die er geen hebben.

Edit: Ik weet zeker dat als ik zou proberen zoiets te spelen dat mijn mooie Ashdown basversterker uitfikt. ff wat rook en het is gedaan met dat ding. Mijn amp heeft ook principes ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back