Synthedit vraagje

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik zit hier een synth in Synthedit te programmen. Deze gaat gebruik maken van samples. Ik gebruik daarvoor soundfonts. Nu is mijn vraag, kan ik daar op een ADSR toepassen? Ik heb geprobeert deze aan de VCA te koppellen maar echt veel doet ie niet.

Hoe kan ik het dus in synthedit voor elkaar krijgen om dus op samples envelopes (volume) in te stellen? Das het verhaal dus kort samengevat ;) Iemand enig idee? Of is het zelfs zo dat ik daarvoor geen soundfonts moet gebruiken maar een ander iets in synthedit?

bvd :)

Slipper

soundfonts weet ik niet, maar op losse samples kun je zeker adsr's zetten op bijv de VCA

Let wel: als de sample afgelopen is; is ie afgelopen! release en zo maakt dan weinig uit

ja ok, ik dacht meer aan one shot samples

hmm heb dus audio input (file mode) gekozen maar hij zet de sample (een C4) niet op een C maar op een C#.

Heb dus al netjes met volt enzo zitten berekenen (uitgaande dat 1 volt 100 Mvolt is dus...) maar hij snapt het niet helemaal denk ik? Hij blijft op de zelfde plek zitten...

misschien wist je dit al maargoed toch maar effe vertellen:

De ADSR zelf doet niets... je moet de ADSR wel aan een VCA koppelen wil het effect hebben.
De VCA heeft een "audio in", "audio out" en een control input.
Die control input bepaald hoeveel de VCA versterkt. Bij 0 "volt" (zijn niet echt volts bij synthedit ;)) laat deze VCA geen audio signaal door en bij het maximale voltage versterkt de VCA dus maximaal. Zo'n ADSR doet eigenlijk niets anders dan het regelen van die "volts" voor in de control input van de VCA.

beetje duidelijk? ik hoop het wel :)

Back