Eerste Track van mijn band!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

meisterjaeger

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik en mijn band hebben net ons eerste liedje opgenomen. Alle feedback is welkom!

Thx!

Waar veel bandjes last van hebben is het samenspel annex tempo.
Wat ik bedoel is dat het klinkt als 4 muzikanten die enkel ieder hun eigen ding doen.
Het geheel zwalpt en het samenspel is totaal zoek. Op 1:35 is dit heel erg duidelijk. Over de song wil ik het niet eens hebben. Die is gewoon niet goed.
Ook verschrikkelijk vals gezongen op momenten.

Sorry voor deze keiharde commentaar, maar het heeft geen zin het beter voor te stellen dan het is.

Het enige dat je mogelijk kan doen is oefenen, oefenen en nog eens oefenen tot je erbij neervalt.
Een metronoom kan ook helpen.

Slechte green day improvisatie.

ik zie geen keys ?
Dit is het synthforum, weet je wel.
Ik zal weer de dikke zure lul zijn omdat ik jou dat vertel, maar toch...

Voor de rest, gohja, echt origineel kan je dit niet noemen he. Dat eeuwenoude zelfde gestrum, dadadadadadadada :gaap:
Om dan nog te zwijgen van die niet-overtuigde anti-stoere vocals / gemompel.

Leuk dat jullie met iets bezig zijn en fun maken (!), maar muzikaal / artistiek gezien zou ik deze weg niet verder bewandelen.
Probeer eens dingen uit joh, wat heb je te verliezen. Beetje experimenten, gekke dingen, humor, effecten, weet ik veel.
De échte rock-mentaliteit zal ik maar zeggen. Niet dat slap gedoe van de laatste 20 jaar, uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.

Disclaimer: voor ik door anderen wordt uitgekefferd voor vuile pessimistische azijnzeikende sfeerverpester, mijn mening staat volledig los van het feit dat jullie er sympathieke hollandse jongens uitzien die misschien nog heel wat in hun mars hebben.

Wow normaal doe ik niet zo zuur.......maar ben het met alle bovenstaande comments eens.
ja seg, wat is dat toch met jou ?!
Weet je dan niet dat de hele wereld zal vergaan als jij een uiting doet van negatieve kritiek ? 8o)

Heb ook wel eens een en ander in de oefenruimte opgenomen met onze band, maar hadden wel iets van 'het moet toch echt de moeite waard zijn voor we het op internet mikken'.
Zo te zien is er wel de nodige tijd en energie in gestoken, inclusief videootje plakken, maar het resultaat is echt bedroevend.
Positief punt: vanaf nu kan het met al het geleverde commentaar alleen nog maar beter gaan.

Aantal goed bedoelde adviezen:
- regel een goede monitoring, zodat jullie ook elkaar goed horen
- neem een nummer op, en luister het direct daarna kritisch af. Herhaal dat vervolgens nog een keer of 5. Met een beetje mazzel staat het na 6 keer eindelijk op zoals jullie het bedoeld hebben.
- probeer eens niet alles in één take op te nemen, maar bijvoorbeeld eerst de instrumenten, en daarna de zang. Niet iedereen kan tegelijkertijd gitaar spelen en goed zingen.
- voor je iets op internet zet: laat iemand die het beste met jullie voorheeft er eerst naar kijken en luisteren. Bij voorkeur niet iemand die per definitie alles goed vindt wat jullie doen.

tjeuz...,
dit is echt wel heeeeeeel erg slecht......:okdan:

mensuh, eerst oefenen, en dan pas een liedje opnemen, en als het dan echt goed is, dan mag je het aan een ander laten horen.......

ow ja, en waar zijn de synths?

:koffie:

De commentaren lezende, ben ik behoorlijk nieuwsgierig geworden. En het mooie en is dat ik niet teleurgesteld ben geworden. Ik heb met een grote glimlach op mijn gezicht geluisterd, waarvoor dank. Zoals een criticus ooit eens schreef over de prestaties van een aantal bevriende muzikanten: "Ach, de Stones zijn ook ooit eens zo begonnen". Die Stones hadden volgens mij trouwens net zo veel synths in hun band als jullie.

Disclaimer: voor ik door anderen wordt uitgekefferd voor vuile pessimistische azijnzeikende sfeerverpester, mijn mening staat volledig los van het feit dat jullie er sympathieke hollandse jongens uitzien die misschien nog heel wat in hun mars hebben.

Gheheh, wat een politieke correctie weer :)

Maaruuuh, ik zou mee gaan doen aan talentenjachten, en veel oefenen, vooral samen. Heel veel lange dagen samen in de oefenruimte zitten, heel veel.

En je moet niet zo hard achteruit rijden joh, das eng.

En niet je concert opnemen klinkt ook altijd anders. Een kroeg heeft nogal z'n eigen geluid, dus hoe het daar klinkt, das anders als op de tape.

Niet teveel naar die zure bommen luisteren. die zijn oud en hebben nog nooit een gitaar vast gehouden :D

Vooral door spelen uren maken, je handen goed trainen voor nog sneller en beter gitaar werk. Daar kun je groupies goed voor gebruiken :duivels:

Suc6 met alles en bij vragen over opname techniek weet je ons te vinden.:mega:

Bedankt voor al jullie comments. Ik ben het inderdaad bijna met alle punten eens. Het grootste probleem is dan ook het opnemen. Als we samen spelen klinkt het gewoon strak, maar als we alle instrumenten apart opnemen word het één grote rotzooi.

Niet teveel naar die zure bommen luisteren. die zijn oud en hebben nog nooit een gitaar vast gehouden :D

Heheh, dat zeker.

Tsja... Voor een beginners garageband is ok, maar als dit niet live is opgenomen en zo klinkt, dan wil ik niet verder horen hoe dit live zou klinken.

Zoals hierboven gezegd, VEEL oefenen, nog meer oefenen en als jullie denken dat het klaar is, zou zeggen nogmaals oefenen. Dan pas opnemen, de verschillende partijeen apart, metronoom gebruiken en de zanger mag best zangles nemen of als hij dat al heeft gelijk van coach veranderen.

Wederom is een standard rock song die al ad nauseam werd geprobeerd door de talloze "ik wil graag een band vormen, in de stijl van Foo Fighters". De synths zijn uiteraard uit de scène, maar daar zal ik zelf niets zeggen.

ik heb iets positiefs te zeggen en iets negatiefs.

ik begin met het negative:
de zang was een tikkeltje fals maar dat maakte het aan de andere kant ook wel leuk. naar de tekst heb in niet echt aandachtig geluistert want t was niet erg interesant :P. en als dit is opgenomen in n studio vraag ik me af waarom dat jullie die "faal" van 1:35 er in hebben laten zitten?"

Nu positief:
het clipje zag er erg gezellig uit met een goede sfeer binnen de band. ik heb ook een tijdje in n bandje gezeten maar daar was ik mee gekapt omdat de sfeer en samenwerking gewoon niet leuk was. ik vind t erg leuk om te zien dat jullie zo veel plezier hebben!

tip:
veel oefenen en niet bang zijn voor een afgang...dat gebeurt vroeg of laat toch wel:P.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back