Kent iemand SF-lid Alphonse?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

De Toverkoning

Rapapaa...rapapaa!
Ik doe dit niet graag, maar ik heb enige tijd geleden iets gekocht van Synthforumlid Alphonse (Alfons Borré) in Antwerpen en ik heb nog steeds niks mogen ontvangen en hij is ook nergens te bereiken. En gezien zijn staat van dienst hier op SF, ben ik nog even niet geneigd om te denken dat hij me een loer heeft gedraaid. Maar vreemd is het wel. Zijn laatste berichtje op dit forum was op 15 juni, de dag dat ik het geld overgemaakt heb. Hij heeft nog wel bevestigd dat het geld binnen was en dat het pakketje diezelfde dag nog verstuurd zou worden, maar sindsdien dus radiostilte.

Misschien is hij op vakantie en reageert hij daarom niet op mijn verschillende emails, PB's en telefoontjes? Kortom, is er iemand hier die Alphonse persoonlijk kent? Kan iemand bevestigen dat hij even op vakantie is? Of leest Alphonse dit berichtje misschien zelf ook? Geef dan alsjeblieft even een reactie.

Hartelijk dank!

Forumlid 100% heeft volgens een bericht van 17-5 weleens wat aan hem verkocht. Dus hij heeft vast meer info...

Goed, ik moet mijn mening herzien. Ik geloof niet langer in de onschuld van Alphonse (Alfons Borré) in Antwerpen.

Na een maand bellen en schrijven neemt hij zowaar de telefoon vanochtend op. Om hem er vervolgens linea recta weer op te gooien zodra hij hoorde wie ik was en wat ik wilde. Eerst dacht ik nog dat het kwam door een slechte verbinding, maar Alphonse geeft niet meer thuis als ik hem hierna direct weer bel.

Ik ben nog nooit opgelicht en ik koop en verkoop zeer regelmatig muziekspulletjes. Op Marktplaats zou je dit soort acties verwachten, maar niet hier op Synthforum. Dit komt dan ook des te harder aan. Ik ga twee dingen doen:

1. Ik doe aangifte bij de politie (en ik hoop dat alle andere gedupeerden dat ook doen)
2. Ik zal hier op Synthforum herhaaldelijk bekend maken dat Alphonse (Alfons Borré) niet te vertrouwen is.

Zijn leden als deze niet gewoon te bannen? Het is inmiddels overduidelijk dat deze man al vaker anderen heeft benadeeld.

Opgepast dus: er is een oplichter actief op Synthforum!!!

Last edited by a moderator:
Je heb zijn adres? Ik zou er dan gewoon heengaan..

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt een paar jaar geleden met een knakker uit Gent, toen ik aan zijn deur stond kreeg ik alsnog waar ik voor betaald had. De verkoper voelde zich 'niet gepresseerd' om het artikel op te sturen, bleek.

Succes!

Dat ga ik zeker doen!

Waarom verschijnt deze draad trouwens niet op de voorpagina? En kunnen de mods de titel veranderen in:

Opgepast: oplichter actief op Synthforum!

Bedankt.

Alles goed en wel, maar het plaatsen van prive gegevens doen we niet.

Fair enough... SF-leden weten me te vinden als ze zijn gegevens willen.

Maar nogmaals: waarom komt deze draad niet op de voorpagina?

De voorpagina is voor nieuwsberichten over synths enzo. Niet voor zulke dingen. Staat ook niet zo netjes. Er zijn ook leden die soms een aantal dagen zoek zijn. Als men voor ieder zoek lid die nog iets moet versturen een draadje op de voorpagina zet, en iedereen pakt dat over.... ziet er niet uit man. Ongeacht of je nou opgelicht bent of niet, de voorpagina moet geen schandpaal worden.

Ik denk dat het goed staat in dit gedeelte van het forum. Hier kan ook iedereen het lezen.

Dat ga ik zeker doen!

Waarom verschijnt deze draad trouwens niet op de voorpagina? En kunnen de mods de titel veranderen in:

Opgepast: oplichter actief op Synthforum!

Bedankt.

Ten eerste, allemaal heel vervelend voor je. Ik denk dat je het er toch mee eens bent dat dat soort titels de sfeer op dit forum niet zou bevoderen. Het blijft nou eenmaal het internet, volgende keer beter opletten.

Synthforum moet inderdaad geen schandpaal worden, daar ben ik het wel mee eens.

Maar aan de andere kant mag het toch ook niet gebeuren dat dit soort gozers de sfeer verziekt? Ook voor de velen die na mij zullen volgen. Ik dacht mijn huiswerk te hebben gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat Alphonse wel meer akkefietjes heeft gehad met andere leden. Zeker niet slim van me en nu moet ik op de blaren zitten, maar een duidelijke waarschuwing is toch op zijn minst wel terecht? Bij deze dus....

En even voor alle duidelijkheid: Alphonse is niet eventjes een paar dagen zoek, hij vermijd moedwillig elk contact en verbreekt de verbinding. Dat is wel even iets anders.

Dat is duidelijk als ik jou posts lees.

Dus daarom is het draadje nog leesbaar en open. Als we het idee zouden hebben dat hier iemand een paar dagen poepen is hadden we het al lang verplaatst naar de prullenbak.

We blijven er mee bezig hoor. Niet alleen door dit geval. Al is het niet in drie weken gedaan om een fatsoenlijk protocol te verzinnen waar iedereen blij mee is... als we bij ieder zoek lid iemand zouden bannen zouden we al wat oud gedienden kwijt zijn omdat ze effe ziek, zwak of misselijk zijn.

Succes met het vinden van het juiste protocol, dit is niet zo eenvoudig anders was dit allang bij MP actief gezet. We kennen daarnaast ook de issues bij Ebay omtrent de rating, echt een sluitende oplossing zal er helaas niet zijn....

probleem is een gebande / oplichter kan onder andere naam ..weer verder? toch ..das minder dus
jartjes terug heete ik rondroyd/ nu Rond ..same o person ..writing stylio heeft me genekt ;-]]
kheb dan ookniemand opgelicht blijft KUT dit gedoe
en idd gwoon langs gaan / aangeven gebeurt te vaak
:Z:doei:

ik ben voor, dat leden pas na 50 posts in andere threats kunnen posten op mp...:okdan:

dat zal denk ik een hoop van dit soort elende besparen.

ow ja, en dat met terugwerkende kracht zodat mensen die alleen op mp posten er ook gelijk vanaf liggen...
:koffie:

volgens mij lost een feedback systeem al heel erg veel op. dat is ook wat op marktplaats mist en op ebay juist weer een stuk meer vertrouwen geeft...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back