[Radikal] Spectralis

Origineel geplaatst door Bass
precies wat ik dacht : klinkt als een opgepimpte Quasimidi Quasar...

en dat ding kost 1500 euro?? :dubbel:

Geheel in de lijn der verwachting zullen alle Spectralis eigenaren happen als wilde honden natuulk, /me incluis :D

Ik was toch wel benieuwd naar hoe die quasar dan klinkt.
http://www.boduns.starlink.ru/MUSIC/DEMO SYNTH/quasimidi quasar/

Van mij mag je het een opgevoerde quasar vinden hoor, even goede vrienden. Ik vind zelf dat er nogal een groot verschil in geluidskwaliteit zit.

edit: een mapje lager ( http://www.boduns.starlink.ru/MUSIC/DEMO SYNTH/ ) staat trouwens wel een leuke collectie demo's van allerhande synths.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Geheel in de lijn der verwachting zullen alle Spectralis eigenaren happen als wilde honden natuulk, /me incluis :D

Ik was toch wel benieuwd naar hoe die quasar dan klinkt.
http://www.boduns.starlink.ru/MUSIC/DEMO SYNTH/quasimidi quasar/

Van mij mag je het een opgevoerde quasar vinden hoor, even goede vrienden. Ik vind zelf dat er nogal een groot verschil in geluidskwaliteit zit.

iedereen verdedigd zijn eigen gear... doe ik ook best wel denk ik... :)

maar mijn bodem lijn is gewoon : ik vind 1500 euro teveel voor wat je "hoort"...

misschien ben ik weer te impulsief met mn mening maar dat ben ik wel vaker :D

maar mijn bodem lijn is gewoon : ik vind 1500 euro teveel voor wat je "hoort"...

je vergeet wel een aantal 'details' hé jongen... die bak is ongelloflijk interessant voor live geruik, de sequencer is prachtig strak, en de 32 stepsequencer tracks die naar elke parameter kunnen worden gestuurd is gewoon super. je vergeet dat het beest 96mb sample geheugen heeft voor de DSP synth, met editor voor import van eigen multisamples. deze zijn dan weer onnoemlijk complex te tweaken zoveel je wil (op termijn zou zelf resampling mogelijk zijn). de filterbank zie ik ook niet meteen als een klein extraatje maar als een ongeloolijk creatief middel wanneer juist gebruikt om ongehoorde zwevende ritmes te produceren, of gewoon zalig frequentie morfings.

verdedig jij jouw gear maar. ik vind de prijs gerechtvaardigd. de creativitei die je aan de dag kan brengen uit 1 bakje is fenomenaal. en in de toekomst kan je je verwachten op nog meer goodies uit de dsp chips! wie weet wordt de programmiong vande chips ooit wel open source? zodat echte freaks de firmware kunnen pimpen naar keus... (just a fantasy here)

misschien ben ik weer te impulsief met mn mening maar dat ben ik wel vaker :D

en trouwens in vergelijking met andere gear vind ik dieprijs niet overdreven. een emx kost je toch 600 euro... dat is ee derde van de prijs. en ik vind em er ook naar klinken. fuck er zit zelf niet eens een deftige ADSR in en de routingis zo beperkt dat zelf een kind van 4 meteen uitgekeken is op de 'mogelijkheden' en de sequencer is zo obbelig als een paardekar op kasseistenen. naaaaaaaah... volume van de EMX komt gewoon uit verklooiende compressie en limiting op de uitgangen... commerciële troep die EMX.

Origineel geplaatst door RedHat
en trouwens in vergelijking met andere gear vind ik dieprijs niet overdreven. een emx kost je toch 600 euro... dat is ee derde van de prijs. en ik vind em er ook naar klinken. fuck er zit zelf niet eens een deftige ADSR in en de routingis zo beperkt dat zelf een kind van 4 meteen uitgekeken is op de 'mogelijkheden' en de sequencer is zo obbelig als een paardekar op kasseistenen. naaaaaaaah... volume van de EMX komt gewoon uit verklooiende compressie en limiting op de uitgangen... commerciële troep die EMX.................

..... maar hij klinkt wel beter....:D

..... maar hij klinkt wel beter....:D

you have to be kidding me?????

ik heb een jaar de EMX-1 misbruikt... voor mensen die subtiel ook belangrijk vinden en die elk geluid apart willen laten klinken in een mix tot in detail, is de EMX-1 een ramp. een baslijn kan je er niet mee maken, aangezien de attack voortdurend clicks geeft. om horendol van te worden. de contouring van geluid is lamentabel. de filters zijn gewoon slecht! het volume is ok. maar er wordt nogal vals gespeeld vind je niet. dan haal ik mijn spectralis door een wat betere comprsor/limiter en dan wordt die emx-1 een speelgoedklankbakje. trouwens ik vind de spectralis best zeer hard knallen lol... ik zou hemwel eens naast een emx-1 willen zetten en zien wie hier eignelijk van nature het meest 'volume' haalt...

de basis engine van de spectralis is gewoon stukken meer kwaliteit. e daar zal je niet omheen kunnen vrees ik met een emx...

Referentie?
nou ja ik heb in de afgelopen jaren een veelvoud aan gear gehad en ik ga af of wat ik hoor en zie...
en ik hoor meteen een soort "dofheid" in die oudere en nieuwere spectralis demo's die me doen denken aan mijn oude Quasar... Ik houd van knoppen en de spectralis heeft er veel maar die sound....:erm:
ik verwacht gewoon een beter geluid voor 1500 euro...

Zoals? Access Virus? Roland MC909? Korg Radias?
Zijn allemaal apparaten die met de nieuwprijs in de klasse zaten........

Er is overigens weer een nieuw OS uit....vanavond meteen uitproberen!!!!

P.S. Het blijkt wel weer dat de reacties hier gebaseerd zijn op luisteren naar wat mp3tjes.....knap dat mensen daar hun mening op kunnen baseren.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RedHat
dan haal ik mijn spectralis door een wat betere comprsor/limiter en dan wordt die emx-1 een speelgoedklankbakje.

dus je moet een bak van al minstens 1500 euro nog door randapparatuur gooien voor een beetje sound?

;)

Wat een kinderachtig gedoe zeg dit :D

Elkaars bakkies afkraken enzo

dus je moet een bak van al minstens 1500 euro nog door randapparatuur gooien voor een beetje sound?

;)

Het is kennelijk allemaal een kwestie van smaak. Als ik naar jouw gearlist kijk, zou ik daar niets van moeten hebben. Uitzondering
is misschien die Filterbank.

CS2X is bijv. een lachertje...

Ah joh even lekker stangen...

nu is het genoeg he...

:biertje: :luv:

Mja stangen...of gebrek aan wel onderbouwde argumentatie? 8o)

Altijd het zelfde liedje hier...
De Spectralis is geen allemansvriend! Voor mij was hij gewoon té ingewikkeld (veel opties is niet altijd goed!). Maar de manier van drums programmeren is helemaal gaaf, maar als hoofdsequencer vond ik hem iig niet geschikt.

...en Bass: de geluidskwaliteit beoordelen op een mp3-tje?? You should know better!
Jörg maakt ook altijd demo's in dezelfde stijl, en daardoor lijkt het misschien dat de Spectralis niet lekker kan knallen, maar dat kan'ie zeker wel! Misschien moet 'brz' eens een lekkere demo voor de spectralis maken... :L

Ik zal wel een demo willen maken hoor.......zit momenteel in italy en heb hier afgelopen weekend het dak eraf gespeelt.....
De spectralis kickt gewoon zwaar kont.

grtzzzRb

;)

Hahahaha dit is echt een nutteloze thread geworden, maar ik doe er toch lekker aan mee :)

De Spectralis is geen 1500 euro maar 2000 euro :z
Die 500 euro meer is het mij nog steeds dik en dubbel waard.

Lees hier a recent review: http://remixmag.com/production/hardware/remix_radikal_technologies_spectralis/

Dit is voor mij het geld dik en dubbel waard:
There's never a dull moment with Spectralis, and inspiration comes simply by flipping on the power switch. Its modular nature and flexibility simply begets creativity. Depending on the complexity of your live set, Spectralis can even hold down a gig with little else required. However, the coup de grâce is the ability to tweak and trigger external synths and samplers from the front-panel controls, while being tethered step for step to the internal sequencer in a fluid and homogenous manner

En ja hoor, je mag de negatieve punten uit de review benadrukken. Zoals de prijs 8)

Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jij dan wel lekker vind klinken... post eens wat voorbeelden die je zelf hebt gemaakt.

Origineel geplaatst door brz
Ik zal wel een demo willen maken hoor.......zit momenteel in italy en heb hier afgelopen weekend het dak eraf gespeelt.....
De spectralis kickt gewoon zwaar kont.

grtzzzRb

Cool!!!!!! Las al dat je een gig in Italy had. Heb je het ook opgenomen?

Laatst heb ik naar de tracks op je myspace account geluisterd. Ik ben niet zo'n enorme iefhebber van de harde stijl maar ik vind jou tracks wel lekker! Keep up the good work!

Origineel geplaatst door Ridder
post eens wat voorbeelden die je zelf hebt gemaakt.

zoiets ?

Attachments

• stukje 1.mp3
    444,9 KB · Bekeken: 130
vindt t goed zo wat deze thread betreft...

ieder zijn smaak en meningen over prijzen en apparatuur blijven altijd subjectief natuurlijk
ieder heeft zijn mening over wat ie wel of niet goed vindt...

Laters...

:biertje: :peukie:

:halleluja

Back