[Radikal] Spectralis

Origineel geplaatst door Bass
zoiets ?

Is dit wat je mist in de spectralis? En zo ja wat mis je dan precies? (Die zwaar gecompreste drums kun je er zo inladen). (Nee er zit idd geen compressor aan boord nee....:D)

Origineel geplaatst door Acidfever
Is dit wat je mist in de spectralis? En zo ja wat mis je dan precies?

Nee ik mis gewoon de punch en vooral helderheid qua sound...

en nu is het klaar anders sta ik bekend als trol wanneer ik mijn persoonlijke mening geef.. ;) :D

en nu is het klaar anders sta ik bekend als trol wanneer ik mijn persoonlijke mening geef.. ;) :D

Geef je maar 1 tip....luister niet naar demo's maar ervaar zelf. Wat je net post is op 10 verschillende machines naadloos na te maken inclusief de spectralis.

Je mening is nogal gekleurd namelijk.....je vergelijkt een apparaat dat je zelf door en door kent met een apparaat waar je wel eens een mp3 van hebt gehoord (mp3's die ook nog eens altijd door dezelfde persoon gemaakt zijn).

je kunt hoogestens zeggen dat je die specifieke mp3's niets vind...........

Sommige apparaten hebben allerlei verborgen processors voor de output zitten, zoals compressors en exciters, waardoor zo'n synth
meteen fris en hard klinkt. Het nadeel is dat die instellingen vaak fixed zijn en je ze dus niet kan veranderen, laat staan uitzetten.

Ik voeg liever zelf compressie, etc. toe aan m'n muziek, dat heet mixen (en masteren) :P

Ik weet overigens niet hoe dit bij de Spectralis zit, ik heb er over een aantal weken 1.

OK ik zal voortaan wat genuanceerder zijn...
Ik oordeel te snel op wat ik hoor en lees denk ik.. en vooral naar prijs ;)

Origineel geplaatst door Multispace
Sommige apparaten hebben allerlei verborgen processors voor de output zitten, zoals compressors en exciters, waardoor zo'n synth
meteen fris en hard klinkt. Het nadeel is dat die instellingen vaak fixed zijn en je ze dus niet kan veranderen, laat staan uitzetten.

Ik voeg liever zelf compressie, etc. toe aan m'n muziek, dat heet mixen (en masteren) :P

Ik weet overigens niet hoe dit bij de Spectralis zit, ik heb er over een aantal weken 1.

Mooi! Welcome to the spectralis owners club ;)

Spectralis heeft geen interne compressie. Enige FX wat er nu in zit is delay... and a damn nice one... imo.

Effe mosterd na de maaltijd......

Ik heb gehad (effe uit me hoofd)

1x DR550 mk2
3 x tr606(nog een fully modded over)
1 x 808
1 x Jomox Airbase 99
1 x Machinedrum
1 x Roland R8m met alle ouwe bakken op de kaartjes
1 x Electribe ER1
1 x tr707 (heb ik ook nog)
1 x DR202
1x CR78

Alleen de 606 en 707 heb ik nog (omdat het voor het geld gewoon superveel bang for the buck is qua gemak en sound)
Ik mis er geen eentje van, de spectralis heeft echt wel een dikke vette powerpunssss, dat iemand iets anders kan beweren zegt alleen maar iets over zijn manier van waarnemen, niet over de kwaliteit van de spectralis imho...) Ik vind dat je hem, mits je de goede samples gebruikt, droog net zo goed als een droge 808, niet 100% gelijk dat is onmogelijk maar powergebrek is echt niet hetgeen wat in me opkomt)

Succes bij de KNO-arts!
:okdan:

Ik kan Septic alleen maar bijtreden. En ik ga dan nog af op een demo in die ik ooit in realplayer formaat gezien heb op sonicstate. Dat klonk echt wel zeer vet, heel veel body en punch in die drumsounds. Ieder zijn mening natuurlijk, maar als je dat plat vindt klinken (het was nota bene realplayer formaat!) , daar kan ik echt niet bij...

Ik heb 4 ouwe tracks op myspace staan, Dit is ook geen goede referentie maar toch weer 1. Van wav, (behringer) naar mp3, en dan nog eens het gare myspace formaat erover...Dit is puur en alleen spectralis, stereo opgenomen.

http://www.myspace.com/monodoll

Origineel geplaatst door Ridder
Cool!!!!!! Las al dat je een gig in Italy had. Heb je het ook opgenomen?

Laatst heb ik naar de tracks op je myspace account geluisterd. Ik ben niet zo'n enorme iefhebber van de harde stijl maar ik vind jou tracks wel lekker! Keep up the good work!

Owkee, leuk om te lezen...
Er zijn opnames gemaakt, ongeveer 3 CDs dus was een lange set. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet gehad/geluisterd. zodra ik iets heb probeer ik hier wel stukjes te plaatsen. Is gespeelt met de spectralis een 909 en een 303 plus een doos fxs..

Over dat mp3-tje van Bass, dat moet makkelijk en helderder kunnen met de spectralis...waarmee is dit gedaan?

grtzels Bruce

Origineel geplaatst door brz
Owkee, leuk om te lezen...
Er zijn opnames gemaakt, ongeveer 3 CDs dus was een lange set. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet gehad/geluisterd. zodra ik iets heb probeer ik hier wel stukjes te plaatsen. Is gespeelt met de spectralis een 909 en een 303 plus een doos fxs..

Over dat mp3-tje van Bass, dat moet makkelijk en helderder kunnen met de spectralis...waarmee is dit gedaan?

grtzels Bruce

Leuke setup! :)

PAL en ik hebben aankomende zaterdag ons eerste duo live optreden.
2 x Spectralis
2 x Mungo Sync
1 x Xone 92

Wordt ook erg leuk! :)

voor de snelle beslisser moet nog wel ingevoerd worden vanuit de USA!

is t al eind mei?.. dan heb ik de mijne eindelijk!!!!
direct een paar weekjes vrijnemen om es innig kennis te maken met mn nieuwe grote liefde naast de TB303

u hoort nog van mij, of zal gaan horen ;)

tis alweer begin juni..
vakantiegeld ist op :( maar een Spectralis rijker... :D

Wat een bak!!!!! Veel features, gebruiksvriendelijk (tot nu toe) en ben nog niet helemaal door de handleiding...
(stapje voor stapje begrijpend lezen)

Nu nog ff hopen dat Jörg snel mn account op t speckieforum activeert

Origineel geplaatst door sms303
tis alweer begin juni..

Wat een bak!!!!! Veel features, gebruiksvriendelijk (tot nu toe) en ben nog niet helemaal door de handleiding...

Welcome to the club!

tis alweer begin juni..

Gefeliciteerd. Je bent nu een kerel! :D

tis alweer begin juni..

I just activated your account;-)

[Hatelijk grapje modus aan]

Ik wou dat Joerg zo snel was met updates

[/Hatelijk grapje modus uit]

:D ;) 8o)

Maar in ieder geval gefeliciteerd. Vette bak he?

Back