bass-molecules
M'n waakhond .... !!
Origineel geplaatst door Alex Omega
more dirty, more!
![]()
Is that only the spectralis?
[droom mode]die zou ik ook wel willen hebben denk ik[/droom mode]
hier durf wel JA op te zeggen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
more dirty, more!
![]()

more dirty, more!
![]()
Origineel geplaatst door Jena_mu6
sorry hoor maar echt dirty vind ik dit niet klinken....
Doet mij allemaal een beetje aan de MD denken........iets te netjes zeg maar.
Klopt dat in het echt ook? Lijkt de sound op die v.d. MD?
Origineel geplaatst door BlackEyed
Pas je gearlist aan dan!
Ik mis 'm nog steeds.... En voor diegenen die de MD missen: ze zijn niet vergelijkbaar. De Spectralis heeft véél meer mogelijkheden. Véél meer samplemogelijkheden, LFO's, steps, etc. etc. Ik heb de MD gehad, was niet echt onder de indruk. Ik begrijp echt niet waarom bv de Xbase van Jomox veel minder aandacht heeft gekregen.
Kijk trouwens maar op synthforum. De MD wordt bij elke 2 dagen wel te koop aangeboden.
, maar het is sterker dan mij!).Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ok ......I understand that it can do a whole lot more, compared to a MD.
But that was not my question.
I asked, if it sounded a bit sameish as the MD

Origineel geplaatst door Jena_mu6
I asked, becaus the spectralis looks like a brilliant concept, that really interest me, but to me the character of the demo sounds, sound a whole lot like the MD......and I don't like the sound of the MD

Origineel geplaatst door Electro_Lurch2
No, it was only the drum section of the spectralis - filtered by the hybrid synth analog filters and digital filterbank;-) At this example you still can do some nasty things with the polyphonic sample based synth engine and the oscillators of the hybrid synth.

Origineel geplaatst door bass-molecules
de spectralis en MD zijn gewoon twee andre machines, heb ze allebei naast elkaar gehad en heb de MD verkocht. Er zijn mensen hier die weten dat ik helemaal gek was van de MD en is ook enige die altijd is gebleven in m'n studio, tot het moment dat de spectralis m'n studio binnen kwam
Het is maar wat je wil.
Ik wil de Spectralis eigenlijk even goed kunnen demo-en. Ik ga zeker niet zo'n bedrag uitgeven voor wat specs en een mp3 demo. Volgens mij heb je dan nog niets over deze bak gelezen...Origineel geplaatst door Acidfever
Zit er nou ook drumsynthese in dit ding ingebouwd of zijn de drums uitsluitend samples?
Origineel geplaatst door bass-molecules
heb gisteren even met alleen ruis door de filterbank gespeeld. dit dan aangestuurd door de sequencer, op het moment heb je nog maar 16 sporen( je kan per spoor afzonderlijk van elkaar, bepalen hoe lang het spoor is, van 1step tot max 12 baren/192steps), die een vaste bestemming hebben, maar in volgende updates worden dit er 32 en zijn ze vrij toewijsbaar, en gezien de on eindige osc, filter, filterbank en FXen routings ( echt geloof me, heb nog geen synth gehad die dit kon, heb alleen met een synths gespeeld die dat kunnen, en dat zijn modulare synths !!) kan je met deze 32 sporen alles aansturen.
op het moment zijn de eeste 10 sporen gekoppelt aan de banden van de filterbank, per spoor/band kan triggers in kloppen, de triggers zijn eigenlijk allemaal kleine envelopejes en je kan per trigger een aparte, type( je heb er 5 tot je beschikking ), lengte en depth voor instellen. PER seq. spoor kan je ook nog de loop richting bepalen, vooruit, achteruit,voor+achter en random. Beetje FX er overheen en mensen hier weten dan wel wat je er mee kan.![]()
Je zou voor of naar het FX ( wat jij wil ) nog even naar het 24DB filters gaan en vanuit daar nog even naar het multimode filter gaan, van uit hier zou je weer naar het 24DB kunnen gaan................. Draaf nu een beetje door maar goed het kan allemaal wel. verder heb ik nog geen Lfo of Vco gebruikt hierboven en aangezien de Vco's ver buiten het audio bereik gaan kunnen deze dus ook ingezet worden als Lfo's. Jorg noemt deze VCO dan ook: Very Cool Oscillator
haha de man is briljant en comisch tegelijk.
Ik vindt het nu al een briljante bak, en dan komen er straks nog meer extra functie bij![]()
Er is echt heel heel goed, en kan niet anders dan heel lang, over nagedacht. Ook op hoe dingen gesafed worden enz enz. misschien als ik eens tijd heb zal ik een uitgebreiden revieuw schijven, van begin tot eind.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Volgens mij heb je dan nog niets over deze bak gelezen...
De spectralis is een bak die niets of - of heeft... als en - en !!!
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Okee, dat zijn duidelijkere vragen. Drumkits.. Dat zou je aan gebruikers moeten vragen. Geen idee... Maar ik heb de machine gehoord toen er nog geen DSP samples inzaten.. en dat was vet...
Met filterbank en ruis een lekkere drum en daarbij die oscs... hmmm!
http://www.spectralis.de/english/Audio-Samples/Filterbank-Demos/filterbank-demos.html
Origineel geplaatst door Acidfever
Well the only real different thing i hear in the last demo is that i hear an analog or Virtual analog synthmodel sequenced in a demo song. What's so special?
MD + DSI Evolver does the same and much much more for less euro's.
(This is an example of how such comparisson could end up)

Origineel geplaatst door Electro_Lurch2
Sorry - it began in the way, that the forum started to compare the spectralis with the machinedrum. I love the electron stuff as well - but I also don't think, that it makes sense to compare those machines. That was the main reason for posting something completly different. The machinedrum, the evolver, the monomachine, the voyager, the Macbeth stuff and many more products from small enthusiastic and innovative companies have all their own philosophy, their own market place and I never would start an electron bashing. I met the electron designers at the second last NAMM show at the Radikal booth and I know, that these guys are nice. I wish, that all these little companies can do a succesfull business. I am sorry in case that I offend someone here. That was not my intention.
. You certainly didn't offend me and i hope you don't feel offended aswell! We talk a lot worse to eachother here on this forum. haha.Origineel geplaatst door Acidfever
I was discussing the Spectralis with Johhny and i wondered if there is something like drumkits in there. (Something that somehow limits synthesis parameters to a range usefull for drums and maybe enables the quick mapping of different sounds over different midi channels).
If so that would really make the Spectralis and all round sounddesign tool. (Dr00l)