Virus KB ipv Virus B en midi keyboard

Dacide

Ouwe rot
Beste allen,

Sommigen van jullie weten dat ik al lang zoekende ben naar een hardware synth. Zat altijd in dubio tussen een virus b, nord rack 2x en een waldorf blofeld.

Ik heb inmiddels de keuze gemaakt. Ik ga voor de Virus B omdat die net een iets beter totaalpakket heeft voor hetgeen ik hem voor wil gebruiken.

Nu vind ik op dit moment geen Virus B desktopmodellen. Daarom zat ik aan het volgende te denken.

Kan ik een Virus Kb als master keyboard gebruiken? En werkt dit intuitief?

Momenteel heb ik een Novation Sl 49 mk2 staan. Deze heb ik vorig jaar nieuw gekocht en zou ik kunnen verkopen voor een 250/300 euro... Een Virus Kb vind je voor rond de 600 euro. Dus prijstechnisch zou het wel kunnen.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Is het klavier van de virus kb vergelijkbaar/beter/slechter dan mijn sl 49 mk2?

Is het toewijzen van functies/mappen bij de virus kb eenvoudig? (mijn novation heeft wel automap, dus dat is keimakkelijk)

Kan ik een Virus Kb als master keyboard gebruiken?
ja; kijk even in de manual voor de exacte (on)mogelijkheden, maar ze hebben onafhankelijke Local On/Off opties voor de knoppen en voor het keyboard geïmplementeerd, waardoor de kb goed is in te zetten als master-keyboard.

p.s. de kb heeft een midi-merge optie die de andere b's niet hebben

Het Virus B keyboard is heel, heel erg lekker. Fatar TP8S.

Merge is simpel: als je nog een toetsenbord op de MIDI in van de Virus aansluit wordt dat signaal verder doorgestuurd naar de MIDI out van de Virus.

Da's een optie, ja, maar het kan ook vet hennig zijn als je maar 1 MIDI in en 1 MIDI out op je audio-interface hebt en geen extra MIDI-interface wil kopen.

Waarom zou ik dat willen? (merge)
kan handig zijn in een set-up met meerdere synths/modules/fx's en/of sequencer(s) en dus ook om andere parts op de virus te kunnen bespelen

Ik ben alvast tevreden van mijn virus indigo, itt virus A + controller vroeger.

De Virus kb is niet in de eerste plaats bedoeld als controller.
Hij is er ook niet handig voor.

De Novation sl is 100 keer beter als controller, zeker met automap.

Ga voor een desktop Virus B of C en hou de Novation.

Das Veeel beter 8):mega:

Update
Ik kan een in nieuwstaat verkerende Virus KC overnemen van een kennis voor 650 euro... Nu heb ik eens rondgezocht, maar 650 euro lijkt me wel een scherpe prijs.

Heb hier nog een losse novation nocturn liggen (zonder keys), die kan ik dan blijven gebruiken als midicontroller. De SL 49 mk2 verkoop ik dan (voor de centjes).

Anyway, wat vinden jullie van de vraagprijs? Is dit een must-do?

doen! ik heb laatste een virus a aangeschaft voor 360. 650 voor een key lijkt me een mooie prijs!

ga je nog veel lol aan beleven! :okdan::okdan:

Dit zou ik zeker doen! Erg vette synth de C en met keyboard helemaal en de prijs is ook (erg) goed!

ja, je moet hem niet (uit je raam) laten vallen
ik weet niet wat je van plan bent, maar die krengen zijn behoorlijk robuust :)

ik ken de c niet, maar als die net zo sturrdy is gebouwd als de a (wat ik vermoed), dan zit je gebakken.
tis duits, en dat zegt niet altijd alles, maar in dit geval wel!

is het te laat om die dude nog te bereiken, want je moet hem nu gewoon efe gaan ophalen, voor ie weg is :)!!!!!

Minimaal 550 voor een virus c is best aan de forse kant. Ik vond een virus niet bij mij passen maar had er een gevonden voor 425, snel weer verkocht voor 500. Met een beetje geduld kom je er wel...

was dat met keyboard?

Back