Virus KB ipv Virus B en midi keyboard

Die had ik inderdaad gezien ja. Is ruim boven mijn budget.

Overigens, de Virus KC die ik kan overnemen stond initieel ook voor 800 euro in de verkoop. Misschien dat de huidige markt/recessie of de vakantietijd simpelweg niet ideaal zijn voor deze vraagprijzen. I don't know.

Anyway, heb gemaild of ik de Virus KC morgen kan bezichtigen en evt kopen.

Hmm, als ik nu op marktplaats kijk (acces virus), dan zie ik de volgende prijzen...
PFFF zijn die vraagprijzen soms te (extraorbitant) hoog?

Virus KC: 900 euro
TI Snow: 650 euro
Virus KB: 800 euro
Virus TI KB: 1195 euro
Virus C: 900 euro
Virus TI2: 1000 euro

Laatst gewijzigd:
hahaha, extra orbitant?
hallo, hoe wilt u uw croissantje? , ehm doe maar extra orbitant :)

zo moettie:
http://www.encyclo.nl/begrip/exorbitant

maar ik zou echt werk maken van die aanbieding, want de prijs is prima!
kan me wel voorstellen dat als je veel geld voor zon bak hebt betaald, nieuw, dat je probeert om er het meeste uit te halen bij verkoop.
dat het nu komkommertijd is, en er niets wordt verkocht omdat het halve land op vakantie is, tsja, dat heeft aleen maar prijsdaling tot gevolg. mensenmikken er ook gewoon afdingruimte bovenop, om zo toch nog een ok prijs te krijgen voor hun apparaat. gewoon afdingen, lukt altijd wle om er een meijer. of 2 van af te peuteren...

Virus c voor 900 euro lijkt me niet....
Soms iemand bellen of direct mailen doet wonderen ;)
Ti2 voor 1000 lijkt me wel reeel, daarom zal virus c een stuk lager liggen.
Overigens heb ik de voorkeur voor een desktop, maar dat is meer vanuit het ruimtegebrek.
Waarom ga je overigens voor een virus c? Er zijn hoop leuke bakken te koop voor een stuk minder. Recent de jp80000 gekocht voor 350 en heb hier meer plezier aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vond bij een virus het nadeel dat al je producties meteen een virus sausje hebbben.

hahaha, extra orbitant?
hallo, hoe wilt u uw croissantje? , ehm doe maar extra orbitant :)

zo moettie:
http://www.encyclo.nl/begrip/exorbitant

maar ik zou echt werk maken van die aanbieding, want de prijs is prima!
kan me wel voorstellen dat als je veel geld voor zon bak hebt betaald, nieuw, dat je probeert om er het meeste uit te halen bij verkoop.
dat het nu komkommertijd is, en er niets wordt verkocht omdat het halve land op vakantie is, tsja, dat heeft aleen maar prijsdaling tot gevolg. mensenmikken er ook gewoon afdingruimte bovenop, om zo toch nog een ok prijs te krijgen voor hun apparaat. gewoon afdingen, lukt altijd wle om er een meijer. of 2 van af te peuteren...

Haha, my bad... alhoewel, ik heb het woord extraorbitant regelmatig voorbij zien komen... whatever :)

De prijs krijg ik niet meer lager (tenzij de synth in de praktijk gebruikssporen heeft (mja, en wat dan nog)
in December stond deze voor 800 euro te koop. En je moet ook niet altijd het onderste uit de kan willen halen. Ik vind 650 euro gewoon een prachtbedrag. Ofja, het blijft een bak geld. Maar tis nog te overzien.

Overigens, de Virus KC die ik kan overnemen stond initieel ook voor 800 euro in de verkoop. Misschien dat de huidige markt/recessie of de vakantietijd simpelweg niet ideaal zijn voor deze vraagprijzen. I don't know.

Anyway, heb gemaild of ik de Virus KC morgen kan bezichtigen en evt kopen.
Ik volg MP dagelijks (een paar keer) en voeg veel toe aan mijn favorieten om te zien wat prijzen doen. Het ligt momenteel idd aardig op z'n gat met bieders. De huidige financiële status van mensen heeft wellicht ook wel een invloed, maar de laatste weken is het erg rustig en voorzichtig met biedingen op diverse items op MP. Als iemand snel wil verkopen, wellicht voor extra zakgeld op vakantie, kan je waarschijnlijk best nu voordelig iets scoren.

Ook worden vraagprijzen vaak door anderen in stand gehouden, de meeste passen hun vraagprijs aan wat anderen er voor vragen of waarvoor ze iets hebben zien weggaan. Die prijzen zijn niet altijd reëel. Het is ook, zo bekijk ik het iig, wat je er zelf voor over hebt en iets waard vind. Het blijft altijd lastig om voor jezelf die balans te vinden of te bepalen. :D

Mits die KC goed werkt zou ik hem zeker meenemen, bevalt het niet (door wat voor reden dan ook) kan je hem zo weer verkopen, en dan nog met winst ook. Ik zou zeker alert zijn bij een prijs die misschien te mooi is om waar te zijn. De synth goed controleren of alles goed werkt. Succes en hoop dat je hem straks bij je thuis hebt staan. Na de Mopho eindelijk de eerste hardware synth waar je al een tijdje naar zoekt. En dan nog een mooi apparaat ook. :okdan:

Het is echt een goede prijs hoor!

Een Virus C kost ongeveer €600, de KC zal €800 moeten kunne opbrengen. €900, vind ik wel te hoog.

Ik heb vorig jaar mijn C verkocht voor €625 en toen een TI snow er voor terug gekocht. Deze gebruik ik samen met de Novation Remote SL MK2. Dat was voor mij een prima keus.

Maar de KC voor dit geld is echt een goede keuze. Dus Dacide, decide zal ik zeggen :)...of je koopt een Blofeld en een Nord Rack 2x, voor het geld ;)

Waarom ga je overigens voor een virus c? Er zijn hoop leuke bakken te koop voor een stuk minder. Recent de jp80000 gekocht voor 350 en heb hier meer plezier aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vond bij een virus het nadeel dat al je producties meteen een virus sausje hebbben.

Nou ik ben al een half jaar aan het wikken en wegen wat ik precies wil... Lang getwijfeld tussen de nord lead 2x, blofeld, en virus B... (voorheen ook nog Nova, supernova, MS2000r. JP8080)

de knoop is in ieder geval doorgehakt. Het moet een virus worden.
Primair wilde ik een Virus B desktop. Staan met grote regelmaat op marktplaats. Maar net nu ik wilde gaan aanschaffen heb ik er al 4 weken lang geen gezien.. en dan ga je eens zoeken naar alternatieven. Maar een Virus C trok me niet. Belachelijk duur in vergelijk met de Virus B terwijl de meerwaarde niet heel hoog is. Een virus met keys hoefde ik al helemaal niet. Heb immers al een gedegen 49 keys novation SL mk2..

Totdat ik deze Virus KC tegenkwam voor 650 euro... ik kan hem gewoon niet laten staan voor dat geld. En mocht de synth niet bevallen, dan denk ik dat ik een prima doorverkoop project heb. Kan ik altijd nog kijken of ik liever een Virus TI aanschaf (of misschien juist iets compleet anders)

@Marf, jeps.. het heeft even geduurd... maar eindelijk komt er schot in de zaak haha...Ben volgende maand jarig, dus het is een kadootje van vrouwlief (ofja, 2/3 komt voor haar rekening, rest leg ik (met alle plezier) bij.

En wat je zegt.. doorverkopen kan altijd. Ik ga in ieder geval uitgebreid testen alvorens te kopen. :)

@VasC: decision is al gemaakt en heb de verkoper gister al gemaild of ik morgen kan langskomen. De bal ligt nu bij hem.

lol blofeld en nordrack 2x... hou op, dadelijk ga ik weer twijfelen :p

Als ie reageert, meteen gaan halen voor ie weg is.
een NL rack kun je over een poosje ook nog aanschaffen, wel de sounds, niet het grote keyboard.

oeh, ik begin het zelfs spannend te vinden man...
laat je het weten als je het hebt? ik zit er nu helemaal in! :)

Haha Virus KC: The saga begins.....

Ga direct Oerlemans/Eye Works bellen... Voel een rete spannende thriller opkomen :)

Maar mannen, allemaal, dank voor jullie hulps en tips. Really appreciating it. :okdan:

Ben toch een redelijk onwetend hardware menneke... VST's zijn wat dat betreft makkelijker inzake aankoop/werking etc. (nee nee geen hardware vs software discussie)

ik ben van hardware helemaal naar software gegaan, en nu weer terug.

wat ik merk, is dat ik hardware nu beter snap, omdat ik zo lang met software heb lopen rommelen.
kan er ineens veel makkelijker mee werken.
het hele hands on gevoel is weer terug. software met controlers is ook hands on, maar toch iets anders (eerst dat hele midi learn riedeltje af bij een nieuwe plugin staat me tegen)
ik hoop dat jij die ervaring ook gaat krijgen.

wat ik bijvoorbeeld ook vind is dat plugins op een gegeven moment zo makkelijk zijn aan te schaffen, dat je er 12 of 26 hebt. bomen <> bos verhaal.
nu ik 1 hardware synth heb (wordt heus wel meer, maar niet zo snel als met plugins) neem ik meer de tijd om dat ene bakkie te ontdekken. je doet meer moeite, ipv presets te skippen.

@Marf, jeps.. het heeft even geduurd... maar eindelijk komt er schot in de zaak haha...Ben volgende maand jarig, dus het is een kadootje van vrouwlief (ofja, 2/3 komt voor haar rekening, rest leg ik (met alle plezier) bij.
Voorzichtig en behouden zijn om iets te kopen, wat helemaal naar het zin is, is niets mis mee. Geduld wordt bijna altijd beloond in een goede prijs of een goed (beter) apparaat waar je in eerste instantie niet (direct) aan gedacht had. Ik ben nu zo'n anderhalf jaar geleden begonnen met rondneuzen en informeren over aanbod en prijzen e.d. en heb nu van alles staan, voor een goede aanschafprijs, waar ik ZEER blij mee ben en divers is in wat het kan waardoor het allemaal mooi op elkaar aansluit qua geluid en mogelijkheden.
(heb wel veel meer gekocht en besteed dan in eerste instantie de bedoeling was, maar geen seconde spijt van)

Prettig dat je gesponsord wordt, altijd leuk.
Als je hem koopt moet je er wel nog even van af blijven tot je verjaardag.....
Kan vrouwlief hem wel alvast mooi inpakken met een grote strik er omheen, kan je er alvast iedere dag een paar keer naar kijken.
:engel:

lol blofeld en nordrack 2x... hou op, dadelijk ga ik weer twijfelen :p
Ik dacht gelijk toen ik deze reactie zag, oeps nu gaat ie weer twijfelen zeg dat nu niet....
:D:D

Gelukkig hou je stand, en ga je idd voor de KC.
Een Nordrack of Blofeld zijn ook wat goedkopere apparaten in de aanschaf waardoor je deze in een later stadium er eventueel wat makkelijker bij koopt wanneer de spaarpot het toelaat.

Succes man, we horen/lezen het wel hoe het afloopt.
Spannend idd, we zitten al met chips en cola voor het scherm klaar om te zien hoe deze thriller af gaat lopen....

ik ben van hardware helemaal naar software gegaan, en nu weer terug.

wat ik merk, is dat ik hardware nu beter snap, omdat ik zo lang met software heb lopen rommelen.
kan er ineens veel makkelijker mee werken.
het hele hands on gevoel is weer terug. software met controlers is ook hands on, maar toch iets anders (eerst dat hele midi learn riedeltje af bij een nieuwe plugin staat me tegen)
ik hoop dat jij die ervaring ook gaat krijgen.

wat ik bijvoorbeeld ook vind is dat plugins op een gegeven moment zo makkelijk zijn aan te schaffen, dat je er 12 of 26 hebt. bomen <> bos verhaal.
nu ik 1 hardware synth heb (wordt heus wel meer, maar niet zo snel als met plugins) neem ik meer de tijd om dat ene bakkie te ontdekken. je doet meer moeite, ipv presets te skippen.

Kan ik heel goed begrijpen.

Ik ben zelf direct met vst's aan de slag gegaan. (ok, tussendoor nog een Mopho gekocht als bevlieging, maar ik had helemaal geen behoefte aan dit machientje).. Maar ondertussen steeds meer theorie achter subtractieve synthese gaan leren en tevens die Rob Papen's Masterclass gevolgd (Rob woont bij mij in het dorp)...

Daarom wil ik gewoon een hardware voor erbij. Gewoon lekker kunnen pielen (ook al kan de virus ook zeer diep gaan via alle menu's etc)... En ik besef best wel dat hardware via midi vandaag de dag veel meer rompslomp is dan enkel VST's... maar dat lijkt me juist weer boeiend. Heb ik dat tenminste ook eens meegemaakt.

En ik denk dat ik zo veel meer ervaring kan opdoen wat ook weer ten goede komt bij het werken met vst's.

Als je hem koopt moet je er wel nog even van af blijven tot je verjaardag.....
Kan vrouwlief hem wel alvast mooi inpakken met een grote strik er omheen, kan je er alvast iedere dag een paar keer naar kijken.
:engel:
Dat zou echt nasty zijn... bah bah... als een schop onder de ballen. En ondertussen die je de ene Virus B na de andere langskomen en de ene nog goedkoper dan de andere...
Nee deze jongen gaat direct aan de slag... no doubt about it. 8)

Succes man, we horen/lezen het wel hoe het afloopt.
Spannend idd, we zitten al met chips en cola voor het scherm klaar om te zien hoe deze thriller af gaat lopen....
Ik wou zeggen, ik heb hem nog niet he. Ik heb helaas te vaak meegemaakt dat zogenaamde deals op het laatste moment afketsen (b.v. 100% optisch en technisch: Ja meneer, dat ene knopje is kwijt, en die fader zit vast... en: Oh, maar die scheur had ik helemaal niet gezien (30cm lang)... :p

Nee deze jongen gaat direct aan de slag... no doubt about it. 8)
:okdan::D:okdan:

Ik wou zeggen, ik heb hem nog niet he. Ik heb helaas te vaak meegemaakt dat zogenaamde deals op het laatste moment afketsen (b.v. 100% optisch en technisch: Ja meneer, dat ene knopje is kwijt, en die fader zit vast... en: Oh, maar die scheur had ik helemaal niet gezien (30cm lang)... :p
Das waar, maar positief blijven er worden best nog pareltjes verkocht voor een
bodemprijs, of er onder.....
Maar ik snap je gedachten, eerst zien dan geloven, blijkbaar nog geen foto gezien dus.

Verhoudingsgewijs lijken de oudere modellen (A, B, C, Indigo) overpriced, imho.
Ik bedoel, hoeveel andere VA's op de 2dehandsmarkt ken je aan zulke prijzen?

Zelfs de Snow vind ik bijzonder pittig. Akkoord, je hebt de Virus-sound, maar dus wel zonder knoppen en met minder DSP power. En uiteindelijk, tjah, software he...

Geen gebash, gewoon een opinie.

Ik vind de vraagprijs op Marktplaats de laatste zeker aan de hoge kant wat betreft de digitale synths. Ok, het mag dan crises zijn, de verhoging ten opzichte van een paar geleden zijn wel fors te noemen.

Virus KB heeft niet een heel fijn keyboard, het is ook een mooie synth om te zien.

Iemand ervaring met Access Virus modellen (niet TI) en problemen binnen Ableton (met name MIDI Sync etc)

Op een ander producing forum waarschuwde iemand me. Dit waren zijn berichten:

Wat voor een DAW gebruik je?

Indien je Ableton gebruikt, raad ik de Virus af!!!

Sync issues zijn met de komst van het nieuwe OS nog steeds niet verholpen. Deze zijn vooral merkbaar op het moment dat je met ARPjes gaat werken.
Er zijn wel workarounds mogelijk, maar je zit hier echt niet op te wachten als je dit geld hieraan uitgeeft.

First hand in MIDI issues... Dit hadden ze met de Virus 1 al, nu met de Virus 2 ook.

Het schijnt dat Access al jaren met Ableton hierover in conclaaf is, alleen komt er maar geen uitslag.
Reguliere pakketten zoals Logic hebben echter geen probleem met de MIDIsync.

Back