Virus KB ipv Virus B en midi keyboard

ik hoor sowieso steeds vaker dat ableton wat minder is met midi.

Ik heb geen idee eigenlijk. Destijds met mijn Mopho had ik nergens last van. Althans, hetgeen dat ik ermee deed werkte gewoon.

Kan me wel voorstellen dat een Virus C complexer is vanwege hogere het aantal parts etc.

Zijn er trouwens ook goede software editors voor zo'n Virus te verkrijgen? (kán soms wel eens prettig werken.. althans, de Mopho had een beperkte interface, daarbij was dat een verademing. De Virus heeft zat knoppen gelukkig)

Ik heb met Cubase nooit problemen gehad met de C en met Logic al helemaal niet (heb de overstap gemaakt).

Bij de Virus C krijg je gratis de Sounddiver voor de Virus C. Dan kun je hem met software editten. Volgens mij wel te downloaden via support. Anders heb ik hem denk ik nog wel voor je liggen. Stuur dan een PB. Daarnaast heeft Rekon ook een editor voor de virus die zich gedraagt als een vst. Dus bijna een TI. Ik heb deze niet vaak gebruikt, meer met de knoppen gedraaid.

VST_VirusEditor_4940bf555cd19.jpg

Uiteindelijk na herhaaldelijk mailen een korte reactie dat hij voor een paar weken in het buitenland zit (werk)

Beetje raar... denk dat ik er niet meer al te veel van moet verwachten.

Inmiddels ook een paar PM's van forumbroeders gehad die nog een Virus B desktop te koop hebben staan... Denk dat een deal snel rond is. (en dan ook nog bij mijn primaire keuze... de good ol'Virus B desktop)

En dan hoef ik ook mijn Novation SL niet te verkopen.. scheelt weer rompslomp en onnodige afschrijving.

Ik hou mijn opties nu op:
Virus B desktop voor een 350 euro... (virus C vind ik dan ineens het geld niet meer waard... vanwege beperkte toegevoegde waarde tegenover de Virus B)
Of een Virus Snow voor een 500/550 euro.

Mocht ik over 2 weken nog geen synth hebben staan.. en meneer verkoopt zijn Virus KC nog steeds.. dan kan ik altijd nog overwegen om langs te gaan.

Mijn ervaring met dit soort gasten is dat ze hem dan al ineens hebben verkocht als jij wortel zit te schieten...

plan (virus) B ziet er ook goed uit.
gewoon je keyboard houden, en een virus B desktop neerzetten.
die snow koop je dan over 4 maanden dan gewoon erbij, want dan heb je lekker doorgespaard, en kun je hem zonder gedoe kopen :)

voor je verjaardag krijg je dan een etentje en een wippie van je vriendin, kan die dr spaarcentjes ook lekker laten staan. iedereen blij :)

Dat is precies mijn plan inderdaad.

Inmiddels in contact met een aantal Virus B en Virus Snow verkopers... Snel knoop doorhakken. Al dit geneuzel gaat van kostbare studio tijd af :D

En als het allemaal niet snel genoeg gaat... dan koop ik gewoon alsnog een Blofeld of Nord Rack 2x..

Zal ze leren ;)

Update...

Virus B desktop zojuist deal rond gemaakt. Over paar dagen staat hij bij mij thuis.
Uiteindelijk voor 350 euro gekocht. En ik hoef mijn Novation SL 49 mk2 niet te verkopen... Eind goed al goed.

Nu maar eens op zoek naar een handige editor (met name om handig met alle presets te werken... soort librarian software dus)

Iemand tips?

Gefeliciteerd, ga je denk ik geen spijt van krijgen en voor dat geld (zonder verlies) kun je hem altijd weer verkopen als hij tegenvalt.

Wellicht dat de Sounddiver voor de C ook werkt, ik geloof dat de Rekon editor ook werkt.

Update...

Virus B desktop zojuist deal rond gemaakt. Over paar dagen staat hij bij mij thuis.
Uiteindelijk voor 350 euro gekocht. En ik hoef mijn Novation SL 49 mk2 niet te verkopen... Eind goed al goed.
JAAAAA!!!!!

Gefeliteerd man!!
Het heeft even geduurd :P
en toch uiteindelijk de eerste keus geworden.
Ik hoop dat dit veel beter gaat bevallen dan je korte uitstapje met de DSI Mopho.
Maar dat zit wel goed lijkt me....
:okdan:

Jeps, ben na al dat heen en weer gedraai uiteindelijk toch uitgekomen bij mijn primaire keuze.. het zal wel zo moeten zijn :)

en idd, de afschrijving is er al vanaf, mocht ik hem om wat voor reden dan ook willen verkopen. Ben overigens ook steeds meer met Presonus Studio One v2 aan het werken.. Deze heeft geen last van die midi issues in ableton.

Denk wel dat ik nu langzaam ga sparen (alvast) voor een TI model... leuk voor over een jaartje ofzo.

Maar nu eerst freaken met de Virus. Ben benieuwd. Heb deze gekocht op vertrouwen... Doos, manual etc. zitten er allemaal nog netjes bij. Uitproberen/testen had gekund. Maar gelet op de afstand toch maar gekozen voor Verzenden.

JAAAAA!!!!!

Ik hoop dat dit veel beter gaat bevallen dan je korte uitstapje met de DSI Mopho.

Je moest eens weten hoeveel spijt ik daarvan heb (dat ik hem verkocht heb).. althans, op dit moment.

Als enige hardware synth is ie beperkt... maar als 2e bakkie naast soft synths en een virus.... :halleluja
Hoef je enkel de baslijnen uit de mopho te halen.

oh well...

Gefeliciteerd, ga je denk ik geen spijt van krijgen en voor dat geld (zonder verlies) kun je hem altijd weer verkopen als hij tegenvalt.

Wellicht dat de Sounddiver voor de C ook werkt, ik geloof dat de Rekon editor ook werkt.

Thanks, ik ga eens zoeken. Die rekon editor werkt zover ik weet niet in logic en ableton.. (of ik ben in de war met een andere)
Sounddiver, is dat niet die standaard software die er oorspronkelijk bij zat?

Mijn oog viel zelf al op vCommander:

http://www.solar3d-software.com/

VCommander-Single-Mode.jpg

Zo, ik heb de Virus B desktop in de pocket :)

Zat nog in originele verpakking. Verder helemaal in nieuwstaat. Geen krasje of niks. Blij mee :)
Nogmaals gefeliciteerd en altijd prettig als hij nog in zeer gede staat is.
Wellicht later een Mopho terug kopen, je kan nu iig weer lekker aan de gang!!
:okdan::okdan:

Heb je nog midi problemen ervaren die je eerder noemde met gebruik in Ableton??
(misschien nog niet aan toe gekomen om te testen en druk met patches te beluisteren...)

Back