MS-10 trigger/CV vanuit Mono-Poly?

cult45

011110111000
Zou het moeten kunnen? Trigger lukt wel maar CV wordt niet bepaald muzikaal.

meh. gaan ik het met de 101 proberen.

piiieeeeuuuw..

wat is dit een ontzettend trippy bak.

:walker::walker::walker:

SH-101 is ook V/OCT en kan daarom samen spelen met de mono-poly.

Zijn er mono-poly mods om CV/Gate voor alle VCO's te krijgen?

Hij klinkt echt ontzettend goed. Ik heb mn TeeBee nu ingezet als midi naar CV/Gate converter, maar mn monopoly gaat meteen in unison zodra iets in de trigger-in wordt geplugd. Logisch ook dat je met 1 CV/Gate hem alleen als mono synth kan gebruiken.

..door een gate naar arpeggio-in te sturen met Latch aan, kan je wel CV en gate vanuit midi(converter) sturen. Hij gaat dan door de OSC's stappen met iedere noot ipv unison.

Zou vast wel kunnen....je heb dan wel een poly cv converter nodig lijkt me zo....

..door een gate naar arpeggio-in te sturen met Latch aan, kan je wel CV en gate vanuit midi(converter) sturen. Hij gaat dan door de OSC's stappen met iedere noot ipv unison.
en als je de arpeggiator uitzet en de mono/poly in unison zet gaat 'ie dan nog alle 4 voices 1 voor 1 af?

je kan op de MS-10 toch de FREQ - ingang gebruiken voor een CV met V/oct.

sorry van de foute info ik dacht echt dat alle oude Korg Hz/V was, dus monopoly
blijkbaar niet :stupid

en als je de arpeggiator uitzet en de mono/poly in unison zet gaat 'ie dan nog alle 4 voices 1 voor 1 af?

nee, in unison spelen alle OSCs tegelijk. Bovendien gaan alle osc lampen branden zodra iets in de trigger-in wordt geplugd.

je kan op de MS-10 toch de FREQ - ingang gebruiken voor een CV met V/oct.

sorry van de foute info ik dacht echt dat alle oude Korg Hz/V was, dus monopoly
blijkbaar niet :stupid

Ik heb beide geprobeerd en kreeg het niet werkend. Geeft niet, er is genoeg te beleven zonder de MS10 erbij.

Zou vast wel kunnen....je heb dan wel een poly cv converter nodig lijkt me zo....

Met mn TeeBee kan ik 4 cv/gate uitsturen. Met max/msp kan ik vrij snel een programma in elkaar trappen die door de outputs rouleert. Vorige maand heb ik zoiets gemaakt voor 154 zn monomachine. Weet niet of hij het werkend heeft gekregen, maar idee en dus basis code is hetzelfde. Hardware is natuurlijk een ander verhaal idd.

nee, ik wil polyfonisch kunnen sequencen.

Ik zeg post 12 :P

Om ook nog iets nuttigs toe te voegen aan deze thread:

Ik heb ook wel eens geprobeerd met de freq input van de MS10 op volt/oct te draaien, maar ik vond dat erg omslachtig en onhandig.

Met poly midi/cv converter meerdere monosynths aansturen lijkt me tof.
De Kenton pro4 en de Encore Expressionist kunnen dat en dat ga ik binnenkort ook proberen.
Als je dat met de Mono/Poly wil doen moet je hem wel voorzien van 4 cv/gate ingangen.
Dat lijkt me geen onmogelijke klus.

aaah, ik heb die thread destijds idd gezien.

Ga je de mods nog publiceren? De 3 extra CV/Gate zijn voor mij voorlopig genoeg.

SH-101 is ook V/OCT en kan daarom samen spelen met de mono-poly.

Zijn er mono-poly mods om CV/Gate voor alle VCO's te krijgen?

Hij klinkt echt ontzettend goed. Ik heb mn TeeBee nu ingezet als midi naar CV/Gate converter, maar mn monopoly gaat meteen in unison zodra iets in de trigger-in wordt geplugd. Logisch ook dat je met 1 CV/Gate hem alleen als mono synth kan gebruiken.

beter doejet ander z te som ,..toch want de sh101 heeft sequencer / arp/

net as de jp4 ..volgensmij een 4cv / gate trig in converter ..had analog solutions nie soiets?
:doei:

Back