Focusrite Liquidmix?

Ik zie die units verdacht veel op de SF mp langs komen. Zelf heb ik er geen ervaringen mee. Je zou ook een Waves Native bundel kunnen overwegen. Dan hoef je geen dedicated DSP hardware te kopen.

Zijn erg goede plugins maar veen mensen zijn bang of krijgen het niet goed aan de gang via Windows 7.
Het werkt wel gewoon als je weet wat je moet doen en dan heb je zeker nu voor heel weinig geld erg goede plugins!!

Oud topic, maar toch even reageren:

Prima bak, goeie plugins, wel even wennen, erg veel presets voor te vinden (voor als je een makkelijk startpunt wil hebben om zelf nog aan te tweaken).

Ik gebruik 'm af en toe voor als ik snel even iets wil 'controleren' of een tikje wil geven.

Ik heb hem gehad. Vond de sound nice. Zeker de emulatie van de Distressor gebruikte ik veel . Maar die shit werkte niet lekker stabiel.

Ik had maar 1 firewire kaart op mn pc en geen PCI slot voor een 2e. Ik had dus mn liquid mix en mn saffire op dezelfde bus lopen en dat liep eigenlijk gewoon altijd klote. Altijd crashes enzo. Vaak ging er ook iets mis als ik iets moest renderen. Als ik iets wilde opnemen dan had ik een kraakje in de vocals als ik de liquid mix ook had aangesloten. Ik denk dat als ik hem op een aparte bus had kunnen laten lopen het misschien wel allemaal goed was gegaan.

Kortom: goede sounds maar let op met stabilteit. Volgens mij wordt het geheel ook niet echt meer ondersteund door Focusrite. Weet niet eens of ze windows 7 ondersteunen om maar iets te noemen.

Ik heb 'm ook al een aantal jaren ongebruikt op mijn bureau liggen. Via de Firewire poort van de 1212m aangesloten.
Net zoals velen ook problemen met stabiliteit. Bij het openen van projecten valt ie regelmatig weg. Alle kanalen waarop deze is ge-insert zijn dan stil. Is zonder herstart van Cubase ook niet meer aan de praat te krijgen. Kortom ik boycot hem... Jammer, dat wel. Klonk verder wel ok.

Stabiliteit heb ik nooit zoveel problemen mee gehad (tijd geleden dat ik 'm heb gebruikt) maar ik vond de unit uiteindelijk niet zo heel bijzonder eigenlijk.
Er zijn wat mij betreft inmiddels betere native opties te koop (waves, URS Channel Strip Pro, Cytomic the Glue etc.). Nadeel is dat je het dan niet allemaal in een handig doosje hebt.

Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van 1 product en de ondersteuning hiervan.

Back