idd Karma is geen auto accompagniment van Casio keyboardje ofzo. De complexiteit van realtime Karma kan je normaal gesproken alleen bereiken door veel programmeerwerk in je sequencer of knutselen met veel samples. Daar kom je pas achter als je Karma gebruikt voor harp of piano soundtjes; zeer complexe structuurtjes.
Argumenten als 'te complex' vind ik onzin. Ooit weleens zelf geprobeerd in een sequencer te doen wat Karma voor je doet? De professionals in het filmpjes zeggen het eigenlijk al. En ja het bedienen van het display is wel piep tov touchscreen in de Triton. Maar daar gebruik je mijn inziens gewoon een bak software voor (Karma MW, patch loaders, etc.)
Of je volledige GE's gebruikt in je compositie? Nee lijkt me niet, maar zoals al eerder gezegd is het wel een enorme bron van inspiritatie. Vooral voor de beginners onder ons (like me ;-) ). Voor stage gebruik ... mwa voor een band lijkt me niet. Wat dat betreft is de Korg Karma een echt studio instrument.
Karma heeft inderdaad de volledige Triton engine. En dat betekent dus ook dat alle patches die je bij
www.tritonhaven.com kan downloaden perfect werken.
Grote mankement van de Triton/Karma blijven de authentieke piano sounds. Dat blijft natuurlijk iets van persoonlijke smaak, maar ik vind PCM08 ook crap. Maarja lang leven sampling op de PC

of de fijne piano sounds uit een Roland module (JV/XV serie)
Ik ben nu 8 maanden Karma en muziekloos, maar omdat ik met mijn studie ben gestopt en dus weer tijd over heb voor mezelf komt de Karma als eerste terug in de studio. Ik maak zelf voornamelijk korte tunes en dan zijn GE's in gestripte of complexe mate een fijne bron van inspiratie en die dan afmaken met fijne piano sound of scheurende gitaar (the real thing).