Midi to music

hast66

Nieuwkomer
Hoi
Wat is de goedkoopste, draagbare manier om muziekgeluid uit een midikeyboard te krijgen ?
Thanks

Hoi
Wat is de goedkoopste, draagbare manier om muziekgeluid uit een midikeyboard te krijgen ?
Thanks

Als je keyboard usb is dan welke DAW je hebt is geschikt voor. Verder zou ik niet weten.

Ik zou zeggen: een midi-module dat op batterijen werkt.
Voorbeelden: Yamaha QY-10, MU-5, MU-15. Struin eens rond op Marktplaats voor deze modellen...

elke geluidsbron met een midi ingang. een synth, rompler, sampler.
"midi omzsetten naar muziek" is naar mijn idee een beetje een vreemde omschrijving.
midi is een digitaal signaal bedoeld om bovenstaande apparaten te besturen of onderling te laten communiceren.

Yamaha QR-10: dat is de leukste. Werkt op batterijen, heeft een ingebouwde speaker.
Dus qua draagbaarheid kun je er zó de straat mee op.

images

Ook qua functionaliteit is de QR-10 een handige hulp in alles. Het is een drumcomputer, begeleidingsautomaat, eenvoudige sampler, een klankmodule en het heeft een ingebouwd micro-klaviertje.
Hij heeft mij in het verleden veel diensten kunnen bewijzen, van het testen van midi-modules en midi-keyboards, tot het ondersteunen van een band als er geen drummer was. Ik heb hem ooit verkocht, maar ik zou hem zó weer terugkopen.

Back