Cursus produceren hardstyle?

Perri

Ingeburgerd
Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje bezig met het produceren van Hardstyle, maar het is toch wat moeilijker dan ik had verwacht. Ik heb al een beetje rondgekeken naar cursussen, en die van Lussive leek me wel goed. Weet iemand nog een betere oid?

(Ik wist niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen, dus heb ik het maar hier gedaan)

ik geef iig al lang geen cursussen meer, voordat de rest mij gaat aanprijzen.

Beste tip is veel tijd spenderen aan produceren, veel uitproberen wat wat doet.

Of kant en klare sample packs en dergelijke aanschaffen.

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje bezig met het produceren van Hardstyle, maar het is toch wat moeilijker dan ik had verwacht. Ik heb al een beetje rondgekeken naar cursussen, en die van Lussive leek me wel goed. Weet iemand nog een betere oid?

(Ik wist niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen, dus heb ik het maar hier gedaan)
Alleen is Lussive voorlopig gestopt met cursussen, volgens de website.
Thera geeft volgens mij ook les, maar dat weet ik niet zeker.

allereerst moet je er de juiste spullen voor hebben.
zonder parkito bijvoorbeeld kan je al geen echte hardstyle maken

Youtube kan heel handig zijn ja.

Beetje jammer dat iedereen mag posten op Youtube, en er dus ook een hoop onzin tussen zit. Eerst dus even doorspoelen naar het einde van het filmpje, of het eindresultaat goed is en dan pas vanaf het begin kijken.

Verder: muziek maken, zo vaak en zo veel mogelijk. Synthese is slechts 1 van de vele dingen die je onder de knie moet hebben en veel leer je alleen door het te DOEN.

Lussive plant inderdaad geen nieuwe cursussen in, wat erg jammer is. Les krijgen van DJ A-Lusion leek me erg gaaf. Wat betreft youtube, ik kijk hier elke dag naar, maar de meeste filmpjes slaan helemaal nergens op. Ik heb al wel wat kanalen gevonden die wel leerzaam zijn ja, dus die zal ik in de gaten blijven houden.

Ik heb heel vaak dat ik een bepaald geluid in mijn hoofd heb wat erg vet klinkt, maar ik krijg het nooit goed nagemaakt. Door een cursus te volgen neem ik aan dat je dit wel zal leren. Ik weet dat het vooral trail on error is, maar een duwtje in de goede richting kan geen kwaad in mijn opzicht.

ik krijg het nooit goed nagemaakt.

misschien moet je een cursusje kopiëren volgen ;)

en dat geldt ook voor het hele genre, dat jonge spul kopieert en kopieert maar van elkaar... hardstyle is nou niet echt een innovatief genre te noemen, en dat bedoel ik vrij objectief..

mijn subjectieve mening over hardstyle zal ik hier maar niet posten. :D

Heb je een voorbeeldje?

Ik heb bijvoorbeeld een ontzettend vette lead in mijn hoofd, maar ik krijg hem nooit goed nagemaakt met een synthesizer. De noten zelf natuurlijk wel, maar echt het geluid zoals ik het in mijn hoofd heb komt er nooit goed uit. Ook met het maken van kicks loop ik nogal vast.

(Ik gebruik overigens Logic Pro, waar ik speciaal een 2ehands imac voor heb aangeschaft)

Laatst gewijzigd:
Oh op die manier, ik zit nu bij familie in Noorwegen, dus ik heb niks tot mijn beschikking hier.

allereerst moet je er de juiste spullen voor hebben.
zonder parkito bijvoorbeeld kan je al geen echte hardstyle maken

ik dacht dat de parkito alleen voor italio was, of is dat alleen samen met de italio converter?

:koffie:

Die Parkito moet je wel i.t.b. gebruiken. Of zouden er ook losse kooitjes voor te krijgen zijn?

Oh op die manier, ik zit nu bij familie in Noorwegen, dus ik heb niks tot mijn beschikking hier.

je kan toch youtube links plaatsen ?

En ik heb nog nooit een cursus gevolgd en kijk mijn discografie (nee, geen hardstyle):
http://www.discogs.com/artist/DJ+Niel#t=Appearances_All&q=&p=1&per=500

Gewoon tijd erin stoppen en idd op jebuis checken, ondanks de vele onzin die er staan.

Goed muziek maken is geen ravensburger vakjes inkleuren, het is hard werken.

Goed muziek maken is geen ravensburger vakjes inkleuren, het is hard werken.

..en de juiste tools hebben.
Begin maar eens met een beetje fatsoenlijke D&R mixer te kopen.. die Parkito komt dan later nog wel want die zal je ook zo makkleijk niet vinden

.

Ik heb heel vaak dat ik een bepaald geluid in mijn hoofd heb wat erg vet klinkt, maar ik krijg het nooit goed nagemaakt. Door een cursus te volgen neem ik aan dat je dit wel zal leren. .

Volgens mij bestaan zo geen cursussen.
En ik denk dat het forum volzit met mensen 'die in hun hoofd een vet nummer kunnen maken' maar dit niet in praktijk kunnen omzetten. Ik denk dat je daarvoor serieus wat notenleer én sound engineering skills nodig hebt.
In elk geval, ik maak al 15 jaar tracks en ik krijg niet omgezet wat ik in mn hoofd heb, maar zo ga ik ook helemaal niet te werk. Ik zet wat van mn hardware bakken aan en 'boetseer' mijn sounds (mbv EQ/FX/...) tot er een klankbrij ontstaat die acceptabel is in het genre ;-) (zit zelf meer in de minimal/techno/dubtechno hoek)
Mocht ik kunnen maken wat er in mn hoofd bedacht wordt, dan verdiende ik bakken geld :-)

Ik las ooit ergens een tip hier op SF en die pakt eigenlijk bijna alles in 1....

Draaien aan die knoppen godverdomme!

Voeg daar aan toe:
En leer/studeer over wat de knoppen precies voor effect hebben.

Dan ben je al best een eindje op weg om wat in je hoofd zit tot leven te brengen. Hoop ik dan. :D

Good luck!

Back