Cursus produceren hardstyle?

Haha, hij heeft in ieder geval een toepasselijke naam voor hardstyle: 'BAM' 'BAM' studio :D

Beste Perri ,

Ik weet niet of dit een handige tip is : als je op google in toetst boyiaband dan kom je bij een site waar haar fijn uitgelegd wordt hoe je een hardstyle track van 0 naar 100 in elkaar zet.

Dit wordt dan wel uitgelegd in het programma reason maar de basis principes zijn wel hetzelfde.

Verder het beluisteren van dergelijke tracks en analyseren is ook erg belangrijk.

Ik weet niet of je met soft synths werkt ? maar dan is er ook nog zat op utuup te vinden kwa presets , waaruit je dan weer kan leren hoe je tot een dergelijk geluid komt .

Maar het belangrijkste is dat je een idee hebt over wat je wil maken , en die dan met een goede opbouw leuke effecten , goed afgemixt hier deelt met de rest waardoor mensen feedback kunnen geven over je track waardoor je weer dingen kan gaan verbeteren waar je zelf dan nog niet aan hebt gedacht.

Succes !

@Fungoid
Bedankt voor de tip, ik zal er zeker naar kijken!

@lex
Hahaha, ja zo kan het natuurlijk ook

kort maar krachtig hahaha... hier heb je dus helemaal niet echt wat aan :P

Het filmpje laat op leuke manier zien wat er "mis" is met veel makers in dit genre

1) men wil te snel resultaat
2) men aapt elkaar na en voegt niets toe aan het genre, daardoor wordt het een saai genre
3) men werkt alleen maar met presets
4) de makers zijn lui in de zin dat men zich niet wil verdiepiepen.

Het is dus niet zomaar een leuk filmpje, ik zou het bijna cabaret noemen.

Paul

Beter kijk je dan die tutorial van dat kleine kereltje, euuhhh... Headhunterz, op youtube, die ruim een uur duurt. Alhoewel die dan zo stoned is als een kanarie en nogal langdradig, is de info die die daarin geeft over hardstylekicks wel erg bruikbaar volgens mij.

Clip Distortion schijnt de magic plugin te zijn in Logic. Ik meen zelfs dat Headhuntert zei: "Ik zou niet weten hoe ik een hardstyle kick moet maken zonder Clip Distortion."

Weet dan alleen niet of dat nou meer over Headhuntert zegt, of over die plugin. :D

Ik gebruik zelf thuis al logic, en inderdaad, ik kan nu niet meer zonder clip distortion. Heb net een beetje zitten proberen met fl studio, en de baksels die ik daar uit haal slaan al helemaal nergens op.

Ikzelf gebruik nooit presets. Ik neem aan dat geen enkele "professionele" hardstyle dj dat doet? Of heb ik het dan mis?

Back